Jump to content

Hva er dette (FM 8-12 S2)?

Sjekk låring

Recommended Posts

Sjøsetter koggen for første gang, som ny eier, i morgen og oppdaget noe "nytt" i dag da jeg prøvestartet. Hva er dette (med rød ring rundt)? Er det en olje-tappepumpe? Skal bytte olje etter at jeg har sjøsatt koggen og vet at denne må suges ut. Behøver jo ikke å kjøpe ei slik pumpe dersom det allerede finnes ei slik montert. Slangen fører ingensteds, men jeg har allikevel latt være å røre denne sånn just in case. Har sett et par andre FM-mpotorer som ikke har denne, så jeg spør for å være sikker.

bilde

Trebåtentusiast

Det må vel være ei pumpe for oljebytte , ja. Men sjekk at rør eller slange går inn i bunnpanna på motor. Hvis du har gir(vet ikke om denne FM motoren har det) så kan det hende at det er en treveiskrane med ett rør til bunnpanne, og ett rør til gir. Dette muliggjør oljeskift også på gir med samme pumpa.

Kjør oljen varm før du bytter, ellers blir det vanskelig å pumpe den ut. Lykke til. :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...