Jump to content

Ny 6 hk jollemotor, Mercury vs suzuki


Alternes.

Recommended Posts

  • 1 år senere...

Da er heldigvis alt ok med motor etter en kjapp tur til forhandler :smiley: .. Men skrekk og gru som denne motoren bråker, bråker mye mere en suzuki sin utgave Df6. har dette med og gjøre at den har markedets minste sylindervolum på 123 cc??   yamaha har 139 cc suzuki har 138 cc..  hvilken betydning har denne relativt store forskjellen?  mercuryen har også en plugg som ikke er av den vanlige sorten. den har en liten plugg på størrelse med de som brukes på motorsager og lignende, i tilegg bruker den også den uvanlige oljesorten 10w30.. hva er det som er så spesiellt med denne motoren som gjør at den må ha spesiealplugg, olje som er vanskelig å få tak i osv?  

 

Biltema har FC-W Outboard 4-takt 10W-30 olje for de som fortsatt måtte lete  :saint:

 

Mercurys småmotorer produseres vel forøvrig fortsatt av Tohatsu.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...