andrefem Startet 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2013 Temperaturmåleren på min MD2B beveger seg ikke. Noen med erfaringer som vet hva jeg bør sjekke først? Motoren blir vel så varm at den slår ut på måleren. Har jo kjørt i en times tid, rekker jo å bli god å varm på den tiden. Motoren er saltvannskjølt og kjøler. Det går i hvertfall vann gjennom systemet og jeg har ikke merket noe på motoren. Jeg tar av den grunn utgangspunkt i at det kun er temperaturmåleren som ikke virker. Tips noen? Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 (redigert) Har opplevd det samme! Hos meg var det bare å stramme mutteren på tempføleren. Dårlig kontakt... Sjekk om det er dårlig kontakt noe sted før du vurderer å bytte temp.føler'n. Redigert 28.Mai.2013 av thomas73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anton Hardarson Svart 28.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 ta signal ledningen på tempføleren til jord, så skal nåla på instrumentet gå helt opp, går nåla helt opp, så er instrumentet ok, men problemet da er kabel brud eller feil med føleren. Sitér dette innlegget Link to post
andrefem Svart 28.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2013 Takk for gode tips. Kommer tilbake dersom det ikke løser seg med dette. Sitér dette innlegget Link to post
andrefem Svart 16.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2013 Har sjekket ut litt i dag og fant ut at nåla gikk til topps når jeg koblet signalledningen til jord. Har dermed bestilt ny tempføler fra marinepartsexpress.com i dag. Så får vi satse på at ting blir bedre. Den gamle var veldig rusten og ikke pen. Kunne kanskje forsøkt å bruke stålbørsten på den men fant ut at jeg skulle spandere noen hundrelapper på en ny i stedet. :) Sitér dette innlegget Link to post
andrefem Svart 2.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Byttet temp.føleren på fredag, tok en liten fisketur og nåla beveget seg fint opp på grønt og ikke lenger enn det :) Takk for gode tips som med tid og stunder førte til at jeg fant løsningen :) Andreas Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Bra det ordnet seg:-) Nå har tempføler'n på Mercruiser'n min sluttet å virke. Så da er det min tur igjen til å se over:-/ Skal ned til H.strand på torsdag og utpå for helga. Går over når Havfrua slapper av og gutta er opptatte med sitt:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.