larsern87 Startet 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2013 Hei. Har sett litt rundt på nett, men sliter med å finne deler til motoren min. Trenger gjerne deler som vannpumpe og slikt. Noen som har greie på dette? Helst nettbutikker. gjelder for min del MD17D Lars Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 www.marinepartsexpress.com. God erfaring med dem. Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 4.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Takk så mye. Dem så ut til å ha det meste. Men syntes prisen var stiv? 1500kr for overhalingssett av vannpumpa. Er ikke det mye for 2 simmeringer og en impeller? Trenger i utgangspunktet bare simmeringene. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Øh, er dette et lurespørsmål? Deler til Volvo Penta selges av Volvo Penta. Forøvrig er det ofte mye billig til salgs på eBay. Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 4.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Det er vel ganske opplagt at dem gjør, men er ingen forhandlere i nærheten, og jeg spurte først og fremst etter nettbutikk. Ebay florerer ikke akkurat med md17 deler. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Da må vel Volvo Penta's nettbutikk være stedet ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Simmeringene har standardmål og kjøpes hos en hvilken som helst maskinforretning. Husk at de må ha rustfri fjær og settes riktig vei. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 http://www.keypart.com/volvo-penta/diesel-engine/aqd32 Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
TMe Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 (redigert) http://www.norpart.no/index1.html Så har man Tor Sneve i Sandvika. Han har også mye brukt og god kompetanse. Har ofte annonse på Finn.no Redigert 4.Juni.2013 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 4.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Nettbutikk og nettbutikk,men rørvik marina har en tryllekunstner som skaffer og fikser det meste. Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 4.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2013 Tusen hjertelig folkens. Sitér dette innlegget Link to post
leif_erikg Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 Har hatt gode erfaringer med http://www.coastalrides.co.uk/ Veldig gode priser, men det blir litt i frakt, så man må bestille en del. Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
kromfelgen Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 Jeg har svært god erfaring med dette firmaet: http://www.marinedeler.no/ Utvalget i nettbutikken er noe begrenset, men fyll ut kontaktskjemaet eller send en email med deleforespørsel så får du som regel svar med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
nnerland Svart 5.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2013 Volvo Penta parts and accessories - MarinePartsEurope.com Sitér dette innlegget Link to post
Rexus Svart 4.April.2015 Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 Jeg har ved flere anledninger den siste tiden brukt marinedeler.no (post@marinedeler.no) med god erfaring. Ingvar Ytrebø har svært rask responstid (selv i helger og på helligdager), leverer kjapt, og jeg tviler på at man får VP-delene noe særlig billigere andre steder. Jeg sammenlignet prisene hans blant annet med en Volvo Penta forhandler i Strømstad og med nettbutikker i andre land. Han ga meg også verdifulle mekanikerråd ifm. at jeg skulle bytte alle pakninger, o-ringer etc. på mine DP-D1-drev. Han får mine varmeste anbefalinger Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 4.April.2015 Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 Helt enig med siste tråd. Er meget behjelpelig, og hyggelig. Har blant annet vært i Oslo og hentet mitt drev. Tok ikke lange tiden før han var her igjen. Fiks ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
raymondromsdal Svart 4.April.2015 Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 Marinexpress.Se syns jeg var kurrant Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 6.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2017 Noen oppdateringer i dette temaet? Min lokale VP-forhandler gikk nettopp konkurs og trenger litt reservedeler bl.a. drivreim til min D1-30. Ikke lett å finne nettbutikker som har dette, ser det ut til (maritim.no var nærmest å ha dette listet opp i nettbutikk-katalogen sin men hadde ikke på lager). Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 6.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2017 marinedeler.no er stedet å handle fra, tror du skal lete lenge for å finne maken til service og kompetanse. Rask responstid! dele nr. kan hentes fra marinepartseurope.com og limes rett inn i nettbutikken for priser! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 6.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2017 (redigert) Takk for raskt svar. Og de hadde sakene på lager. Smått tungvindt å måẗte grave ut delenummer på et annet nettsted, men greit når man kjenner til det. De har forøvrig en minstegrense på 500,- "Pga kostnader med små faktura kan vi desverre ikke ekspedere ordrer under kr.500,00. Trenger du ekstra servicedeler som f.eks. filter, reimer el. lignende?" Redigert 6.Juni.2017 av Thostr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 6.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2017 Bare hyggelig Dele nr. på de mest kjente delene ligger der, og er søkbare, som f.eks oljefilter, dieselfilter, reimer osv. Innehaver er forøvrig et vandrende leksikon på Volvo Penta, og har det meste i hodet. når du først har vent deg å bruke marinepartseurope.com vil du ikke klare deg uten, da denne siden gir et komplett innblikk med tegninger over hvordan ting er satt sammen, med de ulike dele nr. Veldig greit før du begynner med en jobb å se hvordan det er skrudd sammen. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 6.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2017 Jeg havner ofte som kunde hos Ravns Garage. De har ofte riktige priser og er raske med leveranser har det vist seg over tid, I går kveld satt jeg en ordre oss de på ca 3000 etter å ha sjekket opp e-bay og amerikanske nettbutikker. E-bay er billigst men det hjelper ikke stort hvis man skal ha flere deler og prisforskjellen mellom amerikanske nettbutikker+frakt+tollgebyr+moms er forsvinende liten på en 3000 kroners ordre. Dog er ikke dette butikken for de som ikke klarer å finne delenummret på hva de skal ha selv og sette dette i bestiling da de ikke svarer på hverken tlf eller mail. Prøvde i flere dager å nå de i fjor da jeg skulle kjøpe longblokk til noen og tredve tusen men hverken telefonen eller mail ble besvart. Da en annen motottilbyder tar telefonen og svarer på spørsmål ble valget meget enkelt i den saken. Dog var dette første gang jeg prøvde å få noen der i tale da jeg stort sett ordner meg selv. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 6.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2017 Tullete av meg av meg å dra inn Ravns Garage i en Volvo Penta tråd da de ikke har har deler til VP kan det virke som. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.