mentor70 Startet 2.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Juni.2013 (redigert) I september 2012 oppdaget jeg at det var sjøvann i kjølevæsken på min motor. Da ble båten satt inn på autorisert verksted hvor de fant en lekkasje i varmeveksleren. Den ble da byttet, og samtidig ble det gjennomført en 4 dagers rens av kjølesystemet i motoren. Hele moroa kostet kr 37.000,-. Jeg har nå satt båten på vannet og brukt den maksimalt 10 timer etter at den var på verksted, og til min store forskrekkelse ser jeg at det i ekspansjonstanken til kjølevæsken nå er inneholder ca 2 cm med svært møkkete vann som inneholder sand/slam. Når jeg åpner lokket til motoren møtes jeg av det samme møkkete vannet. Kan dette være slam/avleiringer som tidligere har sittet fast i motoren, men som nå har løsnet etter at vi renset motoren i september, eller har verkstedet rett og slett ikke funnet lekkasjen slik de trodde? Hvordan går jeg frem i denne saken? Redigert 2.Juni.2013 av mentor70 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 2.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2013 Hei. Legg frem problemet for det samme verkstedet.Tror du får hjelp der,uanset årsak. Sitér dette innlegget Link to post
mentor70 Svart 2.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2013 (redigert) Det skal jeg gjøre. Har uansett lagt til bilder av kjølevannet: Redigert 2.Juni.2013 av mentor70 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hatlem Svart 25.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2021 Fant du ut av problemet ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.