Jump to content

Skal ha ny båt, svært få flybridgebåter til under 1 mill. på Finn


Nidelv-28

Recommended Posts

Køb en hvor alt det meget dyre er lavet, og se ikke for meget på hynder osv. for det koster ikke så meget at få lave nyt. Men gå efter komplet nye kalecher for det koster meget til en med fly. Nye akkumulator er også en stor udgift. Propeller, aksler, lejere, pakninger og vil du så gerne montere Centaflex koblinger, skal motorerne så lige ha´ nye dyser, turbo, intercooler, generator, slanger osv. Og vil du så også ha´ HS 1 i stedet for de gamle MS 4. Så bliver omkostningerne meget store og den båd der i første omgang var billig ender med at bliver meget dyr. Er båden iorden fra start kommer du ikke til at bruge 100 pr år.

 

Det vigtigste er nok at du er bevist om hvad du køber.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Ville sett litt mot Sealine F33 f.eks. meget godt bygde båter med moderne løsninger. Lette å serve selv osv.

har ligget flere ute til rett under mill`n

Det med å hente båt er vel ikke det største problemet ville jeg tro. Tipper selger lar seg villig levere den der du bor....

 

lykke til på letingen

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg er n voksen kar på nesten 2 meter, så jeg sliter litt med "plass" på noen av disse fly båtene..

Flem 340 var utrolig trang båt. Sikkert helt konge for en som er rundt 175 høy, men for trang or meg. Går bøyd overalt :-( Finner egentlig bare princess/fairline som er bygd for meg???

Link to post
Share on other sites

Med et såpass romslig budsjett i snitt per år har du nok mulighet til å holde diverse duppedingser om bord oppgradert også på nice-to-have nivå også, i alle fall hvis ikke sommer og vinter båtplass er store poster i budsjettet. Evt rentekostnader ekskludert.

 

Spennende å være på jakt i dagens marked, du sitter med alle kortene på din egen hånd.

 

Vurdert Galeon- båtene?

Redigert av nordan family 27 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det lurer jeg på også. Jeg har Galeon på lista over aktuelle båter

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Kjenner noen som har Galeon.

De er kjempe fornøyde (det eneste han ene ikke likte var at det var drev på båten sin som medførte en del ekstra kostnader)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Er vel bare å se etter båter på 1mill til 1,1 for så å prute dem ned til 900 000. Begynner bli en del av dem som kjøpte båt til 1,5 - 2 mill for 5+ år siden som nå har begynt å få avdragene i tillegg til rentene. Tror nok noen av disse er villige til å tape 100k +

Link to post
Share on other sites

Man kan ikke sammenligne Galeon med de ældre Princess, Fairline, Nimbus, Nord West eller Storebro.

De ældre Princess, Fairline, Nimbus, Nord West og Storebro er håndværk og kvalitet.

Du får mere båd for dine penge i de ældre og de holder deres prise.

Galeon er jo en ”billig” båd sammenlignet med de andre, men prøv en tur med lidt grov sø.

Om man skal vælge drev eller aksel, jeg mener at man skal vælge en med aksler.

Men meget er jo også smag og behag.

Link to post
Share on other sites

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Har en Princess 388 som snart kommer for salg, send en mail hvis det kan være interessant. Så kan jeg sende noen bilder. tkf@lyse.net

 

Når jeg kjøpte sto det mellom denne og P35, etter jeg hadde våre oppi begge 2 så var det ikke tvil om hvilken som var kjekkest! Legg merke til bredden på båten!

 

Byttes ene å alene for å få nyere Princess etter 2000 engang..

 

http://www.princess.co.uk/heritage-docs/Princess-388.pdf

 

2 x TAMD61 306hk ca 900 timer

Vinsj fremme å bak

Sleipner baugpropell

Eber 5kw varmer

Inverter

Redigert av tkfroiland (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, her var det mye nytt. Vil likevel anbefale flere bilder, spesielt siden du annonserer på FINN fra Danmark.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ja du har nok ret angående bilder, men jeg har sendt flere bilder og video til alle dem der har kontaktet mig.

Og ja der er mye nytt og listen er meget længer.

Jeg har købt mange dele hos Princess og det er faktisk ikke dyrt, og der er fin service.

Blandt andet har jeg købt ny fenderliste, den originale Alu med de 2 gummibånd.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...