KongKing Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Men hvis det ikke er viktig å selge P35 hvorfor har du da satt pris til 615 000 nå og høyere senere? Hvis noen ikke er villig til å betale 615 000 nå, hva får deg til å tro at de vil gjøre det etter juli? Hvis du vil selge i Norge tror jeg at du burde legge inn at du står for frakt og papirarbeid til Norge. Da øker nok mulighetene til å få solgt. Mange som ikke er fortrolige med å gå på en slik jobb og utelukker den pga det. Men det blir jo ekstraarbeid for deg da... Flott eksemplar av P35 da :-) skulle gjerne kjøpt den! Mvh KK Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
winum Svart 17.Juni.2013 Del på Facebook Svart 17.Juni.2013 Jeg laver papirarbeid til Norge. Det eneste jeg ikke kan tilbyde er at sejle båden til Norge pga. mangel på tid. Du skal da være så velkommen til at kjøpe den Og igen prisen er 615.000 og du henter selv båden inden 01 07 og får en fin tur til Norge, specielt til dig er den også tanket med øl til hjemturen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
All In Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Det kom ut en P435 nå, 1990 mod som ser meget pen ut. Den ville jeg kikket på. Sent from my iPad using Tapatalk HD Det kom ut en P435 nå, 1990 mod som ser meget pen ut. Den ville jeg kikket på. Sent from my iPad using Tapatalk HD http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42338573 Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjetil1 Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Den virket jo bare super! Tre cabiner med tilsammen seks faste køyplasser. Og ikke minst, vaskene på baderommene er ikke rosa ! Synd det ikke står at han ønsker Cranchi i innbytte ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Jeg forstår ikke helt denne iveren etter en båt som fungerer som klatrestativ. I en slik P435 er det nesten like mange m2 med trapp som med gulv......men smaken er vel som baken. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
Marida Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Finnes til og med folk som bor i blokk . Se hva han får av plass i forhold til pris. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
All In Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Helt klart ikke noe båt for folk med stokk eller rullator. Men et supert alternativ til alle de som ønsker stor båt, med tre lugarer, god fly og enrom plass. Denne står høyt på lista hos mange tror jeg. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjetil1 Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 (redigert) Jeg forstår ikke helt denne iveren etter en båt som fungerer som klatrestativ. I en slik P435 er det nesten like mange m2 med trapp som med gulv......men smaken er vel som baken. Ja det er ikke alle som liker å feriere på en lekter... Ikke mye trapper der. Men på en AC båt har du samme trappa ned i forskip som en HT/fly-båt. Bak er trappa opp til flyen delt i to. Halve står på dekk opp til flyen, og resten ned til AC... Kjetil S Redigert 18.Juni.2013 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 og helt akter har brannvesenet montert stigen sin slik at du kommer ned til badeplattformen..... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Synes P435 er en vakker båt. Ser Sealine har og Fairlane har noe av det samme på 42 og 43 foter prod rundt år 2000. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Mix Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Fin båt, MEN, P435 er vel for spesiellt interesserte. Hverken Princess eller Fairline har produsert akterkabinbåter på mange år. Og mangel på produksjon skyldes nok enkelt og greit mangel på interesse. Null etterspørsel = Null produksjon. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Fairline har vel hatt en 43 ac i produksjon lenge, hvis den ikke fortsatt produseres. Marex sin 37 ac gjør det også bra. Så akterkabinen er ikke helt død... Men ikke i flertall , nei. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 (redigert) Marex har en litt annen løsning når det kommer til tilgjengeligheten til badeplattingen da..... Når det gjelder Fairline 43 AC så er det EN båt til salgs i hele Europa pr. i dag. Stavanger marinesenter har faktisk avertert den på FINN. Den ligger priset langt under den eldre Phantom 42 på Europeiske nettsider. Hmmm....skal til Bergen på torsdag og vurderer å ta en kikk på denne selv ;-). Var du og tittet på Jeaneau`n i Bergen ? Redigert 18.Juni.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
Andresh Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Båten var på slipp og jeg hadde ikke tid til å vente til ettermiddagen med visning grunnet fly hjem til Stavanger :-( Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 (redigert) Ok. det ser i hvert fall gunstig ut i annonsen. Større plattform som kom på senere årsmodeller går det sikker å ordne uten at det koster skjorta.... Redigert 18.Juni.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Fairline har vel hatt en 43 ac i produksjon lenge, hvis den ikke fortsatt produseres. Vel, lenge og lenge Fru Blom. Den ble vel produsert et lite antall på bestilling en gang rundt årtusenskiftet. Etter det har de ikke produsert en eneste AC-båt. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
