Terje_F Startet 22.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2013 Som overskriften sier; noe spesielt? 1999 modell gått 1400 timer. Eksosbend er byttet på ca 950 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 22.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 Sjekk om den ryker mye ved høyt turtall, kan være dyseproblem Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 22.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 Men d er igjen et justeringsspørsmål? Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 22.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 Eller defekte dysespisser. Det er dyrere Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 22.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 Er det en svakhet på denne motoren eller er det generelt? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 22.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 Husker ikke betengnelsen nå ,men 340 hk ryker noe uansett. 369 hk og oppover skal ikke ryke. Generelt skal motoren være lettstartet og ha normale trykk temperatur ved max anbefalt kontinuerlig turtall. Sjekk også om serviceintervaller er fulgt. Dyser burde være sjekket nylig. Har de gått siden 99 eller deromkring så er de due for sjekk. sjekk også historikk for turbo. Disse motorene er generelt veldig gode og blir brukt i fiskebåter og "proffmarkedet". Deler er dyre, men ved så få timer er det vel kun turbo og dyser det kan være noe kluss med. Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 22.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 (redigert) feil Redigert 22.Mai.2013 av liberty (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 22.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 (redigert) feil ? Dette var vel ikkeno utfyllende svar? Redigert 22.Mai.2013 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskekroken Svart 22.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 Turtall er meget viktig på ly. den må ikke gå tungt sjekk at den får riktig turtall mye av rykingen ligger der. Jeg har samme motor med 5000 timer på telleren uten noen form for kluss. Deler til alle Yanmar motorer er dyre men jeg synes servisedelene har vetuge priser. Lykke til med motoren Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 22.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 Byttet eksosbend på 1400 timer....., fullstendig unødvendig. Så nå går vel det nye inn i evigheten uten problemer. Jeg sparte på mitt gamle, har nåværende eier gjort det samme hos deg? Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 22.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 Turtall er meget viktig på ly. den må ikke gå tungt sjekk at den får riktig turtall mye av rykingen ligger der. Jeg har samme motor med 5000 timer på telleren uten noen form for kluss. Deler til alle Yanmar motorer er dyre men jeg synes servisedelene har vetuge priser. Lykke til med motoren Takk for tipset. Husker du tilfeldigvis riktig turtall? Sitér dette innlegget Link to post
Terje_F Svart 22.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 Byttet eksosbend på 1400 timer....., fullstendig unødvendig. Så nå går vel det nye inn i evigheten uten problemer. Jeg sparte på mitt gamle, har nåværende eier gjort det samme hos deg? Bendet var sprukket ved bytte så det tviler jeg på :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.