Preb1 Startet 30.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2013 I fjor kjøpte jeg en nestn ubrukt 2004 2takt 40 hester yamaha motor og når jeg skulle kjøre denne våren ble det problemer. Etter at jeg hadde kjørt i 15 sekunder begynte det å pipe (piiiiiiip) i kontrollboksen. Jeg trodde da at det var fordi motoren hadde lite olje men det hadde den ikke da den var full. Motorern har vært inne lagret i et naust i vinter og oljen fylte jeg på i fjor høst. Hva kan være problemet? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 30.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2013 Det piper også dersom temperaturen blir for høy Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Preb1 Svart 4.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Men motor har sterk stråle med vann som kommer ut, kan det være noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Jeg har en 75 hk Yamaha 2-takt fra 98. Den hadde samme problem med piping i kontrollboksen. Kjølestrålen var god. Allikevel viste det seg at den hadde tette kjølekanaler. Måtte til verksted for å renses opp. Kan det være noe som sitter i kjølesystemet på din? Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
musling430 Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Jeg har hatt problemer med at flotøren i oljetanken har hengt seg opp. Sitér dette innlegget Link to post
andersm Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Kan også være termostaten. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 Sjekk at motoren virkelig ikke blir varm,du kan ha kontrollstråle selv om om den ikke kjøler skikkelig. Legg hånda på sylinder\topp når du har kjørt den varm,rundt 70-80 grader er vel ca normalt. Blir den for varm kan termostaten være synderen som andersm sier. Hvis du har autolubesystem,hender det at sensoren for oljenivå fjusker,og da piper det. Sitér dette innlegget Link to post
Preb1 Svart 10.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Okei tusen takk for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.