jsw Startet 26.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2013 De er ikke såå gamle - 5 år kanskje. Har prøvd ymse men uten suksess Noen gode tips? Eller er det bare å bytte til ny plast. Kalesjen er ellers helt fin og tett Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
eiju Svart 26.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2013 Prøv Maguire Plast X. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 26.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2013 Poler opp vinduene med Meguiars Plast X og myk klut/laken/polerpad. Jeg har ikke prøvd det selv enda men det skal fungere bra. Mvh Kaptein Fredrik Sendt fra min kule Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
bonde Svart 26.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2013 Har smurt inn mine vindu i kalesjen i dag med vaselinolje. Tørket av med papir og polerte med mikrofiberklut. De såg nye ut etterpå. Anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 26.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2013 Kjøpte en flaske Meguiars plast x for en par dager siden og testet det i går på kalesjevinduene og jeg kan si med en gang at dette virker meget bra, mye av oksyderingen og ripene i plasten forsvant og sikten gjennom de ble betydelig bedre, anbefales ! Sitér dette innlegget Link to post
Vannlinjen Svart 26.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2013 Har selv brukt vaselinolje med veldig godt resultat. Får det hos fargehandleren, og er ikke dyrt. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 27.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 Har en i havna som fikk grå vinduer etter rens av kalesje. Han brukte sitrusspray, de ble som nye. Sent from my HTC One X using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
jsw Svart 27.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 Hei tilbake og tusen takk, her var det mange innspill . Noe av det dere foreslår har jeg prøvd (sitrus, vaselinolje). Og så har jeg prøvd husvask, jif, white sprit, polish og drill, chrome cleaner. Men resultatet er fortsatt slik bildet viser. Jeg fatter ikke, men her er det trolig strukturelle endringer i plasten, dvs ikke lenger belegg som skal bort. Maguire's PlastX er imidlertid ny for meg, den må jeg prøve. Satser på at den lokale forhandleren har den. Går ikke den heller, da gir jeg vel opp. Dvs, da prøver jeg rubbing med maskin; om den går vest er den ødelagt allikevel. Så blir det kalesjemakeren neste.. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Lasseød Svart 27.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 Hei, Legg inn en melding om det siste ikke fungerer. så skal jeg sjekke opp et produkt til deg som jeg ikke ser oppnevnt her. Og som jeg ikke husker hva heter. men jeg så faktisk dette ble brukt i helgen og jeg var meget imponert over hvor bra dette virket. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 27.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 (redigert) Jeg hadde akkurat det samme problemet som du nå opplever. En bekjent likeledes...begges var ca 5 år gamle. Jeg prøvde først "alt" av rensemiddel, men til ingen nytte. Jeg prøvde ikke (visste ikke om...) det stoffet som flere referer til.... Enden på visa ble at jeg leverte inn kalesjen til en på Nøtterøy som sydde inn nye plastvinduer for meg. Kostet ca. 750/vindu. Han mente bestemt at dette skyltes solen, og ikke lot seg fjerne. Hvis det stoffet som det refereres til virkelig virker, er jo det supert...men jeg er tvilende til det. Redigert 27.Mai.2013 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 27.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 Ja, tror vel det er solen + forurensning i luften + aldring. Som i fellesskap har gitt dyptgående endringer i plasten. Jeg har 5 vinduer som bør byttes - med den prisen du betalte blir det noen båtpenger... Så OM et slikt stoff virker, er det verdt å prøve. Selv om jeg, til tross for fornøyde folk her, ikke har de helt store forhåpningene Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
index Svart 27.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 Jeg prøvde engang med lampeolje på vinduene, med godt resultat. Men da var de ikke så ille som dine, bare møkkete og matte. Verdt å prøve som en siste utvei før du skifter? Det koster ikke stort, og ødelegger ikke plasten heller... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.