Leading Edge Startet 3.Juni.2013 Del på Facebook Startet 3.Juni.2013 Har en Raymarine S2 autopilot og vurderer innkjøp av B&G Zeus touch kartplotter. For å bruke SailSteer funksjonen på denne trenger jeg sensordata fra seatalk konvertert til NMEA0183 format for at B&G skal kunne gjøre seg nytte av dem. S2 autopilot computeren har to porter for NMEA ut men jeg er usikker på om det er bare autopilot data generert av piloten som leveres ut fra disse portene eller om den konverterer alle seatalk data på bussen og sender dem ut som NMEA. Noen som vet dette? Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
GeirT Svart 3.Juni.2013 Del på Facebook Svart 3.Juni.2013 Sakset fra S2 manualen: Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Snekkefart Svart 4.Juni.2013 Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 Vet at Raymarin har/har hatt en boks som oversetter fra setalk til nmea 0183 og omvendt. Den vil være midt i blinken for deg. E85001 var delenummeret. Sjekk www.malfix.no Kanskje han har en. Sitér dette innlegget Link to post
Leading Edge Svart 4.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 Ja ser jo ut som det bare er AP data som kommer ut av computeren så da må jeg nok gå for en egen E85001 boks for å få ut de dataene jeg trenger. Danke! Sitér dette innlegget You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.