bilo3 Startet 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2013 Nå har jeg gått til anskaffelse av "ny" motor med ferskvannskjøling, men alle slangene er koplet fra. Jeg er ganske sikker på hvordan slangene skal koples, men skulle gjærne hatt et bilde eller to å se etter bare for å være sikker. Noen som kan hjelpe meg ? Dette er av den typen med dobbel kjølevannspunpe i bakkant på motoren. Håper på snarlig svar, da jeg skal sette motoren i båten i dag !!! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 Har ikke du nyovermalt motor da? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
TMe Svart 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 Dessuten skulle du selge og ville derfor ikke ta kostnaden med å bygge om til ferskvannskjøling. Var "nyovermalingen" misslykket? Det er bare å tenke litt, sjøvannet skal nå kun gå fra gearet, gjennom varmeveksler og ut gjennom eksosen. Den andre pumpa er for å sirkulere ferskvannskretsen. Dobbeltpumpe krever hyppig vedlikehold da de lett lekker mellom sjøvann og ferskvann. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 Jeg har den samme motoren med dobbelpumpe, så jeg kan se om jeg får tatt noen bilder snart om ingen kommer meg i forkjøpet:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
bilo3 Svart 28.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 Jeg fant ut av det, og nå står nymotoren i båten ! Jeg ble ikke helt fornøyd med gammelmotoren, og når jeg fikk tilbud om å kjøpe denne så var jeg ikke i tvil ! Den er verkstedoverhalt på et verksted i Tromsø, og går som ei klokke !!! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 15.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2013 Hva har du gjort med de gamle motorene dine? Jeg minnes du fikk tak i en delemotor. Har du eventuelt noen deler å selge ? Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 15.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2013 Den motoren som sto i båten skal få et nytt stempel, og nye stempelringer på begge sylindrene, og så blir den lagt ut for salg. Hva slags deler er du ute etter ? Jeg får jo en del til overs ! Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.