alfb Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Jeg brukte også Respect 1+2 for første gang nå på meget slitt og stygg teak. Imponerende resultat!! Jeg har nå satt det inn med Meguiars Gold Teak oil, så får tiden vise hvor smart det var. Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 (redigert) Don Camillo, er det den nest nederste på siden her du brukte, Respect Clean Teak Kit. Trinn 1 og 2? [url=http://www.respect.no/produkter]http://www.respect.no/ Hansi, ja det var den nederste og sterkeste tupen som også er etsende. Dette går fint hvis du skyller med mye vann etter behandlingen. Les og følg bruksanvisningen nøye. Redigert 4.Juni.2013 av Don Camillo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Olje på horisontal teak er snobberi og ødelegger alle teakens gode egenskaper! Det har ingenting med latskap å gjøre, kun å bevare teakens gode egenskaper. Men det betyr ikke at den ikke skal holdes ren, den bør skrubbes med grønnsåpe på tvers av fibrene flere ganger i sesongen. Belønningen er en fin sølvfarget teak som er suveren å gå og sitte på. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
NilsPils Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 (redigert) :yesnod: Når vi snakker om dekk, dvs. utvendige flater Redigert 5.Juni.2013 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
kjetillunde Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Her ser dere forskjellen på Hansi62 sin "før" og "etter" Respect deep cleaner og deck cleaner: Sitér dette innlegget Link to post
Skudenes Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Det ble flott:-) Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
Sigurd Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Det ble flott:-) Nja!! Kommer an på øyet som ser. Til pynt: kjempefint. Til å brukes: da blir det helt feil for meg. Hvor lang tid tar det før dekket blir naturlig gråhvitt igjen eter den behandlinga som tydeligvis sliter overflata ned til brunt? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Er det ikke brukt mer enn cleaner her? Ser nesten malt (eller beiset?) ut ut for meg. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mulligan Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Hvor lang tid tar det før dekket blir naturlig gråhvitt igjen eter den behandlinga som tydeligvis sliter overflata ned til brunt? Det endrer seg over sesongen. Behandlingen sliter ikke på teaken. Ny omgang med Snappy på våren så er det brunt igjen. Er det ikke brukt mer enn cleaner her? Det tror nesten jeg også. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi62 Svart 9.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Kun Deap cleaner og etterpå deck cleaner. Noen som kan si hvordan man laster opp bilder her? Trykker på "laste opp bilder" og kommer til en grå skjerm med "velg bilde for opplasting" velger bildet som legger seg på den grå skjermen og lengre kommer jeg ikke Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Du må velge et av bildene etter du har lastet det opp, så trykker du på kopier (knapp helt nederst ved bildet), så går du tilbake til der du skriver innlegget og trykker image og limer inn det du kopierte. :) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi62 Svart 9.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 (redigert) Her er resultatet tatt idag mens det er tørt. Var selv overasket over den store forskjellen uten noe som helst fargetilsetning. Dette er kun base og syrebehandling: Redigert 9.Juni.2013 av Hansi62 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Det ble jo flott Hansi... Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 10.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Ble veldig pent! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi62 Svart 10.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Takk takk, Quaoar og Kjetryllos! Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 10.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Hansi62. Sånn skal det se ut. Men hvordan forklarer du det nederste bildet på innlegget til kjetillunde. Det ser vitterlig malt eller beiset ut der, Husk at teak, som annet treverk, liker saltvann. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Quaoar Svart 10.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Hansi62. Sånn skal det se ut. Men hvordan forklarer du det nederste bildet på innlegget til kjetillunde. Det ser vitterlig malt eller beiset ut der, Husk at teak, som annet treverk, liker saltvann. Jeg vil tippe at treet er fremdeles vått? Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 10.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Hansi62. Sånn skal det se ut. Men hvordan forklarer du det nederste bildet på innlegget til kjetillunde. Det ser vitterlig malt eller beiset ut der, Jeg vil tippe at treet er fremdeles vått? Ja det var før det tørket... :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.