Sydvesten Svart 9.Mars.2005 Del på Facebook Svart 9.Mars.2005 Jeg er ikke misunnelig,det er bortkastet energi. Går utifra at Rimi Hagens båt kommer til å tilbringe mesteparten av livet sitt i chartermarkedet. Antagelig er det en investering ? Selv foretrekker jeg gammel båt,mye av båtgleden å forbedre saker og ting. Drømmebåten er allerede innhandlet for mange år siden og blir heller ikke avhendet i overskuelig fremtid står det til meg. Det gjelder å være fornøyd med det en har og glede seg over flotte uoppnålige båter en måtte møte på sin vei. Nidelven var flottes syntes jeg,men det er kanskje fordi den er mere oppnålig ? <{POST_SNAPBACK}> Selvsagt er jeg misunnelig på Rimi Hagens suksess og båt, men jeg bruker ikke så mye energi på det, et par kcal er alt, men det har kroppen min bare gått av. Jeg kunne mere enn gjerne tenkt meg å hatt en slik båt og hans formue eller bare deler av den. Hadde jeg hatt det kunne jeg sluttet i jobben, kost meg med båten hele dagen, 7 dager i uken, 52 uker i året, pluss en ekstra dag hvert 4. år, i slutten av februar. Jeg foretrekker definitivt ikke gammelbåt, men har dessverre ikke råd til å kjøpe meg ny båt, ikke har jeg drømmebåten heller. Det som jeg er enig i her er at det gjelder å glede seg over det man har, og det kan jeg i allefall. Men drømme kan man jo alltid. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Slagskibet Svart 9.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2005 Og drømmer er gratis også ! Tror ikke jeg har brukt så mye energi som deg på å misunne Hagen,det er så mye annet å bruke energien på. Og i morra blir det værre regner jeg med Natta,nå er det køya etter 21 timer på farta non stop Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 9.Mars.2005 Del på Facebook Svart 9.Mars.2005 Jeg er ikke misunnelig,det er bortkastet energi. Går utifra at Rimi Hagens båt kommer til å tilbringe mesteparten av livet sitt i chartermarkedet. Antagelig er det en investering ?Tror ikke du tar så mye feil der thor ..... Jeg kjenner en finne hvis bror er en av de 5 som er mannskap på denne 140-fotingen. Han var på verftet de siste 3 måneder før båten ble ferdig. Og han sier at han regner med å flytte seg rundt 'i vannet' der hvor det er varmt og passe behagelig (Middelhavet om sommeren, Karibien + Sørkinahavet eller annet fristende om vinteren). Mesteparten av tiden i charter.... Men, det er vel egentlig bra at dersom man har stort nok tall på summen på kontoene, så er det vel bedre at midlene blir satt litt i omløp i stedet for å leve livet som en stor sum på kontoen... At de noen ganger blir investert i en tekstildrevet brakke, det kan jo være fint og smekkert å se på Sitér dette innlegget Link to post
Alvito Svart 9.Mars.2005 Del på Facebook Svart 9.Mars.2005 Hvilken glede kan det være å seile en sånn gigant? Merker knapt en bølge jo....Kommer ikke under en eneste bro (knapt)...Må bestille gjestehavn minst 1 år i forveien....Går glipp av all den fine skjærgården vi "dødelige" elsker...osv..osv...! Regner ikke med at Hagen selv har (reglementert!) sertifikater til å holde i rattet en gang!! mvh Barsk II <{POST_SNAPBACK}> Båter over 50 fot registrert i skipsregisteret har krav på kaiplass.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.