LFLO Startet 3.Juni.2013 Del på Facebook Startet 3.Juni.2013 Hei. Jeg har en firetakt 6 hk mercuey til jollen som går "dårlig". Klarer ikke og få gummibåten på 280 i plan. Det virker som at motoren ikke "orker". Er det noen som har vært borti dette tidligere? En 6 hk burde klare mere med kun en person ombord? Alle forslag mottas med stor takk, Mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 (redigert) Gummibunn? Glassfiberbunn? Har du prøvd motoren på en annen båt? Hvor mye veier denne personen? hvordan er vekten fordelt? Hvor fort skal denne "noname" jolle/gummibåten gå med 6hk firetakt etter fabrikkens opplysninger? Har den noen gang planet? (har problemet oppstått nå?) Tror ikke jeg ville satse på full sylinderborring før du har tenkt igjennom noen av spørsmålene mine... Redigert 3.Juni.2013 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Hva har du sjekket da? Har du sjekket tilstanden på pluggen? Er det motorolje på den? Drenert forgasseren, om mulig? Har selv en 5 hester firetakter på en Steady 260. Den "orker" plenty, selv med en kar på nesten 110 kilo om bord. Eventuelt med to lettere personer ombord. Planing er ikke noe problem, bare vektfordeling. Sitér dette innlegget Link to post
LFLO Svart 3.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Hei, takk for svar. Gummibåten er opplåsbar kjøl. Jeg lurer litt på om GunR er inne på noe. At det er gammel bensin eller lignende På moteren. Har sjekket olje og alt det der. Starter lett, men mangler "skyvet" Lars Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Drener forgasseren, prøv event. med LITT kondensfjerner, i tilfelle du har fått en vanndråpe i en forgasserdyse.. Sitér dette innlegget Link to post
LFLO Svart 3.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Hei, Takk for det. Jeg skal prøve det, tenkte også på og bytte ut bensinen også Lars Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.