Jump to content

Bmc (4 syl.) er det en god motor?

M/S Bastard

Recommended Posts

.....Jeg vet om en Sabb (2h) til salgs også

<{POST_SNAPBACK}>

Åh, åh? Quanta costa? Blir vått i øyekroken når jeg ser den tall / bokstav-kombinasjon.....

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Rart om du ikke skulle kunne finne et kit for remote oilfilter på denne siden. Lancing Marine er kjent for å ha mye snadder.

http://www.lancingmarine.com/

Ta noen bilder og noen mål og jeg skal granske hodet mitt for å finne en løsning på filterutfordringen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det må jeg gjøre i morra!

Forresten så søkte jeg på remote oilfilter, fikk opp en del på det søket!

Men hva skal jeg søke på Norsk?? Eksternt? Vel, det prøvde jeg men det var labert med resultat!

Hot Shop på Trøgstad har tidligere levert løse filterholdere. Er spesialforretning for VW boble. Der er det vanlig å sette filteradapter på oljepumpehuset og ha filteret montert via slanger løst annet sted. Boblene har jo som kjent ikke filter originalt men en sil i bunn av blokken.

Oso

Hot Shop på Trøgstad har tidligere levert løse filterholdere. Er spesialforretning for VW boble. Der er det vanlig å sette filteradapter på oljepumpehuset og ha filteret montert via slanger løst annet sted. Boblene har jo som kjent ikke filter originalt men en sil i bunn av blokken.

<{POST_SNAPBACK}>

Har den en hjemmeside med produkter! Evt. kontaktmuligheter :confused:

Er det ikke mulig å bare få laget lengre rør fra din motor og gå på et "hoggeri" og hente en filterinnsats for å skru fast på enden av rørene da ? Det kan da umulig koste stort, så lenge dette anlegget er tett så vil jo oljen strømme greit der.

Perkins er forøvrig en god motor, tror ikke du behøver å engste deg for at den ikke har tuslet på et par år. Var motoren i orden da den ble stoppet sist så vil den svive for deg også.

Deler vil du få i mange år enda, det er fortsatt mange treskere i drift som kjører disse perkinsmotorene ( bl.a Finske Sampo 500 og MF som ble levert frem til ca 1985). Trenger du deler er også Eik- kjeden et alternativ om Økonomideler ikke klarer å levere. Min far har en slik Perkins som han har heloverhalt, vet at han har handlet deler via Eik-kjeden til sin motor. Om du ønsker det så kan du få telefonnummret til han, han har i løpet av "perkinsen-eier" vært gjennom det meste, men han har pr. i dag en meget god motor i sin gammle Saga 24.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Er det ikke mulig å bare få laget lengre rør fra din motor og gå på et "hoggeri" og hente en filterinnsats for å skru fast på enden av rørene da ? Det kan da umulig koste stort, så lenge dette anlegget er tett så vil jo oljen strømme greit der.

Perkins er forøvrig en god motor, tror ikke du behøver å engste deg for at den ikke har tuslet på et par år. Var motoren i orden da den ble stoppet sist så vil den svive for deg også.

Deler vil du få i mange år enda, det er fortsatt mange treskere i drift som kjører disse perkinsmotorene ( bl.a Finske Sampo 500 og MF som ble levert frem til ca 1985). Trenger du deler er også Eik- kjeden et alternativ om Økonomideler ikke klarer å levere.  Min far har en slik Perkins som han har heloverhalt, vet at han har handlet deler via Eik-kjeden til sin motor. Om du ønsker det så kan du få telefonnummret til han, han har i løpet av "perkinsen-eier" vært gjennom det meste, men han har pr. i dag en meget god motor i sin gammle Saga 24.

<{POST_SNAPBACK}>

Joda det er mulig og lage noe!

Men det å gå på et hoggeri og finne noe er nok ikke så lett! Her nede i Vestfold så er ikke det så lett og finne deler til denne motoren på et huggeri!

Vet noen om huggerier som bare hogger treskere, traktorer?

Men det å gå på et hoggeri og finne noe er nok ikke så lett! Her nede i Vestfold så er ikke det så lett og finne deler til denne motoren på et huggeri!

<{POST_SNAPBACK}>

Hei!

Ta en prat med Scan Hogg i Rygge - tlf. 69261200. De har ihvert fall en masse biler og -deler liggende. Kanskje de ev. kjenner noen som kjenner noen ....

<{POST_SNAPBACK}>

En kamerat har VP MD21 i båten sin som vi bygget om med ekstern oljefilter+ kjøler, fordi den originale kostet 10000++ og han fikk laget en adapter i aluminium til å sette på blokka med gjenger til "Tess" oljeslanger. Kjøpte oljefilterholder hos et svensk firma som drev med deler til Gokart (Husker ikke navnet) og brukte standard "Ford Granada" oljefilter. Dette går nå på tredje sesongen og fungerer perfekt.

Fred Ivar

<{POST_SNAPBACK}>

En av Norges største Traktor / treskerhuggere ligger i Vestfold. Torp Maskin heter de, ligger i Våle..

Suzuki

No boat needed..

Har den en hjemmeside med produkter! Evt. kontaktmuligheter 

Sjekk på www.hotshop.as

Har noen typer i katalogen sin av filterholdere, men ring for å forvisse deg om at du får en type som er uten oljepumpelokk til boblemotoren.

Tror de har noe som kan benyttes.

Oso

Jeg gir meg ikke med å mase.... :crazy::lol:

Har du prøvd å ta en telefon til Lekang da?

Hovedkontor:

Gamle Hobølvei 11

1550 Hølen

TLF: 6498 2000

FAX: 6498 2002

De er jo spesialister på nettopp filtere og alt rundt det. De har masse slanger og nipler og alt mulig dill og dall. Hvis ikke de klarer å skaffe det du trenger, kan det hende de har forslag til andre løsninger.....

De har også forhandler i Drammen, f.eks.

http://www.bilutstyr-drammen.no/

jada, jada skal ringe de også :lol:

Har sjekket rundt på nettet og dette er ikke noeproblem og få tak i!

Men prisene har skremt meg da, et par jeg har sett kostet drøye 2000,- :rolleyes:

Dette for holder med 2 nipler på! Dyrt det vel.....

Ja nå begynner det og nærme seg!

Vet ihvertfall at jeg kan få tak i dette nytt!

Nå gjenstår det og se om han jeg kontaktet får tak i noe! Han trodde han hadde noe sånt liggende!

Og så visste han om 2 skurtreskere som skulle hugges

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...