Jump to content

Slam i kjølevæsken

mentor70

Recommended Posts

I september 2012 oppdaget jeg at det var sjøvann i kjølevæsken på min motor. Da ble båten satt inn på autorisert verksted hvor de fant en lekkasje i varmeveksleren. Den ble da byttet, og samtidig ble det gjennomført en 4 dagers rens av kjølesystemet i motoren. Hele moroa kostet kr 37.000,-.

Jeg har nå satt båten på vannet og brukt den maksimalt 10 timer etter at den var på verksted, og til min store forskrekkelse ser jeg at det i ekspansjonstanken til kjølevæsken nå er inneholder ca 2 cm med svært møkkete vann som inneholder sand/slam. Når jeg åpner lokket til motoren møtes jeg av det samme møkkete vannet. Kan dette være slam/avleiringer som tidligere har sittet fast i motoren, men som nå har løsnet etter at vi renset motoren i september, eller har verkstedet rett og slett ikke funnet lekkasjen slik de trodde?

Hvordan går jeg frem i denne saken?

Redigert av mentor70 (see edit history)
  • 8 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...