jensemann2 Startet 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2013 Queen Elizabeth ligger til kai i Trondheim nå. Det ligger jo på ISPS område. Er det noen som vet om det er mulig for allmenheten å besøke skipet ? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Tviler jeg sterkt på, du kommer ikke ombord der uten invitasjon. Unntaket kan være om du kjenner noen hos de lokale havnemyndighetene, agent eller feks presse som du kan hive deg med. Disse er ofte (som regel?) ombord i embeds medfør. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
haugi Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Enig med Rolf, vil tro det er umulig å komme ombord hvis du ikke har kontakter som kan fikse noe for deg. Jobber selv på båt, ikke av QE kaliber, men står en ikke på ISPS lista på gangveien så kommer en ikke ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Hvis jeg hadde lagt ned 200.000,- på meg og kjerringa for et slikt cruise så ville jeg blitt sur hvis "trønderbermen" plutselig skulle velte ombord med Rosenborgtrøyer, bart og mokkasiner!!! Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Bøljan Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Helt enig Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Alle har da ikke bart:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
sveini 95 Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Hvis du er ivrig. Er det mulig og ringe det aktuelle skipet og høre med de. Jeg går på skoleskip. Vi ringer.og hører om det er mulig og komme ombord og se. Vi har jo unnskyld om at vi går på skole får å bli matroser. De ønsker da og vise oss rund får å trekke til seg arbeids kraft. Men si du er høyt interessert i crus skip eller noe slikt Verste som kan skje at du avvises Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 31.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Jeg er jo styrmann, kan si at jeg er veldig interessert i å bli filippinsk statsborger og begynne å jobbe der;) Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Fin grunn det..styrmann som er.interessert i og sr hvordan det ser ut. Og ønsker jobb :-D Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Etter at verdens mest paranoide folkeslag pressa ISPS på resten av verden er muligheten for havnebesøk heller begrensa. For ikke å snakke om besøk ombord. Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Snakker du om erfaring? Kontakt skipet, ha.en grunn. Og bli invitert. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Jeg snakker av erfaring. Etter 22 år i utenriksfart, deri innberegnet endel år under og etter innføring av ISPS-koden. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 (redigert) Alle har da ikke bart:) Nei da, bare omkring halvparten av alle trøndere har bart. De andre er kvinner. Redigert 31.Mai.2013 av evenR4u (see edit history) Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Mouche Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Til trådstarter: glem det! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lars Moe Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Om du er veldig interessert kan du vel prøve. Ta på deg pressantabelt antrekk og snakk med vakta i porten og presenter deg. Fortell om din interesse og spør om du kan få en omvisning ombord. I værste fall får du nei, men du har i hvertfall spurt. I beste fall.... Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 31.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2013 Hva annet kan man si om ISPS, en at det er sikkerhetsteater. . Jeg fikk en telefon fra CSO, med forespørsel om jeg kunne delta på et møte med han og noen SSOer om en gjennomgang av SSA, for vi hadde behov for å sikre at SSPene var oppdatert og i henhold til ISPS koden, for de havnene vi skulle seile de neste lastene på hadde noen rigide PFSO, som hadde implementert nye PFSPer etter at de hadde foretatt en ny PFSA. (Her falt jeg av.......) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Folk I Båt Svart 1.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2013 Lars Moe, on 31 May 2013 - 20:09, said: Om du er veldig interessert kan du vel prøve. Ta på deg pressantabelt antrekk og snakk med vakta i porten og presenter deg. Fortell om din interesse og spør om du kan få en omvisning ombord. I værste fall får du nei, men du har i hvertfall spurt. I beste fall.... Dette er noen fullstendig bortkastede timer av hans liv som han aldri vil få tilbake. Er bare å skumme gjennom de første linjene av ISPS (Intenational Ship & Port Facility Security Code) for å skjønne hvorfor man ikke bare kan stille i porten iført blådress. Og vakt er det som regel ikke. Du må som regel ha nøkkelkort for å i det hele tatt komme inn på et ISPS havneområde. Hva betyr egentlig MTU? Er noe med Maybach og Unglücklich.......? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Moe Svart 1.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2013 Du vet det jo du. De vaktene som har stått i porten på de cruicene jeg har vært på har bare hvert en illusjon. Godt vi fikk det avklart, for jeg har lurt på om de kunne være virkelige. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 1.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2013 Jajaja. Illusjoner eller inntak av psykedeliske substanser. Det er helt sikkert riktig at det er vakter i gaten den tiden store passasjerskip/cruiseskip ligger til kai i havner der disse folkene er i stand til å gå til gaten. Men jeg har også sett at de kjøres med busser ut av området, der bussjåføren har kort. Dette er vel delvis pga. at de folkene som er passasjerer på slike båter ofte ikke er direkte maratontrente lengre, samt hysteriske amerikanske forhold omkring erstatningskrav om en av dem skulle komme til skade innpå havneområdet. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2013 Du vet det jo du. De vaktene som har stått i porten på de cruicene jeg har vært på har bare hvert en illusjon. Godt vi fikk det avklart, for jeg har lurt på om de kunne være virkelige. Og på de cruisene jeg har vært på de siste årene har det vært helt umulig å komme inn i selve skipet uten nøkkelkort. Inn i selve havnen er ikke noe problem, var det senest igår i Souda på Kreta hvor Navigator of The Seas fra RCCL anløper hver fredag. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jens_P Svart 1.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2013 Start i hvertfall med en hendvendelse til skipet (telefon) eller rederiet. Du må regne med at ditt besøk må klareres på forhånd. Spontant besøk ved å møte opp ved landgangen er nok ikke enkelt å få til. Vet det var jo mye tull rundt dette for Hurtigruta og de som pleide å ta en kaffekopp ombord når de lå ved kai. (Mine tanker om sikkerhet og adgangskontroll etter å ha arbeidet i forsvaret en gang i tiden. ) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Folk I Båt Svart 1.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2013 Så lenge sikkerhetsnivået er 1, er det intet problem å gå ombord på Hurtigruten. Den eneste forskjellen fra gamle dager er at du får et besøkskort.<br />Jobba selv en periode på den gamle Polarlys, og kan skrive under på at ikke alt nytt er dårlig. Var mange merkelige elementer som kunne myldre mer eller mindre fritt ombord under havneanløp før i tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Permagne Svart 1.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2013 Et reiseselskap inviterte nettopp til omvisning og gratis lunch på adventures of the sea, når denne kommer til Trondheim. Her gjaldt førstemann til mølla. Plasse forsvant fort, og jeg fikk inntrykk at de ville forsøke å få til dette ved flere anledninger. Tro ikke det er umulig, men forvent å planlegg litt tid i forveien med henvendelser til rederi etc. Ikkeno impuls. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 1.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2013 Hvor var denne omvisningen reklamert da? Hadde vært gøy å sett senere.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Mouche Svart 2.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2013 Det er ikke uvanlig at cruiseselskapene har slike arrangerte omvisninger og disse blir naturlig nok annonsert i pressen. Formålet med disse omvisningene er jo å tiltrekke seg nye kunder. Du kan eventuelt ta kontakt med rccl og høre med dem om det er planlagt en senere omvisning. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.