kimrogerhb Startet 3.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2013 Sommærn er her og da er det på tide med ett nytt leketøy! Denne gangen ble det er Argo 16 som har en gang i tiden vært brukt i løp i Finland! Hvorfor jeg valgte Argo 16 er lett, skroget er supert tøft og "smidig", og skal gå gått selv med 50 hk! (Har blitt brukt i v50 en gang i tiden hvis ikke jeg tar helt feil?!) Planen er å få puttet på en 3 syl. 50 Yamaha på hekken med en manuell heis for optimal høyde! Er fortsatt usikker på om jeg vil kjøre cleaver, men tror nok jeg faller på en ballistic eller Hotshot propell. Kom gjerne med innspill hvis dere har et bedre forslag! Vurderer også en runde lakk etter at jeg har "lappet" igjen hakk og div rundt båten (er noen få av de). Har også sett endel argo`r som har lakkert "vindskjermen" på båten i en annen farge enn resten av båten. Hva synes dere om det? f.eks hvit båt med svart skjerm? Planen er også å lage til en sofa eller 2 stk seter bak i båten da det kun står 2 "bøtte seter" fremme i båten nå. Kom med innspill/forslag om hva som burde gjøres med båten? Kommer nok flere oppdateringer etterhvert! Sitér dette innlegget Link to post
kimrogerhb Svart 13.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 Hei igjen! Da begynner det å nærme seg sjøsetting! Fått kjøpt og montert liften på akterspeilet, kjøpt inn en Turbo hot shot 10 1/2 x 16R, så det skal bli moro å få prøvd leketøyet! Har også montert ny styring og div andre duppeditter!. Har noen bilder jeg skal få lagt ut av liften på båt senere idag!. Sitér dette innlegget Link to post
kimrogerhb Svart 18.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Begynner å bli bra! Båten er nå straks klar for sjøsetting! Ny stoffa, og polert ! Sitér dette innlegget Link to post
wd200s Svart 10.August.2013 Link til dette innlegget Svart 10.August.2013 Hvor fort gikk det?:) Sitér dette innlegget Link to post
kimrogerhb Svart 5.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Det gjorde 40 knop med det oppsettet som står på nå :) Så fornøyd med 40 knop med 40 hk. Blir nok kanskje en større motor i år! Sitér dette innlegget Link to post
kimrogerhb Svart 5.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Sitér dette innlegget Link to post
kimrogerhb Svart 14.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2014 Liten oppdatering! Da er 80 hk Yamaha handlet inn! Med riktig propell (Ny stål propell står på planen). Satser på over 55 knop med riktig oppsett! Til og med kanskje 60? Skal få postet bilder når motor er montert! Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 14.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2014 Fint prosjekt! ;) Har du tenkt å bruke cleaverpropell på den nye motoren? Sitér dette innlegget Link to post
kimrogerhb Svart 15.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 Takk takk! :) Tror jeg kommer til å bruke en Turbo stålpropell eller Power Tech. (Hvertfall en propell som tåler litt heving). Men tror ikke jeg vil bruke cleaver! Vil heller ha en god allround propell med gode egenskaper :) Tror dere om fart? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 hydrolift T17 ble vel oppgitt til 49 knop m/ 90hk mener jeg å huske, men denne er vel endel lettere? 40 knop med 40hk tyder iallefall på et veldig effektivt skrog Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars K Svart 15.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2014 En kamerat hadde en Hurrycane 470 med Yamaha 90 og 13 1\4X21 stålpropell. Denne greide han 50 knop med. Tror man må veldig opp i motorstyrke for å oppnå høyere fart enn dette,men vet jo ikke. Selv driver jeg med en DP 16" med Mercury 60 og 11x22" cleaverpropell som jeg håper jeg skal bikke 45 knop med. Sitér dette innlegget Link to post
kimrogerhb Svart 16.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Ja stemmer! Denne båten er ekstremt mye lettere en både hurrycane 470 og T17. Egentlig en ubrukelig båt, da det verken er fenderlist eller mulighet for å gå på dekk (Den er kjempe tynt for å spare vekt). Generelt veldig tynt skrog med avstivere langs bunn/kjøl. Men Dallaen er kanskje ikke så veldig mye mer praktisk den heller Kan tenke meg den har noe samme vekt ala Dalla`n. Kanskje til og med lettere. Prøver å skaffe meg en 13 x 21 stålpropell brukt her til lands, før jeg evt kjøper en ny propell. Tror det kan være en fin størrelse og prøve seg frem på. Har bare en Tiny Tach som jeg skal sjekke turtallet med. Håper virkelig at den passerer 55 knop! Målet er å nærme seg 60 (Er vel lov å håpe? ) Skal komme flere oppdateringer når jeg har fått montert motoren. Sitér dette innlegget Link to post
kimrogerhb Svart 16.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 stilig båt :) men om den er bygd for V50 klassen så blir det nok mer belastning med 80hk på hekken - du får følge med at du ikke kjører istykker noe Powertrim på 80hk'en? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kimrogerhb Svart 16.Mai.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2014 Ja, det er en liten bekymring jeg har akkurat det med 80 hk på den båten. Men vi får nå se :) Nei, dessverre ikke powertrim. Skulle gjerne hatt det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.