Jump to content

3G

SRA

Recommended Posts

Spennende utviklig, men jeg tror jeg drøyer innvesteringen litt. Etter å ha sjekket dekningskartet over mitt område så blir nytteverdien heller liten. :sad:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg vet ikke....

kr 400+mva per måned pluss utstyr for noe som bare virker noen steder - og der hvor det virker så har du kanskje en WLAN-sone allikevel. Og GPRS er vel nokså bra overalt. Og i hagen har jeg ihvertfall mitt eget wlan :smash:

Ikke noe for meg - ennå.

Andreas - som bruker eget og public WLAN og gprs nesten daglig....

Hadde jeg ikke hatt adsl der jeg bor hadde jeg gått for dette. 3-5 ganger ISDN fart og fri bruk er ikke så galt selv om det koster det samme som en 2 mb adsl linje.

<{POST_SNAPBACK}>

Skjønner det (måtte selv vente altfor lenge på adsl). Og den som er i denne situasjonen kan nok gjerne vurdere det. Men jeg vil jo tro at de som har dekning for 3G bor i et området hvor det er anledning for adsl og. Tror rett og slett ikke at netcom setter opp sine første 3G-saker i ødemarka.

Du har nok misforstått det meste Andreas,

3G er ikke istedet for GPRS, det er i tilegg til GPRS, det eneste du risikerer ved bruk av 3G er at det går raskere, er du utenfor 3G dekning (ca 70% av der befolkningen BOR, er dekket) så går det på gprs, innenfor dekning så går det på 3G.

W-lan, er du bekymret for dekning så er det ikke noe system som har dårligere dekning eller dyrere enn public W-lan. Det finnes på enkelte Hoteller, noen få båthavner, ingen uthavner.

Men det er et godt og stabilt system.

ADSL, er et fastnett system det blir som å sammenligne fasttelefon og mobiltelefon - ADSL kan du IKKE ta med deg.

Men å vente littegrann så får man nok både billigere og bedre utstyr - mye nytt kommer i Juni/august.

(og til slutt, mange mente at MMS var noe tull, i tredje kvartal gikk det over 10 mill MMS bare på NetCom`s nett og legger vi til Telenor så blir nok tallene minst doblet)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...