Jump to content

Kalesje på Vestlandet

sumo

Recommended Posts

Trenger å få sydd en "one of" kalesje til båten (Bayliner 2850 command br.)  Noen som kan anbefale  god kvalitet til fornuftig pris?  Har fått et par overslag fra større aktører, de var ikke akurat hyggelige for lommeboka!  Helst i Bergen/omegn.

<{POST_SNAPBACK}>

Dei lager kalesjer på Bjoa..Husker ikke navnet på dem.. Var det Bjoa industrier tro??.. Kanskje litt langt . Ellers har du Eteka i Sveio like sør for stord.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Hei.

Måløy Båt og Industrisøm er vel litt langt unna, men for de som bor nærmere er de absolutt å anbefale. Har selv brukt dem på både puter og kalesje (de har malene for Saga 27), og er kjempefornøyd både med service og arbeid. Og nå til våren kommer de opp med et flott tilbud for de som kan besøke dem for måltaking. Dette skriver de på sin nettside: Vi bygger båthall

I løpet av mai kan vi ta båter inn i egen hall med basseng. Måltaking og montering av kalesjer kan da gjøres på en mer effektiv måte. I tilknytning til hallen blir det også en godt skjermet gjestehavn med vann og strøm. Sendte forresten idag en del av min kalesje til dem for omsying av gamle morkne sømmer.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Trenger å få sydd en "one of" kalesje til båten (Bayliner 2850 command br.)  Noen som kan anbefale  god kvalitet til fornuftig pris?  Har fått et par overslag fra større aktører, de var ikke akurat hyggelige for lommeboka!  Helst i Bergen/omegn.

<{POST_SNAPBACK}>

Seilmaker Iversen v/Tollboden

Hauge Produkter på Apeltun

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Hei Gruff...

Er en kar på Algrøy(Sotra) som driver på, jeg og noen jeg kjenner har brukt han.. Var nesten halv pris på kalesje til en Sandvik 25 jeg hadde..

Olsen Helge Båtkalesjer

Algrøy

5357 Fjell

56 32 19 98, Mobiltelefon 986 85 037, Hjemme 56 33 36 85

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Hei Gruff...

Er en kar på Algrøy(Sotra) som driver på, jeg og noen jeg kjenner har brukt han.. Var nesten halv pris på kalesje til en Sandvik 25 jeg hadde..

Olsen Helge Båtkalesjer 

Algrøy

5357 Fjell

56 32 19 98, Mobiltelefon 986 85 037, Hjemme 56 33 36 85

<{POST_SNAPBACK}>

Den godeste Olsen hadde vært et godt alternativ - gode referanser og gunstig pris - men han er fullbooket til langt ut på neste år

Den godeste Olsen hadde vært et godt alternativ - gode referanser og gunstig pris - men han er fullbooket til langt ut på neste år

<{POST_SNAPBACK}>

Eg meiner det er han eg brukte for nokre år sidan til reperasjon av ei kallesje. Billeg og bra arbeid. Skulle også fått reparert noverande kallesje. Veit du om han er fullbooka for mindre reperasjonar også?

Redigert av janb (see edit history)

Alf Hansen har representant i Bergensområdet.

haugepro@c2i.net, tlf 55132100.

Er de like gode som originalen i Trondheim fikser de det meste

<{POST_SNAPBACK}>

Dette er Hauge Produkter, omtalt ovenfor. Fikk for min del meget god service derifra da jeg kjøpte kalesje til Viksunden. Men er de for dyr, så er de for dyr. Slik er det.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

• 1 måned senere...

Seilmakerservice på Seim, de lager for det meste presenninger men det er verdt et forsøk.

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

• 10 år senere...

Gammel tråd dette, men ringte i går Zorba og i dag han ute på Algerøy.

For det første kunne han på Algerøy sette av for time, noe zorba ikke kunne. Siden det er snakk om å bytte alle vindu i kalesjer bak er det kjekt å ikke la båten stå åpent lenger en nødvendigt. Og siden det ble prisforskjell på 1500 er det ingen tvil om hvor jeg drar.

Mvh

Catano

Mvh

catano

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...