Jump to content

Skal ha ny båt, svært få flybridgebåter til under 1 mill. på Finn


Nidelv-28

Recommended Posts

Se her:http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42279246

Fairline 36 Turbo med kalesje-løsning.....Kr. 790.000,-

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg synes helt ærlig dette begynner å grense til markedsføring. En annen ting jeg reagerer på er den voldsomme interessen det er for båten og at den da ikke er solgt.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Legger bare til at Finn.no's regler på prissetting er at annonsert pris skal være reel norsk pris, dvs det den koster ferdig lovlig i Norge. Av og til når jeg er i der rette humøret rapporterer jeg slike annonser som denne Princessannonsen via rapporter pris-linken. Har bevisst ikke gjort det på denne siden selger "hører til" her inne, men selger bør rette dette før andre gjør det og Finn fjerner annonsen...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Det er og har ikke været min hensigt at støde nogen så undskyld Vann Tro og Kjetil1 håber i kan tilgive :pray: .

Nu er alt vedr. prisen oplyst, der har dog ikke været nogen som ikke har forstået at prisen er/var + div. Afgifter.

Vedr. billeder var det et godt råd fra Vann Tro :thumbsup:Jeg undskylder at jeg fulgte dit råd.

 

.

 

 

Link to post
Share on other sites

Siterer fra Finns annonseregler:

 

7. Pris

Prisen i annonsen skal gjenspeile hva annonseobjektet faktisk koster, inklusive mva og eventuelle andre avgifter. Annonser med villedende priser, lokkepriser eller ingen realistisk salgspris vil bli stanset.

 

 

Altså skal en annonsert pris være det båten (i dette tilfellet) koster her. Er ikke støtt jeg, er bare grei og informerer før noen andre rapporterer og stopper annonsen din...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Trist at man må betale moms ved innførsel til Norge. Båter som er bra priset ute (og har betalt lokal moms i landet sitt) blir helt priset ut når de har passert Sheriffen av Nottingham i Norge.Alle båter innen EU kan fritt flyttes over grensene uten tillegg, men Norge er selvsagt i særstilling, som vanlig. Sikkert noen fordeler med det også, men kjipt som båtkjøper å se fantasi priser i syd europa eller UK som blir knust ved innførsel hjem.

 

Kjenner forøvrig godt til den Fairline Turbo 36 som ble nevnt litt tilbake. Den er nok i god stand og har vært betydelig påkostet.

 

Fairline Sedan 36 ville nok heller vært mitt valg i den størrelsen, da jeg liker sofaen bak.

Link to post
Share on other sites

Se litt etter Princess 435 også, den er noe større enn 36Turbo alle veier, større motorisering også. Fåes i 2 cabiners med dinette og 3 cabiners uten dinette(2 faste enkle køyer istede. Bad forran og bak. Ikke mange av disse tilsalgs, men dukker opp noen få hvert år nå rett før fellesferien! Standardutstyr på disse er som oftest TAMD 61A, 71A eller 71B. G&M Generator på 4,2kW, 8kW Eberspächer, to kjøleskap, kombinert micro/stekeovn, gasskok og elektrisk kok osv osv. All komfort man kan tenke seg. Om 36Turbo har en formidabel akterkabin kan man tenke seg 435ens akterkabin. Alle som kommer for en titt blir overrasket.

 

Nå mener nå jeg at akterdekket brukes i fint vær, samt flybridge. Når det begynner å regne er det deilig å bare gå inn, lukke døra etter seg og se alle andre streve med kalesjen. For ikke å snakke om at første mann som står opp i en kalesjebåt må ut i "badstua" hver morgen når det er sol og rive fra hverandre kalesjen og deretter gispe etter luft. Vi hadde en Scand 29 Baltic før, og vi gikk rett opp til 435n og har ikke akkurat savnet noen kalesje foreløpig på de 8 årene vi har hatt den(å bytte den ut med en nyere/annen båt har heller aldri vært noe tema). Har vært på Sjøen for Alle og det er ingen(som jeg så hvertfall(var inne i samtlige)) nyere båter som matcher plassen disse gamle Princess/Fairline båtene har.

