Jump to content

Trimming av yamaha 4

sebba2

Recommended Posts

Hei, jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å finne ut hvordan man trimmer en

yamaha 4 hk 2 takt, og kort stamme ,til en 5 hk?-Motoren er nok ca. 80-90 modell.

Takker til skikkelige svar.

Hilsen :sebastian

:wink:

Redigert av sebba2 (see edit history)

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

se på merkeskiltet, er det 4A eller 4B? A er 83cc (tror ikke denne kan oppgraderes til 5hk?) , B er 103cc, samme som 5hk. Har du bilde av motoren, så kan vi kanskje si noe mer om alder ut fra dekor osv?

Ellers enig med Lars K, for å få skikkelig økning så ville jeg heller kjøpt en 6hk

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

hvorfor ønsker du å trimme, er jolla treg å få i plan?

Noen av de korteste gummibåtene kan være litt vriene sånn sett. Kan hjelpe med f.eks Smart tabs, og kanskje propell med mindre stigning

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Det er sikkert bedre å bytte ut motoren eller montere flaps etc.. men det er jo ikke det han spør om...

Jeg er i samme situasjon. Har en tilsvarende motor, 4 hk Mariner, som nesten klarer å få båten i plan. Hvis jeg legger meg forover og styrer med beinet så planer den.. :lol: En hk ekstra hadde nok ganske sikkert gjort susen.

Hvis det er modell 4B, hva må da gjøres for å trimme den?

Gjorde dette selv for en del år siden. Husker ikke helt hva merke det var men det var en 4 hester. der tok jeg av forgasseren, bak den er det 2 stk. reed ventiler. den ene kan du med et skruejern trykke inn et par mm eller noe, den andre kan du ikke.

Fremgangsmåten her var å bøye det som sperret for den som var stengt, til å kunne åpnes like mye som den andre. Om det ble 5 hester vet jeg ikke, men den gikk noe bedre..

Redigert av Terje (see edit history)

Terje

Nidelv 300 sport
Volvo penta D6

• 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...