xxaxx Startet 27.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2013 Hei, jeg driver å pusser opp en 15 fots mørebas, å i den forbindelse trenger jeg en ny kabel/vaier til styringen, men den jeg har stemmer ikke overens med noen av de jeg finner på nett. Jeg er helt grønn på slikt så setter tror pris på all hjelp. Dersom dere trenger mål av noe til å identifisere hvilken kabel det er så rop ut. Motoren som brukes er en Yamaha 30 hk Autolube. Det er en slags kulekobling på motoren mot kabelen. Jeg setter og stor pris på link til nettbutikker som fører rett kabel Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 den typen der hvor kabelen er festet i båten i en kule er mye erstattet av kabel som går gjennom motorbraketten og styrer motoren vha en lenkearm. mener du kan bruke denne , med endeleddet som vist lenger ned på sida: http://www.maritim.no/motor-styring/styring/mekanisk-styring_3/multiflex-styrekabel-sc-18-8-fot-m-58- Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
xxaxx Svart 27.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 Du mener å montere denne http://www.maritim.no/motor-styring/styring/monteringsutstyr_2/endeledd-for-styrekabel-a-75 Istedenfor kula som sitter på motoren nå? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 jepp. sjekk også hva slags kobling det er inn på på styresnekka Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
xxaxx Svart 27.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 Slik ser den ut: Har diameter på kabelen noe å si? Kan jo i samme tråd spørre hvilke kabler jeg skal ha til gass/gir? Kontrollen er en Yamaha 703. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 da er det muligens annen kobling på den nye kabelen, der må du ta av lokket, ta bort den delen som gjenges innpå strømpen, så passer forhåpentligvis enden på den nye kabelen i sporet den sto i. Har bare brukt originale yamaha gir/gasskabler, så der tør jeg ikke si hva annet som kan brukes Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jericho86 Svart 8.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2016 (redigert) Hei, jeg driver å pusser opp en 15 fots mørebas, å i den forbindelse trenger jeg en ny kabel/vaier til styringen, men den jeg har stemmer ikke overens med noen av de jeg finner på nett. Jeg er helt grønn på slikt så setter tror pris på all hjelp. Dersom dere trenger mål av noe til å identifisere hvilken kabel det er så rop ut. Motoren som brukes er en Yamaha 30 hk Autolube. Det er en slags kulekobling på motoren mot kabelen. Jeg setter og stor pris på link til nettbutikker som fører rett kabel Hei. Jeg har samme problem som deg, fant du løsning på dette ? Redigert 8.Juni.2016 av Jericho86 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.