Jump to content

Rimi Hagens nye leketøy.

Slagskibet

Recommended Posts

Jeg lurer på hvorfor journalister blant annet kaller båter som de "rike" har for leketøy ?? For oss dødelige er det vel ikke leketøy. Jeg betrakter ikke båten min som leketøy i allfall, mulig jeg er spesiell der da.. :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg lurer på hvorfor journalister blant annet kaller båter som de "rike" har for leketøy ?? For oss dødelige er det vel ikke leketøy. Jeg betrakter ikke båten min som leketøy i allfall, mulig jeg er spesiell der da.. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Den samme journalisten snakker om "sjømil" også. Kan vi gjette på at det er nautisk mil de egentlig snakker om? Den maritime kompetansen er kanskje ikke helt på topp, og båter er vel en luksusartikkel for store gutter som er litt dårlig forspent fra naturens side?

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

morro å vite at det er DU ( Rimi / ICA kunde ) som har betalt hele båten..

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig, han driver butikk, - ikke sosialvesen! :wink:

Lars H.

(som handler på Meny)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hvilken glede kan det være å seile en sånn gigant?

Merker knapt en bølge jo....Kommer ikke under en eneste bro (knapt)...Må bestille gjestehavn minst 1 år i forveien....Går glipp av all den fine skjærgården vi "dødelige" elsker...osv..osv...!

Regner ikke med at Hagen selv har (reglementert!) sertifikater til å holde i rattet en gang!!

mvh

Barsk II :diving::eek::sailing:

Hvilken glede kan det være å seile en sånn gigant?

Merker knapt en bølge jo....Kommer ikke under en eneste bro (knapt)...Må bestille gjestehavn minst 1 år i forveien....Går glipp av all den fine skjærgården vi "dødelige" elsker...osv..osv...!

mvh

Barsk II :diving:  :eek:  :sailing:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg trenger ikke mye fantasi for å innse at jeg kunne ha stor glede av å seile en slik båt.......... :yesnod::yesnod::wink:

Registrerer at ikke alle har lik drøm om båt og båtliv.

Jeg har i mange år drømt om en type båt som jeg endelig har bestilt.

I flere sesonger har jeg vandret bryggelangs og tittet, kikket og sett. Og så har jeg tenkt mye; den båten kunne passet meg fordi.... den båten passer meg ikke fordi.....

Det ble veldig klart for meg at for meg og min familie var det viktig å ha en cabin, muligheter for å gå på do, mulighet for å varme litt vann til kaffe eller å kunne trekke en blodfersk torsk ol. Det er også viktig for meg å ha en båt hvor jeg kan dra opp en makrellstim uten å måtte sende puter på rens. Båten skulle heller ikke være så stor at vinter og vårpuss ville ta en hel liten evighet. Litt fart ville jeg også ha, så en snekke var uaktuelt.

Siste året har jeg leitet aktivt hos ulike forhandlere og besøkt dem jevnt og trutt både på nettet og i butikkene.

Det utkrystaliserte seg noen båter som alle var drømmebåtene mine, og på grunn av prisen og utstyrsnivået falt jeg for den båten jeg bestilte.

Det er min drømmebåt, kunne aldri tenkt meg en større båt, kunne aldri tenkt meg en åpen båt, kunne aldri tenkt meg en mer luksuriøs båt, kunne rett og slett ikke tenkt meg en annen båt en de som ut i fra mine krav var aktuelle.

Jeg får oppfylt båtdrømmen min og er sikkert minst like lykkelig over det som rimi Hagen.

Teksten var jo litt artig da:

"Båten er på 24 fot og har en 350 hestekrefters Volvo D6-motor som yter 350 hestekrefter."

<{POST_SNAPBACK}>

Men det er faktisk slik fra Volvo Penta at hk antallet inngår i motorbetegnelsen

D3 130 yter 130 hk på veiva, 122 hk på propellen

D3 160 yter 160 på veiva, 157 på propellen

D4 210 yter 210 hk på veiva. 201 (?) på propellen

D4 260 yter 260 hk på veiva, 250 på propellen

D6 310 yter 310 hk på veiva, 298 på propellen

D6 350 yter 350 på veiva og 337 på propellen

Mer info på Volvo Penta

Forøvrig er SSR'en ganske så lekker ja. Nidelv har holdt på med båten i en god stund, og dette er tredje 725'en til eieren.

morro å vite at det er DU ( Rimi / ICA kunde ) som har betalt hele båten..

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, er det ikke forunderlig?? De averterer med lave, lave bunnpriser ... men likevel er Hagen så styrtrik at han snart kan dekke statsbudsjettet alene?? Når han tjener så mye, så må jo prisene være alt for høye da, egentlig??

