880 Startet 6.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2005 Her går det unna... 259168000 1110104825 0 70 58.9445 5.75412 102.3 360 8 5.2 12 15 2 HAKO LHBN 31023 Denne er klippet fra http://www.2sandnessjo.no/shipplotter/shipplotter.php 102.3 knop, ikke dårligt det Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
SveinHa Svart 6.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2005 102.3 knop, ikke dårligt det <{POST_SNAPBACK}> ....men ikke spesielt oppsiktsvekkende når GPSen måler fart.... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
JohanPaaSnippen Svart 6.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2005 (redigert) Her går det unna... 259168000 1110104825 0 70 58.9445 5.75412 102.3 360 8 5.2 12 15 2 HAKO LHBN 31023 Denne er klippet fra http://www.2sandnessjo.no/shipplotter/shipplotter.php 102.3 knop, ikke dårligt det <{POST_SNAPBACK}> Til å være 77m lang er dette rimelig kjapt ja. Ikke noe rart at man strøk på tidligere morseprøver med 2 tegn feil mottatt mvh johan Redigert 6.Mars.2005 av JohanPaaSnippen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 6.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2005 ....men ikke spesielt oppsiktsvekkende når GPSen måler fart.... <{POST_SNAPBACK}> Selv med GPS måling er jo dette bra fart med tanke på at skipet troligt ligger til kai...... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
SveinHa Svart 6.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2005 Selv med GPS måling er jo dette bra fart med tanke på at skipet troligt ligger til kai...... <{POST_SNAPBACK}> Poenget mitt er at GPSen av og til får litt hikke og da hopper gjerne posisjonen en mil for så å ta seg inn igjen i løpet av få sekund. Slikt blir det gjerne stor fart av, selv om båten er godt fortøyd..... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Poseidon Svart 6.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2005 (redigert) Poenget mitt er at GPSen av og til får litt hikke og da hopper gjerne posisjonen en mil for så å ta seg inn igjen i løpet av få sekund. Slikt blir det gjerne stor fart av, selv om båten er godt fortøyd..... <{POST_SNAPBACK}> Ja SveinHa, og det er et meget godt og gyldig poeng!!! For selv om GPS'en etter min og manges andres mening rangerer blant de største oppfinnelsene "siden Adam var dreng på Ombo" - så er det viktig at den blir brukt med en porsjon sunn fornuft og forsiktighet. GPS'en er et hjelpemiddel - et helt fenomenalt hjelpemiddel - men den kan gi feil hjelp, og den kan sogar svikte fullstendig Derfor har det fortsatt noe for seg å beherske konvensjonell navigasjon, med kart, kompass, klokke, passer og linjal. mvh Poseidon Redigert 6.Mars.2005 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.