ms bunnslam Startet 27.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2013 Hei,vudrerer og kjøpe en Force 125 hk påhenger,er dette en bra motor og hva er evt svakheter jeg bør se etter...mod er tidlig 90 tall....antall timer i vannet noe usikkert.... ønsker noen komentarer og råd når det gjelder disse motorene på forhånd TAKK Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 27.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2013 Kortversjon: Nei, det er ikke en bra motor.,.,, Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
G-sabb Svart 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 Enig med H-35.Dette er en billigutgave av Mercury.Finn noe annet og nyere. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 Force er gamle Chrysler motorer, som siden ad div omveier havna innunder Mercury paraplyen. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Artekno Svart 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 Force er gamle Chrysler motorer, som siden ad div omveier havna innunder Mercury paraplyen. Korrekt. Og DE var dårlige de!!!!! Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
sap_2000 Svart 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 Finnes antagelig ikke en påhenger med dårligere rykte (selv ikke E-tec, lol (spøk fra yamahafan)) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
ivar Svart 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 jeg har hverken første- eller andrehåndskjennskap til disse motorene (heldigvis :D) - men for typiske feil og problemer så kan man se på merkeforumene på www.iboats.com Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kiekhaefer Svart 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 Er motoren i god stand så kan du vurdere denne motoren, dette er enkle motorer teknisk og du kan få mange års glede ut av denne, men du skal ikke legge for mye penger på bordet hvis du kjøper denne, den holder ikke Merc standard på kvaliteten. Sitér dette innlegget Link to post
ms bunnslam Svart 29.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2013 Shit...tabbe igjen...kjøpte motoren i dag uten og lese deres innlegg.....ganske dritlei av og bli lurt,men motoren har akkurat vært inne på service og virker i grei stand....betalte 10 lapper for denne,sikkert ikke verd pengene denne heller.... Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 29.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2013 Nåja, det er ikke sikkert at du har gjort noen dårlig handel for det du har spandert på denne motoren, er den ok så har du motor lenge. Sitér dette innlegget Link to post
ms bunnslam Svart 29.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2013 får vel bare prøve den neste uke viss jeg ikke bare selger den til noen som har god erfaring med slike,har selv hatt evinrude og ikke bare positivt og si om dei heller....slik er det vel bare noen liker mora andre dattera Sitér dette innlegget Link to post
Lundeshipping Svart 30.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2013 Nå var nå ikke 10 lapper noen rå-pris da Går den som den skal så må del vel ha vært en grei investering Sitér dette innlegget Kan det fikses? Klart det kan :) Det er forskjell på båtfolk, og folk i båt... Link to post
Folk I Båt Svart 30.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2013 (redigert) Litt uenig med Ivar til en forandring. Slike merkeforum er i hovedsak svært problemfokuserte. Det blir omtrent som å lese et medisinsk leksikon når man føler seg uggen og dårlig. Jo mer man leser jo sykere blir man. Til slutt er man hellig overbevist om at man er død. For 10 papp kan du ikke ha gjort mye galt. Det er vel prisfallet på en tilsvarende motor av mer anerkjent opphav i det øyeblikket kunden sier "jeg tar den". Redigert 30.Mai.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2013 godt poeng det med problemfokuset på slike forum, men nyttige verktøy like vel Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Folk I Båt Svart 30.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2013 (redigert) Joda. Tenker mer i retning av at om en som bare har sett (og hørt) en Ducati, Moto Guzzi eller Aprilia oppsøker div. merkeforum for å gjøre reasearch før et kjøp, så ender det garantert med at han løper skrikende vekk fra skjermen. Men som hjelp og (i det minste) moralsk støtte når man først er havna i uløkka er de ofte uvurderlige. Nerdenivået er til tider direkte skummelt. Redigert 30.Mai.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ms bunnslam Svart 6.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2013 har bestemt meg for og beholde motoren og selge den johnson motor som står på nå...dette på grunn av tyngden...120 hk har en vekt på 166 kg,....30 kg mer en force motoren på 125 hk...fikk fortalt av en som jobber på et verksted for motorer at Force har et ufortjent dårlig rykte...dette er motorer som var bygget for og bruke på konkurangsebåter i usa...masse hester og lav vekt...og enkle og reparere....så da er det bar og sette båten på vannet til helga :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2013 nuvel, aldri hørt at Chrysler/Force har hevdet seg noe spesielt i racing - eller ytte mer enn sine konkurrenter....? Ville uansett testet Force'n på båten før jeg selger johnsonen. Mistenker at de 125 hestene i Forcen er målt på veiva, mens andre motorer fra den epoken er målt på propell Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ms bunnslam Svart 6.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2013 Ja ...tenkte og beholde begge til jeg har fått testet denne med GPS....johnson motoren bikket akkurat 40 knop på min Vira 17....og det var nok Sitér dette innlegget Link to post
ms bunnslam Svart 27.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2013 Har da endelig fått på denne Force motoren,og den virker fint....lett startet er den også...denne 125 hk er ikke mye tyngre en en Evinrude 70 hk som jeg hadde for en tid tilbake på samme båt......eneste jeg må gjøre er og ta en titt på trim/tilt...tror der er lite olje på den,for den er ikke verdens raskeste...he he går litt dårligere en den Johnsen 120 hk som druknet.....men den var så tung at båten gikk ned i litt ruskevær...så da er det greit og se vannlinja slik jeg gjør nå.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.