Jump to content

Nettbutikk som selger deler til volvo penta?

larsern87

Recommended Posts

• 1 år senere...

Jeg har ved flere anledninger den siste tiden brukt marinedeler.no (post@marinedeler.no) med god erfaring. Ingvar Ytrebø har svært rask responstid (selv i helger og på helligdager), leverer kjapt, og jeg tviler på at man får VP-delene noe særlig billigere andre steder. Jeg sammenlignet prisene hans blant annet med en Volvo Penta forhandler i Strømstad og med nettbutikker i andre land. Han ga meg også verdifulle mekanikerråd ifm. at jeg skulle bytte alle pakninger, o-ringer etc. på mine DP-D1-drev.

Han får mine varmeste anbefalinger  :thumbsup:

• 2 år senere...
Guest Thostr

Noen oppdateringer i dette temaet? Min lokale VP-forhandler gikk nettopp konkurs og trenger litt reservedeler bl.a. drivreim til min D1-30. Ikke lett å finne nettbutikker som har dette, ser det ut til (maritim.no var nærmest å ha dette listet opp i nettbutikk-katalogen sin men hadde ikke på lager). 

Guest Thostr

Takk for raskt svar. Og de hadde sakene på lager. Smått tungvindt å måẗte grave ut delenummer på et annet nettsted, men greit når man kjenner til det.

De har forøvrig en minstegrense på 500,- 

"Pga kostnader med små faktura kan vi desverre ikke ekspedere ordrer under kr.500,00. 
Trenger du ekstra servicedeler som f.eks. filter, reimer el. lignende?"

Redigert av Thostr (see edit history)

Bare hyggelig :smiley:

Dele nr. på de mest kjente delene ligger der, og er søkbare, som f.eks oljefilter, dieselfilter, reimer osv.

Innehaver er forøvrig et vandrende leksikon på Volvo Penta, og har det meste i hodet.

når du først har vent deg å bruke marinepartseurope.com vil du ikke klare deg uten, da denne siden gir et komplett innblikk med tegninger over hvordan ting er satt sammen, med de ulike dele nr.

Veldig greit før du begynner med en jobb å se hvordan det er skrudd sammen.

Jeg havner ofte som kunde hos Ravns Garage.
De har ofte riktige priser og er raske med leveranser har det vist seg over tid,
I går kveld satt jeg en ordre oss de på ca 3000 etter å ha sjekket opp e-bay og amerikanske nettbutikker.
E-bay er billigst men det hjelper ikke stort hvis man skal ha flere deler og prisforskjellen mellom amerikanske nettbutikker+frakt+tollgebyr+moms er forsvinende liten på en 3000 kroners ordre.

Dog er ikke dette butikken for de som ikke klarer å finne delenummret på hva de skal ha selv og sette dette i bestiling da de ikke svarer på hverken tlf eller mail.
Prøvde i flere dager å nå de i fjor da jeg skulle kjøpe longblokk til noen og tredve tusen men hverken telefonen eller mail ble besvart.
Da en annen motottilbyder tar telefonen og svarer på spørsmål ble valget meget enkelt i den saken.
Dog var dette første gang jeg prøvde å få noen der i tale da jeg stort sett ordner meg selv.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...