WGM36 Startet 2.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2013 Hei alle kunnskapsrike båtfolk. Har kjørt systemrens på kad 42 Har kjørt det inn på utgangen på varmeveksleren og ut på slangen som sitter på trykksiden på impellerhuset. Har stått tre tre døgn nå, sirkulert ca 15 min hver dag, har brukt klare slanger for å kunne se hva som passerer når jeg kjører pumpa. Men synes det bare er litt brunt vann og vesken er jo litt brunaktig i seg selv, er det sånn at det bare løser seg opp og blander seg helt med rensen, eller skulle jeg sett mer dritt hvis det var veksleren som var problemet..? Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 2.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2013 Ingen som har noen erfaring med dette. Har i tillegg demontert eksoskrøkene, de så ikke videre spreke ut. Skal syrevaske de, så får vi se hva som er igjen. Har også fått tips om termostatene, skal visst hjelpe å klippe bort lufte nippelen og borre et ekstra hull på andre siden.. Noen som vet noe om dette.? Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 2.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2013 Hei. Gjorde det for ett par år siden på en 3 sylindret Yanmar - sjøvannskjølt - og der satte jeg det inn i en sirkulasjonssløyfe. Det så mildt sagt helt ... ut etter 15/20 minutter. Lot resten stå ett par dager, og skyllet ut, hjalp også på temperatur. Vannet var svart som fy etter kort tid. Men kan det hende at den er renset tidligere, og at det rett å slett ikke er mye skit innvendig, for stoffet er så sterkt at du vel egentlig burde ha sett det raskt. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Jakob T Svart 2.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2013 Salt og kalkbelegget avgir lite farge i systemrensen.Er nok bare å prøve å sjå om det har hjelpt.Det er som oftest på saltvannskretsen at problemet er.Eksosbendene er enkelte ganger årsak til kjøleproblem Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 2.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2013 Da får jeg håpe det var mye kalk og saltavleiringer der:-) Der slangen fra varmeveksleren går inn på eksosbendet er ca 0.5 cm mindre i diameter en når det er nytt, godt med rustbelegg med andre ord. Hvor stor betydning kan det ha, har lite tro på at systemet er så underdimensjonert. Eller er det veldig lite som skal til for at motoren blir nærmere 10 grader for varm på full gass.? Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.