 

Når det gjelder flybridgebåter så har jeg lagt merke til et par ting. Det er "innsyn" fra andre når man sitter der oppe, samt betjening av båt. De flybridgebåtene i 35-40 fots klassen har gjerne lave kanter som gjør at man kan se så og si alt der oppe nedeifra. Gjerne på Princess og Fairline av de større utgavene er det høye kanter som man sitter nedi, flybridgen er også bred og fin. En annen ting er betjeningen av gass/gear i havn og under tillegging. Det er en fordel at gass/gir er montert høyt slik at man fint kan betjene gass/gear stående med utsikt 360 grader rundt seg på flybridgen(ror er jo ikke i bruk "under 5 knop"), har ingen stor nytte der. En annen fordel med akterkabin-utgavene 414, 435 og 36 turbo er at det er kun noen lette byks som skal til for å komme seg opp dit.

 

Når det gjelder regn inn døra på 435n så er døra knekt i en vinkel, samt at vi har fått laget et trekk over flybridge festet rundt vindskjerm og til targabøylen. Kan regne som bare det uten at en dråpe kommer inn :)

 

Dette var jo veldig mye skryt av engelske flybridgebåter med akterkabin da..

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

 

Det er og har ikke været min hensigt at støde nogen så undskyld Vann Tro og Kjetil1 håber i kan tilgive :pray: .

Vedr. billeder var det et godt råd fra Vann Tro :thumbsup:Jeg undskylder at jeg fulgte dit råd.

 

Det dreier seg ikke om at noen blir støtt, det dreier seg om reglene vedrørende annonsering på BP(nå er det heldigvis ikke jeg som er moderator).

At man nevner at man har en båt til salgs i en tråd som omhandler søk etter båt er slik jeg ser det ok.

Når man deretter følger opp med prat om masse interesse og mye annen informasjon + link til annonsen da synes jeg personlig det blir litt mye.

At du følger rådet om bilder er jo bra, jeg tror det vil skape mere interesse, men man trenger ikke å følge det opp i denne tråden. Jeg vil tro interessenter får det med seg uansett.

 

Når dette er sagt så ønsker jeg deg lykke til med salget og om prisen er rett får tiden vise. Det må for øvrig være et meget labert marked i Danmark når man ikke kan få omsatt en slik båt til den prisen som blir gjeldende for den der......

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Valgets kvale Princess 35 (http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42178048) vs Suncruiser 35( http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35852356)

 

Brått dukket det opp et par båter jeg virkelig likte...

Princess 35 har jeg blitt kjent med gjennom forum ol, men suncruiser er ganske ny for mitt vedkommende ( ser dog flotte ut begge to)

 

Noen med erfaring med Suncruiser 35????

 

Takker :-)

Link to post
Share on other sites

Til Kong King det er fordi jeg ikke ønsker noget ibytte, og jeg tror at lave 2 handler kommer til at koste mig det samme, så er det da bedre at sælge den billiger, køber bliver glad, og jeg kan komme i gang med den nye gamle båd.

 

Den 08 07 kommer den anden båd hjem (P41) og er P 35 ikke solgt haster det ikke. For venter jeg får jeg også prisen og kan bedre få tid til at levere den i Norge. Det er da heller ikke nogen hemmelighed at sælge den til 615.000 kommer til at koste mig en del penge (og mange mange timer), men båden blev ikke lavet med salg for øje så derfor er alt det der er vigtigt lavet og med de rigtige dele uden at se for meget på prisen.

 

Til Vann Tro Jeg kunne godt komme med en længer afhandling om det danske marked men jeg tror bare det medføre flere innlegg som ikke omhandler emnet.

 

Jeg tror det er bedst at det stopper her for det fjerner bare fokus fra emnet.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...