Jump to content

Smartcraft DTS og System view, hvordan koble analoge instrumenter?

Ksveggen

Recommended Posts

Tenker du på de 2 hvite på bildet som de analoge? For disse er vel digitale, med analog visning på skiven?

Mine slike SC1000 instrumenter har digitale seriekontakter på baksiden som går til "Junction box".

System View bruker vel også en tilkobling på "Junction box"?

http://www.cmdmarine.com/Products/drawings_wiring/4082042.pdf

http://www.cmdmarine.com/Products/drawings_wiring/4082058.pdf

Men om du mener 2 helt analoge instrumenter du ikke har på bildet, så vet jeg ikke.

Men selve motoren er jo for så vidt fortsatt analog før "Vessel interface panel". Så egne ledninger direkte til motor/utstyr/sensor er kanskje påkrevd?

Jara Wynja

Målerne er vel forsåvidt digitale med seirekontakt bak til junktion box, men er kun interiserert i å ha den "analoge" visningen på de. Har jo all himmelens data på system view'ern.

En vil jo med disse få to muligheter for instillinger, kalibrering, etc... Tenkte det kanskje ble noe krøll da...

Gjorde litt i kveld å, turte ikke montere målerne for jeg får sett om de virker slik jeg vil:)

1370649887.jpg

Har ikke fått gått så veldig inn i menyene på mine SC1000 instrumenter. Men tror ikke de kan sende ut data. Tror de bare er mottakere. Så eventuelt kalibrering opp i mot givere er nok internt i instrumentet. Og skal ikke ha noe innvirkning på andre instrumenter i systemet som kan vise den samme dataen. Men der er jeg ganske usikker.

Jara Wynja

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...