Ikke at jeg er misunnelig, jeg unner mannen både pengene og båten, og gleder meg over at det fortsatt, i skattehelvetet Norge, går an å bli rik hvis man er dyktig og har en god porsjon flaks.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Ikke at jeg er misunnelig, jeg unner mannen både pengene og båten, og gleder meg over at det fortsatt, i skattehelvetet Norge, går an å bli rik hvis man er dyktig og har en god porsjon flaks.

<{POST_SNAPBACK}>

Er ikke dette flott? Stein Erik Hagen startet med å arve farens 2-3 butikker (Matkroken) - den ene på Makrellbekken i Oslo (maritim link :yesnod: ). Så bygde han opp Rimi - fikk inn deleiere på rett tid - og solgte seg ut i rett tid. Bare å ta av seg hatten. At han da ønsker å ha en seilbåt (med peis har jeg hørt) unner jeg han. Men troverdighten til Rimi er det ikke bra for - men det er jo ikke hans problem lenger. Det problemet har ICA/Ahold i hhv Sverige og Holland. Dessuten klarer jo ICA selv å drite seg godt ut med de reklamefilmene de kjører nå (3 menn i hvit blazer og en dame) - samme reklamefilmer kjøres i Sverige. Redigert av Bitteliten (see edit history)

Registrerer at ikke alle har lik drøm om båt og båtliv.

Jeg har i mange år drømt om en type båt som jeg endelig har bestilt.

I flere sesonger har jeg vandret bryggelangs og tittet, kikket og sett. Og så har jeg tenkt mye; den båten kunne passet meg fordi.... den båten passer meg ikke fordi.....

Det ble veldig klart for meg at for meg og min familie var det viktig å ha en cabin, muligheter for å gå på do, mulighet for å varme litt vann til kaffe eller å kunne trekke en blodfersk torsk ol. Det er også viktig for meg å ha en båt hvor jeg kan dra opp en makrellstim uten å måtte sende puter på rens. Båten skulle heller ikke være så stor at vinter og vårpuss ville ta en hel liten evighet. Litt fart ville jeg også ha, så en snekke var uaktuelt.

Siste året har jeg leitet aktivt hos ulike forhandlere og besøkt dem jevnt og trutt både på nettet og i butikkene.

Det utkrystaliserte seg noen båter som alle var drømmebåtene mine, og på grunn av prisen og utstyrsnivået falt jeg for den båten jeg bestilte.

Det er min drømmebåt, kunne aldri tenkt meg en større båt, kunne aldri tenkt meg en åpen båt, kunne aldri tenkt meg en mer luksuriøs båt, kunne  rett og slett ikke tenkt meg en annen båt en de som ut i fra mine krav var aktuelle.

Jeg får oppfylt båtdrømmen min og er sikkert minst like lykkelig over det som rimi Hagen.

<{POST_SNAPBACK}>

For å tilfredsstille en slik liste med ting som skal på plass i en båt er det vel bare VIKNES som når opp, eller? :yesnod:

Redigert av arnulfs (see edit history)

Hei tj!

Synes du har fulgt en veldig fornuftig prosedyre ved valg av båt.

Ønsker deg lykke til med nybåten, du får mye båt, både sett i forhold til pris og størrelse, synes nå jeg da!

La oss få høre om motorvalg og erfaringer etterhvert!

med ønske om en fin sesong

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Den samme journalisten snakker om "sjømil" også. Kan vi gjette på at det er nautisk mil de egentlig snakker om? Den maritime kompetansen er kanskje ikke helt på topp, og båter er vel en luksusartikkel for store gutter som er litt dårlig forspent fra naturens side?

<{POST_SNAPBACK}>

En "sjømil" er vel egentlig 4 nautiske mil. Nautisk mil blir også omtalt som "kvartmil".

Fin-fin båt.

Imidlertid synd at misunnelsen (igjen) ligger "tjukt uttapå" i flere av innleggene her, dog med noen hederlige unntak.

Desverre nokså vanlig i Norge, og kanskje spesielt ift. båt. Har man en båt som er noe over gjennomsnittet er det alltid noen som er kjappe med å komme med en kommentar om at "banklånet er nok høyere enn flybridgen" eller "den seilbåten er nok altfor stor for han å klare" eller noe liknende. Morsomt? tja, kanskje, men veldig avslørende.

tj's innlegg var godt, og beskriver en fornuftig prosess. På en slik måte får du den "beste" båten.

:cheers:

M/Y Ellen Marie

Jeg er ikke misunnelig,det er bortkastet energi. Går utifra at Rimi Hagens båt kommer til å tilbringe mesteparten av livet sitt i chartermarkedet. Antagelig er det en investering ? Selv foretrekker jeg

gammel båt,mye av båtgleden å forbedre saker og ting. Drømmebåten er allerede innhandlet for

mange år siden og blir heller ikke avhendet i overskuelig fremtid står det til meg. Det gjelder å være fornøyd med det en har og glede seg over flotte uoppnålige båter en måtte møte på sin vei. Nidelven var flottes syntes jeg,men det er kanskje fordi den er mere oppnålig ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...