Jump to content

Skal ha ny båt, svært få flybridgebåter til under 1 mill. på Finn


Nidelv-28

Recommended Posts

Har vært svært så fornuftig( liker jeg dog å tro selv i alle fall).
Solgte min gamle Nidelv 28 til et hyggelig ungt par og er i den forbindelse klar for et nytt båtkjøp.
Det vi søker er en flybrigebåt til under 900 tusen som er godt hold (princess/fairline el. Må være min. 2 lugarer og aksler)

Men nå som vi først har solgt så finnes det nesten ikke båter i den prisklassen på Finn.no
Så selvsagt flere gode eksemplarer før vi solgte vår, men å er det svært å ute til salgs.
På grunn av jobben så bør disse finne sted på østlandet.

Noen som vi om noe som jeg ikke kjenner til??
Hadde jo vært godt med en båt før ferien slår inn.....

Hilsen en som ønsker å bli båteier igjen!

 

Link to post
Share on other sites

Fairline turbo er nok ikke en båt for oss... Ikke spesielt glad i disse som aktercabin.

Har kikket på den fra Halden, båten bærer preg av å være import( solbleket), samt har dessverre flere skammer på utsiden.. Dette i forhold til pris matcher ikke for meg

Link to post
Share on other sites

Er også på jakt etter fly båt.

Registrer at mange av disse fairline - princess båtene som ligger mellom 1mill og 7-800 000 ikke blir solgt samt mange har ligget ute for 2 eller 3 året, man får jo 10år nyere velger man sun , barracuda, el lignende. For mitt vedkommende er jeg litt betenkt med å legge 1 mill i en båt som er 20-25 år gammel samt motorer. Hva mener du eller andre om dette

Link to post
Share on other sites

Fairline turbo er nok ikke en båt for oss... Ikke spesielt glad i disse som aktercabin.

 

Knuragtig. Er du sikker på at det er så godt gjennomtenkt?

 

-- Sitter fint og høyt og fritt i havn, god utsikt til alle kanter, særlig ned på alle som sitter nedi akterdekkene på "vanlige" båter

-- Lett og kjapt opp og ned fra flyvebrigden, ingen hønsestige å forsere

-- Soverom som er større enn gml husbank-standard, full ståhøyde, kan promenere rundt køyen

-- Atskilt fra chrapylene med en halv båtlengde

-- Eget bad

-- Plass/gulvflate i 50-fot klassen

-- Og en hel del til.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Enig med Worse, men... Minuset synes jeg er at det er skrå skyvedører inn til salongen som gjør at du ikke kan ha skyvedørene oppe når det duskregner, og at det ikke er noen fine kalesjeordninger for akterdekket slik at du mister en fin ute (inne)plass i dårlig vær. (Min erfaring fra P-414)


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Riviera 925 fra Huseklepp er vel aktuell med de nevnte kriteriene. To separate lugarer, romslig bad - kvalitetsbygget. 14 - 18 år gammel båt vil vel oppfylle priskravet - ligger vel en i Moss som tilfredsstiller et slikt prisanslag. Er vel også en på Nøtterøy (Kongsberg)

Link to post
Share on other sites

Det er jo mange princess og Fairline i denne prisklassen på nett, så ut fra trådstarters kriterier et det jo bare å "velge og vrake". Luksus!

 

Fru Jacobsen: kalesjeanordning over fly og akterdekket finnes jo. Har det selv, og det gir jo et nytt og stort innerom, godt skjermet for vær og vind. Vi bruker det mye. At det er fint skal jeg ikke påstå, men at det brukes mye, det gjør det.

 

Hva med Fairline 36 Sedan til ca 700? Eller Fairline Forty til snaue 900? Sikkert godt med prutningsmonn, den ene har jo ligget veldig lenge.

Link to post
Share on other sites

Gå litt opp i pris og prut litt så får du en fin Fly her(Jeanneau 36): http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41326880

 

Skal du kjøpe en båt til 1 mill må du koste på deg noen fridager, det kan være meget lønnsomt.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Gå litt opp i pris og prut litt så får du en fin Fly her(Jeanneau 36): http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41326880

 

Skal du kjøpe en båt til 1 mill må du koste på deg noen fridager, det kan være meget lønnsomt.

