Jump to content

Passer Sleipner SE60 i Rinker 280EC?


Saltshaker

Recommended Posts

Hei. Jeg kjøpte en Rinker 280EC i høst som jeg ønsker å få montert en baugpropell på. Jeg ser det er flere slike båter som har fått dette ettermontert, men det står aldri hvilken produsent og modell som er valgt. Jeg har sett på Sleipner sitt utvalg og kommet frem til at SE40 eller SE60 er de mest aktuelle modeller. Spørsmålet er da om det er plass til 60 modellen? Jeg tenker da både på motorens størrelse og tunnelens størrelse, som jeg har forstått at kan være ett problem.

 

Jeg er forsåvidt åpen for Engbo sin vinkelmonterte utgave også. For meg handler det om at når jeg først skal montere skal den ikke være for liten.

 

Om noen har konkret erfaring eller er eier av samme type båt med baugpropell tar jeg imot både tips og bilder med glede.

 

Takk.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Til info så passer Sleipner sin SE60 baugpropell i denne båten, den er nå ferdig montert av Bærum Plast. Billig var det ikke, men siden jeg ikke har diplom i glassfiber følte jeg at det var tryggest å overlate dette til folk som kan det. I min oppfatning ser støpingen meget forseggjort ut, det var også prisen :) Jeg gjorde alt det elektriske selv. Totalt kostet dette skjorta i mine øyne, men etter en ukes båtferie har den spart meg for minst to sammenstøt (takk til eieren av en 40+ fot seilbåt som prøvde å presse seg på innsiden av meg når jeg skulle legge til for å tanke ved Vrengen bru ;), sånn sett har den alt spart penger og begrenset nedetiden for min båt i hvertfall. Bilder av selve motoren montert legger jeg ut senere, må nesten få tatt noen først.

 

bilde

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Plast jobben ser bra ut. Er planen å legge motoren forover siden det er skjært hull i skottet for 2 rom? For min SE40 slapp eg unda med å kutte i et rom. Visst motor skal ligge forover så pass på den får nok understøttelse. Og som du, eg og fikk som ny båt etter baugpropell var på plass. Sidevind er stygt..

Link to post
Share on other sites

Ja, motoren er lagt fremover. Det er satt inn en trekile mellom motoren og den nedre kanten av det utskårne hullet for å støtte motoren. Jeg skal få tatt noen bilder snart. Det er i hvertfall ingen tvil om at dette var verdt investeringen for min del :)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...