Jump to content

Hvilken cabincruiser til en familie på seks


Christian_V

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Har det skjedd noe mer i denne båtjakten ?

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Nei, ingen ny båt ennå. Ser at vi er nødt til å velge en litt nyere modell. Årsaken er at båten skal finansieres med båtlån, og da hvor båten helst ikke er mer enn ti år gammel.

 

Lurer på å kikke på en Forbina, selv om vi strengt tatt trenger en modell som er hakket større.

Hei.

Nei, ingen ny båt ennå. Ser at vi er nødt til å velge en litt nyere modell. Årsaken er at båten skal finansieres med båtlån, og da hvor båten helst ikke er mer enn ti år gammel.

 

Lurer på å kikke på en Forbina, selv om vi strengt tatt trenger en modell som er hakket større.

Hei.

Nei, ingen ny båt ennå. Ser at vi er nødt til å velge en litt nyere modell. Årsaken er at båten skal finansieres med båtlån, og da hvor båten helst ikke er mer enn ti år gammel.

 

Lurer på å kikke på en Forbina, selv om vi strengt tatt trenger en modell som er hakket større.

Hei.

Nei, ingen ny båt ennå. Ser at vi er nødt til å velge en litt nyere modell. Årsaken er at båten skal finansieres med båtlån, og da hvor båten helst ikke er mer enn ti år gammel.

 

Lurer på å kikke på en Forbina, selv om vi strengt tatt trenger en modell som er hakket større.

Hei.

Nei, ingen ny båt ennå. Ser at vi er nødt til å velge en litt nyere modell. Årsaken er at båten skal finansieres med båtlån, og da hvor båten helst ikke er mer enn ti år gammel.

 

Lurer på å kikke på en Forbina, selv om vi strengt tatt trenger en modell som er hakket større.

Hei.

Nei, ingen ny båt ennå. Ser at vi er nødt til å velge en litt nyere modell. Årsaken er at båten skal finansieres med båtlån, og da hvor båten helst ikke er mer enn ti år gammel.

 

Lurer på å kikke på en Forbina, selv om vi strengt tatt trenger en modell som er hakket større.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Nei, ingen ny båt ennå. Ser at vi er nødt til å velge en litt nyere modell. Årsaken er at båten skal finansieres med båtlån, og da hvor båten helst ikke er mer enn ti år gammel.

 

Lurer på å kikke på en Forbina, selv om vi strengt tatt trenger en modell som er hakket større.

Link to post
Share on other sites

Hva med 2005mod. Galeon 380 ? Nydelig treverk !

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43120914

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

ikke blått skrog da :thumbsdown:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder Forbina, så er det en fordel vedrørende finansiering at båten er nyere brukt. Jeg kikker på et par som er til salgs nå, spesielt fordi innbytte er aktuelt.

 

Disse er derfor aktuelle:

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42315205

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43110517

Link to post
Share on other sites

Det tror jeg nok du har helt rett i Key Freak :wink:

Mange som selger det de ikke har.......Stavanger Marinesenter er vel kjent for det.....

 

Denne for eksempel, avertert for Kr. 2.240.000,- av Pigla Boats i Østfold: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42480809

ligger i Polen og selges av Galeon PL til en utropspris på ca. Nok 1.300.000,- + hk ca. 90.000,- + mva25% = 1.750.000 (om man regner litt omtrentlig): http://preowned.galeon.pl/boats,preowned,galeon-390-fly-4,28

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg vurderte denne båten før jeg kjøpte min. Men de kunne ikke komme opp med noe historikk eller servicehefte på båten. Fikk heller ikke prate med tidligere eier...

 

Nå ser det ut som jeg satser på overgang til seilbåt neste år, etter en sommer med massivt press fra familien :(

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Vi er også to voksne og fire barn som skal kjøpe vår første båt. Har lyst på kalesjebåt og hadde egentlig tenkt å kjøpe en båt til 3-400.000. Det blir jo fort aktuelt å se på Baltic/nidelv 28. Men så er tvilen kommet på om disse gamle båtene er det rette valget, både med tanke på videresalg når fotsyken kommer om noen år, men også frykten for at jeg får en båt med høye vedlikeholdskostnader. Kan disse gamle motorene gå 10 år til?

En skilsø 950 fra 1990 ser veldig fin ut. Disse ligger på rundt 500', da er det kort vei til en nyere baltic fra 2000-tallet.

Link to post
Share on other sites

Har ein god råd må ein gjerne kjøpe stor båt med veldig stor motor.  Men når kvar fylling kostar kr 20 000 er det slutt på moroa for mitt vedkomande. Men i dag er det overskot på olje, so eg ser ikkje det heilt store problemet no i første omgang, og kvar si lyst.  For oss meir ubemidla er dette ikkje til å tenkje på. Er so mykje anna som gir meir for pengane.

Link to post
Share on other sites

For oss som har et lite budsjett og må vente 10 år på Rodman'n. Blir Baltic for lite med fire unger?

Siden du har budsjett på 3-400 000 så synes jeg Baltic høres perfekt ut med 4 barn. Legg ned bordet i salong så har du plass til 2 barn + 2 barn i stikkøyene. Bak har dere egen lugar med dobbeltkøy. Er ikke så mange som matcher det innenfor deres budsjett. I tillegg er båten trygg med gode brede dollbord, solseng og nok sitteplasser i cocpit.

 

Alternativt kan viking 31 være aktuell.

 

Kk

Redigert av KongKing (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ein god råd må ein gjerne kjøpe stor båt med veldig stor motor.  Men når kvar fylling kostar kr 20 000 er det slutt på moroa for mitt vedkomande. Men i dag er det overskot på olje, so eg ser ikkje det heilt store problemet no i første omgang, og kvar si lyst.  For oss meir ubemidla er dette ikkje til å tenkje på. Er so mykje anna som gir meir for pengane.

 

Nuvel, det koster heldigvis ikke kr 20 000 å fylle tanken når den er tom. To tanker og 670 liter per tank gir ca kr 10 000 med dieselpris rundt 8,50 til 9 kroner literen.

 

Dessuten er det ikke sånn at man kjører full pupp hele tiden. På Sørlandet i år bruker vi mest penger på havneleie i gjestehavnene, foruten å putle fra by til by.

Link to post
Share on other sites

Så en rodman 44 i gjestehavna i kristiansand i dag og det er en meget flott båt du har:)

 

Hyggelig å høre. Jeg har dessverre ikke fått tatt ordentlig rubbing og polering i år, men det var uansett artig å høre. Vi er fire unger ombord, og er for øvrig strålende fornøyd med plassen om bord.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...