Hmmm....skal til Bergen på torsdag og vurderer å ta en kikk på denne selv ;-).

Men disse KMD44 kjenner jeg ikke til. Noen med erfaringer på disse?

Link to post
Share on other sites

KAMD 44 for aksel og KAD for drev.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Fru Jacobsen: kalesjeanordning over fly og akterdekket finnes jo. Har det selv, og det gir jo et nytt og stort innerom, godt skjermet for vær og vind. Vi bruker det mye. At det er fint skal jeg ikke påstå, men at det brukes mye, det gjør det.

Ikke misforstå meg, jeg synes 36 turbo er en herlig båt - men det nevnte er etter min mening en av minusene ved dem. En klar fordel er kort avstand fra Flybridge ved fortøying, og ikke minst soverommet akterut som er helt formidabelt :-)


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Det er jo mange princess og Fairline i denne prisklassen på nett, så ut fra trådstarters kriterier et det jo bare å "velge og vrake". Luksus!

Fru Jacobsen: kalesjeanordning over fly og akterdekket finnes jo. Har det selv, og det gir jo et nytt og stort innerom, godt skjermet for vær og vind. Vi bruker det mye. At det er fint skal jeg ikke påstå, men at det brukes mye, det gjør det.Hva med Fairline 36 Sedan til ca 700? Eller Fairline Forty til snaue 900? Sikkert godt med prutningsmonn, den ene har jo ligget veldig lenge.

Et av mine kriterier er at båten MÅ være i god stand, ref mitt første sitat.

Det er dessverre meget variert stand på båtene som ligger på nett :-(

Skal ikke se bort i fra at jeg også er i overkant nøye når jeg er ute å kikker, men det skal vell da bare mangle når man ser etter en båt til ca en mill?!?! For vår del så er det ufattelig mye penger det er snakk om.

Får håpe at noe snart dukker opp :-)

Link to post
Share on other sites

Skal ikke se bort i fra at jeg også er i overkant nøye når jeg er ute å kikker, men det skal vell da bare mangle når man ser etter en båt til ca en mill?!?! For vår del så er det ufattelig mye penger det er snakk om.

Får håpe at noe snart dukker opp :-)

Er ikke det en selvmotsigelse når du samtidig søker det "billigste" i din kategori båt?

Link to post
Share on other sites

Det kan det sikkert være, men av P35 ol så er det flere prispunkter... Fra 600" og opp.
Er da såpass oppegående at jeg veit at jeg stort sett får det man betaler for.
Jeg har ikke noe problem å gi 100-200 båtpenger mer, men da bør båten forsvare penga sine....

Link to post
Share on other sites

Enig med Worse, men... Minuset synes jeg er at det er skrå skyvedører inn til salongen som gjør at du ikke kan ha skyvedørene oppe når det duskregner, og at det ikke er noen fine kalesjeordninger for akterdekket slik at du mister en fin ute (inne)plass i dårlig vær. (Min erfaring fra P-414)

 

Ja, jo, det er jo riktig det. Men, selv her vest, har jeg aldri sett det som et problem. Og, det er bare litt av teppet i trappen som blir vått i verste fall -- og vi har en kalesje/flatt seil til å trekke over; mer moderne løsninger har en "pram hood" a la kalesjen på barnevogner, som dekker inngangen. Men jeg er enig i at det ikke finnes fine kalesjeløsninger for akterdekket. Eneste jeg har kommet over er en finsk en med targabøyle fra en Sedan, med hel kalesje forover og akterut. Blir klumpete det også, men ikke så dominerende som de norske variantene.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Et godt råd vil være å tenke igjennom hvor mye dette påvirker økonomien din. Årlige kostnader med en stor fly båt med twin installasjon er jo litt annerledes. Bare for å opprettholde en relativt god standard skal du jo skifte ut gamle ting kontinuerlig, og det er mye å ta av. Dette starter jo allerede få år etter båten var ny.

 

Det fine med å kjøpe en hvor ting ikke er helt topp er at du trekker det fra på prisen. Det værste er å kjøpe noe som fremstår som brukbart, men hvor mye likevel nærmer seg utskiftningsintervall.

 

Hva har du regnet ut at er akseptabelt nivå på drifts-, vedlikeholds- og oppgraderingsbudsjettet per år?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...