Jump to content

Skal ha ny båt, svært få flybridgebåter til under 1 mill. på Finn


Nidelv-28

Recommended Posts

Men hvis det ikke er viktig å selge P35 hvorfor har du da satt pris til 615 000 nå og høyere senere? Hvis noen ikke er villig til å betale 615 000 nå, hva får deg til å tro at de vil gjøre det etter juli?

 

Hvis du vil selge i Norge tror jeg at du burde legge inn at du står for frakt og papirarbeid til Norge. Da øker nok mulighetene til å få solgt. Mange som ikke er fortrolige med å gå på en slik jobb og utelukker den pga det. Men det blir jo ekstraarbeid for deg da...

 

 

Flott eksemplar av P35 da :-) skulle gjerne kjøpt den!

 

Mvh KK

Link to post
Share on other sites

Jeg laver papirarbeid til Norge. :smiley: Det eneste jeg ikke kan tilbyde er at sejle båden til Norge pga. mangel på tid. Du skal da være så velkommen til at kjøpe den :wink:

Og igen prisen er 615.000 og du henter selv båden inden 01 07 og får en fin tur til Norge, specielt til dig er den også tanket med øl til hjemturen :cheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt denne iveren etter en båt som fungerer som klatrestativ.

I en slik P435 er det nesten like mange m2 med trapp som med gulv......men smaken er vel som baken.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt denne iveren etter en båt som fungerer som klatrestativ.

I en slik P435 er det nesten like mange m2 med trapp som med gulv......men smaken er vel som baken.

Ja det er ikke alle som liker å feriere på en lekter... Ikke mye trapper der.

Men på en AC båt har du samme trappa ned i forskip som en HT/fly-båt. Bak er trappa opp til flyen delt i to. Halve står på dekk opp til flyen, og resten ned til AC...

 

Kjetil S

Redigert av Kjetil1 (see edit history)

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

og helt akter har brannvesenet montert stigen sin slik at du kommer ned til badeplattformen..... :giggle:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Marex har en litt annen løsning når det kommer til tilgjengeligheten til badeplattingen da..... :wink:

Når det gjelder Fairline 43 AC så er det EN båt til salgs i hele Europa pr. i dag. Stavanger marinesenter har faktisk avertert den på FINN.

Den ligger priset langt under den eldre Phantom 42 på Europeiske nettsider.

 

Hmmm....skal til Bergen på torsdag og vurderer å ta en kikk på denne selv ;-).

 

Var du og tittet på Jeaneau`n i Bergen ?

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ok. det ser i hvert fall gunstig ut i annonsen. Større plattform som kom på senere årsmodeller går det sikker å ordne uten at det koster skjorta....

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Fairline har vel hatt en 43 ac i produksjon lenge, hvis den ikke fortsatt produseres.

Vel, lenge og lenge Fru Blom. Den ble vel produsert et lite antall på bestilling en gang rundt årtusenskiftet. Etter det har de ikke produsert en eneste AC-båt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Vel, lenge og lenge Fru Blom. Den ble vel produsert et lite antall på bestilling en gang rundt årtusenskiftet. Etter det har de ikke produsert en eneste AC-båt.

 

Veldig på siden av tråden, har du gass på kjøkkenet i båten REM ?

Hva med grillen på fly, er den avhengig av aggregat eller har du inverter som klarer brasene ?

(ser ut som vi sikter oss inn på samme båt)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg har gass til koking. Jeg har foreslått for kona og bytte til el. men fikk tommelen ned. Og da ble det slik. :rolleyes:

Ellers har jeg en 870A forbruksbank med en 80A lader og med mulighet til å kople inn ytterligere 50A ladekapasitet. Jeg bruker en 3Kw inverter og kjører alt, inklusive grillen på fly, varmtvannstank og andre 230V forbrukere (ikke vaskemaskin) på inverteren. Jeg har ett gjennomsnittsforbruk på 10Ah (240A i døgnet) og lader opp batteriene til 80% når de begynner å nærme seg 60% kapasitet. I praksis kjører jeg agregatet to timer i døgnet når vi ligger flere dager i uthavn. Agregatet er en Kohler 9kW med Helyard separator.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Takker for info, høres ut som et veldig brukervennlig system.

Ikke så mange av de til salgs med 9kw aggregat, men det tusser av 4kw Onan....lader og inverter ser også ut som må oppgraderes i henhold til hva du har.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Ja, alle jeg har sett til salgs ville jeg oppgradert DC kapasiteten på. Dette gjelder batterikapasitet, lader og inverter. 4kW agregat tror jeg kan funke OK. Dette er litt avhengig av hvor mye forbruk du koppler på når agregatet går. Vi passer på å kjøre lader, varmtvann, støvsuger samt nabobåter samtidig, og da kan kanskje 4kW bli litt snaut? Dette finner du ut av.

Vi kan egentlig ikke fordra å ligge i gjestehavner på sommeren, og har utstyrt båten slik at vi kan ligge lenge (gjerne hele ferien) i uthavner og er helt uavhengig av landstrøm

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Prioritet nr. 1 er å være selvforsynt med strøm og vann. Tror vi deler opplevelsen av gjestehavner :wink:

Fryser er også på lista over "må ha". Støvsuging kan jeg klare med et par unger med gode lunger...

 

Blir spennende å se hva som byr seg utover høsten/vinteren. Har snakket med Torlyn om å handle kjapt når muligheten byr seg selv om det skulle være i desember....

En av de representative: http://no.yachtworld.com/core/listing/boatMergedDetails.jsp?boat_id=2315153&ybw=&units=Feet&access=Public&listing_id=77275&url=

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Trenger vel litt oppgraderinger og supplementering av utstyr ombord. Ser ut til å være standardutstyr fra båten var ny? 6Hp baugtruster blir for pusslete. Du kan enkelt oppgradere til 10HP med samme tunnelen. Du trenger også truster bak, samt akterwinch. Plotter/radar trenger kanskje også oppgraderinger. Satt standardutstyr hos meg også, og jeg byttet ut alt med nytt. Lader og batteriutstyr er beregnet på å ligge på landstrøm i gjestehavn og må oppgraderes for scandinavisk bruk. Ellers så båten ryddig og fin ut. Er prisen riktig kan dette bli et bra kjøp. Low RPM/Hi torque 74P-motorer er en drøm med oppunder 1500Nm@1600 RPM

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Prioritet nr. 1 er å være selvforsynt med strøm og vann. Tror vi deler opplevelsen av gjestehavner :wink:

Fryser er også på lista over "må ha". Støvsuging kan jeg klare med et par unger med gode lunger...

 

Blir spennende å se hva som byr seg utover høsten/vinteren. Har snakket med Torlyn om å handle kjapt når muligheten byr seg selv om det skulle være i desember....

En av de representative: http://no.yachtworld.com/core/listing/boatMergedDetails.jsp?boat_id=2315153&ybw=&units=Feet&access=Public&listing_id=77275&url=

Hvorfor fryser? Vi har fryser i vår, og jeg vurderer motsatt. Ut med kombi, og inn med større kjøleskap.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...