Jump to content

Er Force påhengsmotor noe og ha?vurderer kjøp

ms bunnslam

Recommended Posts

jeg har hverken første- eller andrehåndskjennskap til disse motorene (heldigvis :D) - men for typiske feil og problemer så kan man se på merkeforumene på www.iboats.com

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Litt uenig med Ivar til en forandring. Slike merkeforum er i hovedsak svært problemfokuserte. Det blir omtrent som å lese et medisinsk leksikon når man føler seg uggen og dårlig. Jo mer man leser jo sykere blir man. Til slutt er man hellig overbevist om at man er død.

For 10 papp kan du ikke ha gjort mye galt. Det er vel prisfallet på en tilsvarende motor av mer anerkjent opphav i det øyeblikket kunden sier "jeg tar den".

Redigert av Folk I Båt (see edit history)

Joda. Tenker mer i retning av at om en som bare har sett (og hørt) en Ducati, Moto Guzzi eller Aprilia oppsøker div. merkeforum for å gjøre reasearch før et kjøp, så ender det garantert med at han løper skrikende vekk fra skjermen.

Men som hjelp og (i det minste) moralsk støtte når man først er havna i uløkka er de ofte uvurderlige. Nerdenivået er til tider direkte skummelt.

Redigert av Folk I Båt (see edit history)

har bestemt meg for og beholde motoren og selge den johnson motor som står på nå...dette på grunn av tyngden...120 hk har en vekt på 166 kg,....30 kg mer en force motoren på 125 hk...fikk fortalt av en som jobber på et verksted for motorer at Force har et ufortjent dårlig rykte...dette er motorer som var bygget for og bruke på konkurangsebåter i usa...masse hester og lav vekt...og enkle og reparere....så da er det bar og sette båten på vannet til helga :)

nuvel, aldri hørt at Chrysler/Force har hevdet seg noe spesielt i racing - eller ytte mer enn sine konkurrenter....?

Ville uansett testet Force'n på båten før jeg selger johnsonen. Mistenker at de 125 hestene i Forcen er målt på veiva, mens andre motorer fra den epoken er målt på propell

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 3 uker senere...

Har da endelig fått på denne Force motoren,og den virker fint....lett startet er den også...denne 125 hk er ikke mye tyngre en en Evinrude 70 hk som jeg hadde for en tid tilbake på samme båt......eneste jeg må gjøre er og ta en titt på trim/tilt...tror der er lite olje på den,for den er ikke verdens raskeste...he he

går litt dårligere en den Johnsen 120 hk som druknet.....men den var så tung at båten gikk ned i litt ruskevær...så da er det greit og se vannlinja slik jeg gjør nå..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...