Jump to content

Jeg har solgt, så selger av min nye får solgt, så han får kjøpt...

Worry II

Recommended Posts

Jeg henger meg på tråden.

Har kjøpt en Maxi 108 i forrige uke - og når markedet har løsnet så til de grader som det beskrives her så blir vel LaPerla (min Maxi 95) solgt så lett som bare det håper jeg??

En venninne fikk tilslag på en Maxi Fenix i går.

Og Maxi 95'en på Lunde båt er solgt.

Er det sommerferien som trigger dette??

Da var båten på plass i båsen sin. Rufsete hentetur fra Kragerø på lørdag (en tur det ikke trengte å bli en tråd av. Kan jo ikke skremme nykommere :lol: )

Jeg sjekket båten grundig når jeg tittet på den 1. gangen, så det ble ikke mange store overraskelser. Trykkvannspumpe var vel det eneste som ikke funka utover noe småtingting jeg kjente til. Dette skal bli Oslofjordens flotteste Marex 280 Holiday, i løpet av en 2-års periode :thumbsup:

Ting på innkjøpslista:

-Trykkvannspumpe

-Gardiner

-Zodiac Cadet 260 Solid (på vippedaviter)

-Suzuki 6HK m/brakett til pushpit

-Isoleringsplater til dørk

-TV med Rikstv og DVD på leddet arm/veggfeste

bilde

Da var båten på plass i båsen sin. Rufsete hentetur fra Kragerø på lørdag (en tur det ikke trengte å bli en tråd av. Kan jo ikke skremme nykommere :lol: )

Jeg sjekket båten grundig når jeg tittet på den 1. gangen, så det ble ikke mange store overraskelser. Trykkvannspumpe var vel det eneste som ikke funka utover noe småtingting jeg kjente til. Dette skal bli Oslofjordens flotteste Marex 280 Holiday, i løpet av en 2-års periode :thumbsup:

Ting på innkjøpslista:

-Trykkvannspumpe

-Gardiner

-Zodiac Cadet 260 Solid (på vippedaviter)

-Suzuki 6HK m/brakett til pushpit

-Isoleringsplater til dørk

-TV med Rikstv og DVD på leddet arm/veggfeste

flott skute. Gratulere igjen. Sees utpå

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lurer litt på en av tingene dine på innkjøpslista Worry: Zodiac 260, er dette en båt du har erfaring med? Jeg lurer også nå på å anskaffe meg gummibåt til min marex nå, er i stuss hvilken jeg skal velge. Jeg tenkte da Suzumar 270 rib, men er usikker. Sikkert greit med rib mht kjøreegenskaper osv, men zodiacen så nå veldig flott ut også da. Ettersom jeg forstår av Marex er max lengde på gummibåt 270 om man skal ha den bak i snap daviter, noe jeg da akter å ha, kjøper vel sett hos maritim tenker jeg.

Lurer litt på en av tingene dine på innkjøpslista Worry: Zodiac 260...

Det er på grunn av vekta, 36 kilo ! Jeg hadde Aquaqick MS285 på min forrige 770 Holiday, gikk fint det også, men den veier mer enn 10 kilo mer. Den ville ikke opp i plan med Mercury 6HK, så nå prøver jeg med Suzuki sin DF6 (25 kilo) som har litt mere kubikk. Blir lettere, raskt og enkelt å vippe Zodiacen opp i Snap Davirerne.

Jeg vet så klart at rib er best, men de er for tunge for meg. Vil ikke ha noe kran og styr bak på der. Det får bli på neste båt (om 10 år..?)

Takker så mye ! Navnet på skuta blir REST I . Madammen heter REnate og jeg STig, derav sammensetningen. Eller så betyr det også å "slappe av" på engelsk og "resten av penga". Så er det vår første båt sammen :smiley:

Gratulerer, meget misunelig.

Vil gjerne mase litt på deg også da vet du, husk nå å endre navn i registerert i forbindelse med VHF`n du har ombord. Den gamle regner jeg med du av/omregistrerte på ny eier.

Send meg ev en IM så hjelper jeg deg videre

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...