Worry II Svart 14.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Overtakelse klokken 20.30 Spent som en unge ! Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Jeg henger meg på tråden. Har kjøpt en Maxi 108 i forrige uke - og når markedet har løsnet så til de grader som det beskrives her så blir vel LaPerla (min Maxi 95) solgt så lett som bare det håper jeg?? En venninne fikk tilslag på en Maxi Fenix i går. Og Maxi 95'en på Lunde båt er solgt. Er det sommerferien som trigger dette?? Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Overtakelse klokken 20.30 Spent som en unge ! Gratulerer med drømme båten og lykke til!!! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
slogmåken Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Ja nå sitter vi spente og venter. Masse lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 (redigert) Takker så mye ! Navnet på skuta blir REST I . Madammen heter REnate og jeg STig, derav sammensetningen. Eller så betyr det også å "slappe av" på engelsk og "resten av penga". Så er det vår første båt sammen Redigert 14.Juni.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Hehe, kongebra navn Worry. Litt i tråd med mine båtnavn. Når settes kursen ut fra Kragerø? Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 (redigert) Når settes kursen ut fra Kragerø? Worry II og Timberass skal ut å kjøre buss klokken 17 fra Bussterminalen. Har ikke kjørt buss på et par år, jeg Ikke hærre over eget ratt, skummelt ! Er i Kragerø 20.20 står det.. Sees på vannet, All In ! Redigert 14.Juni.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 17.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 Da var båten på plass i båsen sin. Rufsete hentetur fra Kragerø på lørdag (en tur det ikke trengte å bli en tråd av. Kan jo ikke skremme nykommere ) Jeg sjekket båten grundig når jeg tittet på den 1. gangen, så det ble ikke mange store overraskelser. Trykkvannspumpe var vel det eneste som ikke funka utover noe småtingting jeg kjente til. Dette skal bli Oslofjordens flotteste Marex 280 Holiday, i løpet av en 2-års periode Ting på innkjøpslista: -Trykkvannspumpe -Gardiner -Zodiac Cadet 260 Solid (på vippedaviter) -Suzuki 6HK m/brakett til pushpit -Isoleringsplater til dørk -TV med Rikstv og DVD på leddet arm/veggfeste Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 17.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 Da var båten på plass i båsen sin. Rufsete hentetur fra Kragerø på lørdag (en tur det ikke trengte å bli en tråd av. Kan jo ikke skremme nykommere ) Jeg sjekket båten grundig når jeg tittet på den 1. gangen, så det ble ikke mange store overraskelser. Trykkvannspumpe var vel det eneste som ikke funka utover noe småtingting jeg kjente til. Dette skal bli Oslofjordens flotteste Marex 280 Holiday, i løpet av en 2-års periode Ting på innkjøpslista: -Trykkvannspumpe -Gardiner -Zodiac Cadet 260 Solid (på vippedaviter) -Suzuki 6HK m/brakett til pushpit -Isoleringsplater til dørk -TV med Rikstv og DVD på leddet arm/veggfeste flott skute. Gratulere igjen. Sees utpå Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
slogmåken Svart 17.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 Ja det var en kjempeflott skute! Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 17.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 Gratulerer! Fin båt det der, kjenner til den :) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Arvid_A Svart 17.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2013 Gratulerer, Worry! Vi ligger ved siden av maken til båten din i Krukehavna på Hvasser nå. Flott skute! Sitér dette innlegget Link to post
slogmåken Svart 18.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 Lurer litt på en av tingene dine på innkjøpslista Worry: Zodiac 260, er dette en båt du har erfaring med? Jeg lurer også nå på å anskaffe meg gummibåt til min marex nå, er i stuss hvilken jeg skal velge. Jeg tenkte da Suzumar 270 rib, men er usikker. Sikkert greit med rib mht kjøreegenskaper osv, men zodiacen så nå veldig flott ut også da. Ettersom jeg forstår av Marex er max lengde på gummibåt 270 om man skal ha den bak i snap daviter, noe jeg da akter å ha, kjøper vel sett hos maritim tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 Lurer litt på en av tingene dine på innkjøpslista Worry: Zodiac 260... Det er på grunn av vekta, 36 kilo ! Jeg hadde Aquaqick MS285 på min forrige 770 Holiday, gikk fint det også, men den veier mer enn 10 kilo mer. Den ville ikke opp i plan med Mercury 6HK, så nå prøver jeg med Suzuki sin DF6 (25 kilo) som har litt mere kubikk. Blir lettere, raskt og enkelt å vippe Zodiacen opp i Snap Davirerne. Jeg vet så klart at rib er best, men de er for tunge for meg. Vil ikke ha noe kran og styr bak på der. Det får bli på neste båt (om 10 år..?) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 18.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 Takker så mye ! Navnet på skuta blir REST I . Madammen heter REnate og jeg STig, derav sammensetningen. Eller så betyr det også å "slappe av" på engelsk og "resten av penga". Så er det vår første båt sammen Gratulerer, meget misunelig. Vil gjerne mase litt på deg også da vet du, husk nå å endre navn i registerert i forbindelse med VHF`n du har ombord. Den gamle regner jeg med du av/omregistrerte på ny eier. Send meg ev en IM så hjelper jeg deg videre Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 18.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 (redigert) Det skal være gjort på LI5761, sjekker du for meg ved anledning, Benji ? Jeg ringte inn på 120 og brukte "Meld fra hvor du drar" funksjonen, og sa fra når jeg var framme når jeg hentet båten. Skulle være endret nå Redigert 18.Juni.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 18.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 Tar en tiit på det i morgen tidelig S, den gamle hva med den. sender deg en Im på det i morgen Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 16.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2013 (redigert) Da er det 4 av oss som har fått seg 280 i sommer Godt å se at det finnes muligheter for å kvitte seg med disse i et tregt marked ! Det var jaggu godt jeg startet denne ballen Redigert 16.Juli.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 16.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2013 Hvorfor var den siste så billig da? Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Rainbow Svart 16.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2013 Kan vel kanskje ha noe med at den er 6 år eldre enn to av de andre der. Sitér dette innlegget Tidligere nick Seil-løs RS Totalmedlem Link to post
slogmåken Svart 16.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2013 Og at den hadde en 139 hk volvo kontra 184 yanmar. Men billig var det og båten var flott, godt kjøp Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2013 Ingen tvil om at ny eier av den siste har fått mye god båt for pengene ! Ronny, det var den gamle båten til Helge. (intern) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.