Vedvards Svart 7.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2013 Fra finn no Skipsarbeidstager som lekker i hekken, byttes med mellomlegg i skikkelig Joda. Henvendelse til norsk skipsarbeiderorganisasjon, Asia 1054, Oslo 3!! Kan også være interessert i størrelser over 22 fot!! Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Ville vi? ingen har spurt meg ihvertfall Ikke blitt spurt jeg heller Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Jeg har sagt det før: En spade er fortsatt en spade, en neger er fortsatt en neger og en sjømann er fortsatt en sjømann. Mer er det ikke å si om den saken! Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 På Skipsfartsforumet, som er mer rettet mot sjøfolk, er det lite blest om denne saken. Fant en tråd, der de var mer opptatt av hva endringene i loven innebar enn hvilken klossete tittel noen har klart å tenke ut. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Her er det faktisk noen ganske store endringer Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
haugi Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Jeg skal fortsette å være sjømann, så får andre kalle meg hva de vil. Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 (redigert) Det er ikke "sjømenn" som ønsker denne endringen, men noen få / en? politisk motiverte et eller annet sted øverst i næringskjeden i denne bransjen. sikkert med røtter i det venstreradikale og ytterliggående partiet AP som har fått dette igjennom på bakgrunn av en eller annen forvridd tanke om at ordet "sjømenn" vil kunne oppfattes som motstridende mot en eller annen likestillingsnorm internt i partiet Redigert 8.Juni.2013 av Alternes. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Folk I Båt Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 "Øverst i næringskjeden i denne bransjen" Ja. Den norske rederstanden er jo neddynget av rablende gale ytterliggående sosialdemokrater. Sjøfolkene vil nok leve godt som Sjømenn-, og kvinner så lenge de fleste av oss her på forumet tusler rundt på jordoverflaten. Ut i fra hva jeg har lest og sett gir de den nye betegnelsen den oppmerksomheten den fortjener: Null & Nix. Norske sjøfolk har nok andre og viktigere saker de trenger støtte for. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Ingen har spurt meg heller, har faktisk ikke hørt om at det har vært tema med noen forandring av Benevnelsen for yrkesgruppen, Nå brukes vel faktisk betegnelsen Sjøfolk like ofte som Sjømann. Sendte Visumsøknaden for nytt STV.visum til Angola i går. I rubrikken Yrke skrev jeg som alltid "Seaman". Fortår at jeg må skrive:"Shipsworker" eller no i den duren neste gang Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Brutus Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Hva med jordmor? Skal det også bli jordfar, akkurat som sigurd jordsalfar, skal det bli sigrunn jordsalmor. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Kommer de blå-blå i regjeringsposisjon i september, har de som mål å redusere byråkratiet. En ting de kan starte med, er å permittere persomer og organisasjoner som de siste årene har fremmet totalt meningsløse forslag. Ovennevnte er et godt eksempel. Det er tydelig at en del personer ansatt i det offentlige ikke har meningsfylt arbeid. Omskolering blir nok et nøkkelord her .. Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Hva med jordmor? Skal det også bli jordfar, Siden det skal være kjønnsnøytralt, blir det nok jordforelder. En ting de kan starte med, er å permittere persomer og organisasjoner som de siste årene har fremmet totalt meningsløse forslag. Jeg synes mange av disse forslagene har god underholdningsverdi, og god underholdning er verdt å betale for. Så disse personene fortjener lønna si. Sitér dette innlegget Link to post
Stoffi Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Hva hvis en dame går gjennom ett mannhull, blir det da ett damehull? Det blir et "Fettholl"! haha! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Jeg ser at den rabiate brune moren og blå faren skriker opp igjen om venstresiden. Har ikke noe med det å gjøre. Ganske langt fra faktisk. Dette har med politisk korrekthet å gjøre. Dukker også opp som NPM. De som har tilbragt tid i USA kjenner godt til det. Godt forklart her: http://www.dagsavisen.no/nye-inntrykk/roversprak-for-herskerklassen/ Henger også sammen med styringsmodeller hvor alt skal målstyres. Man må sette seg mål som stort sett er meningsløse. Et godt eksempel er damen som uttalte seg for Helsedepartementet etter alt bråket der. Hun ble av journalisten spurt om hva de hadde gjort med det. Svaret var at de målte bedre på 13 av 15 parametre. Mer meningsløs målstyring. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebaat Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Det er bra at landet styres av Arbeiderpartiet synes jeg , men hvor er det blitt av de , arbeiderne er byttet byttet ut med med akademikere også kalt herskerklassen slik som i dagsavisen. Dette blir som om en har vert på supern`` og kjøpt en sekk potet , og kommet hjem og oppdaget at en har fått noe annet en det som ble valgt. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Har ikke noe med partipolitikk å gjøre. Det er herske og styreteknikker. På jobben må jeg definere mine KPI´s og submitte de til HR for approval. Gjerne helt meningsløse KPI´s. Tåkeprat. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Egendefinerte KPI? Til HR avdelingen? Hva jobber du som, og hvor? Personalsjef i Paradis? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.