nordan family 27 Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Høres ut som jeg må gi meg på den, da. Har dog observert to stk av den, en i indre Oslofjord og en i Bamble traktene (kan ha vært samme båten). Synes de så fine ut. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Vel, lenge og lenge Fru Blom. Den ble vel produsert et lite antall på bestilling en gang rundt årtusenskiftet. Etter det har de ikke produsert en eneste AC-båt. Veldig på siden av tråden, har du gass på kjøkkenet i båten REM ? Hva med grillen på fly, er den avhengig av aggregat eller har du inverter som klarer brasene ? (ser ut som vi sikter oss inn på samme båt) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Ja, jeg har gass til koking. Jeg har foreslått for kona og bytte til el. men fikk tommelen ned. Og da ble det slik. Ellers har jeg en 870A forbruksbank med en 80A lader og med mulighet til å kople inn ytterligere 50A ladekapasitet. Jeg bruker en 3Kw inverter og kjører alt, inklusive grillen på fly, varmtvannstank og andre 230V forbrukere (ikke vaskemaskin) på inverteren. Jeg har ett gjennomsnittsforbruk på 10Ah (240A i døgnet) og lader opp batteriene til 80% når de begynner å nærme seg 60% kapasitet. I praksis kjører jeg agregatet to timer i døgnet når vi ligger flere dager i uthavn. Agregatet er en Kohler 9kW med Helyard separator. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 (redigert) Takker for info, høres ut som et veldig brukervennlig system. Ikke så mange av de til salgs med 9kw aggregat, men det tusser av 4kw Onan....lader og inverter ser også ut som må oppgraderes i henhold til hva du har. Redigert 18.Juni.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Ja, alle jeg har sett til salgs ville jeg oppgradert DC kapasiteten på. Dette gjelder batterikapasitet, lader og inverter. 4kW agregat tror jeg kan funke OK. Dette er litt avhengig av hvor mye forbruk du koppler på når agregatet går. Vi passer på å kjøre lader, varmtvann, støvsuger samt nabobåter samtidig, og da kan kanskje 4kW bli litt snaut? Dette finner du ut av. Vi kan egentlig ikke fordra å ligge i gjestehavner på sommeren, og har utstyrt båten slik at vi kan ligge lenge (gjerne hele ferien) i uthavner og er helt uavhengig av landstrøm Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
VannTro Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 (redigert) Prioritet nr. 1 er å være selvforsynt med strøm og vann. Tror vi deler opplevelsen av gjestehavner Fryser er også på lista over "må ha". Støvsuging kan jeg klare med et par unger med gode lunger... Blir spennende å se hva som byr seg utover høsten/vinteren. Har snakket med Torlyn om å handle kjapt når muligheten byr seg selv om det skulle være i desember.... En av de representative: http://no.yachtworld.com/core/listing/boatMergedDetails.jsp?boat_id=2315153&ybw=&units=Feet&access=Public&listing_id=77275&url= Redigert 18.Juni.2013 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post Share on other sites More sharing options...
Polarn Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Den P435 falt i smak Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post Share on other sites More sharing options...
REM Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Trenger vel litt oppgraderinger og supplementering av utstyr ombord. Ser ut til å være standardutstyr fra båten var ny? 6Hp baugtruster blir for pusslete. Du kan enkelt oppgradere til 10HP med samme tunnelen. Du trenger også truster bak, samt akterwinch. Plotter/radar trenger kanskje også oppgraderinger. Satt standardutstyr hos meg også, og jeg byttet ut alt med nytt. Lader og batteriutstyr er beregnet på å ligge på landstrøm i gjestehavn og må oppgraderes for scandinavisk bruk. Ellers så båten ryddig og fin ut. Er prisen riktig kan dette bli et bra kjøp. Low RPM/Hi torque 74P-motorer er en drøm med oppunder 1500Nm@1600 RPM Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post Share on other sites More sharing options...
All In Svart 18.Juni.2013 Del på Facebook Svart 18.Juni.2013 Prioritet nr. 1 er å være selvforsynt med strøm og vann. Tror vi deler opplevelsen av gjestehavner Fryser er også på lista over "må ha". Støvsuging kan jeg klare med et par unger med gode lunger... Blir spennende å se hva som byr seg utover høsten/vinteren. Har snakket med Torlyn om å handle kjapt når muligheten byr seg selv om det skulle være i desember.... En av de representative: http://no.yachtworld.com/core/listing/boatMergedDetails.jsp?boat_id=2315153&ybw=&units=Feet&access=Public&listing_id=77275&url= Hvorfor fryser? Vi har fryser i vår, og jeg vurderer motsatt. Ut med kombi, og inn med større kjøleskap. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.