Jump to content

Nå heter det ikke lenger «sjømann», men «skipsarbeidstaker»

alidal

Recommended Posts

Det er ikke "sjømenn" som ønsker denne endringen, men noen få / en? politisk motiverte et eller annet sted øverst i næringskjeden i denne bransjen. sikkert med røtter i det venstreradikale og ytterliggående partiet AP som har fått dette igjennom på bakgrunn av en eller annen forvridd tanke om at ordet "sjømenn" vil kunne oppfattes som motstridende mot en eller annen likestillingsnorm internt i partiet

Redigert av Alternes. (see edit history)

KNS MEDLEM

"Øverst i næringskjeden i denne bransjen"

Ja. Den norske rederstanden er jo neddynget av rablende gale ytterliggående sosialdemokrater.

Sjøfolkene vil nok leve godt som Sjømenn-, og kvinner så lenge de fleste av oss her på forumet tusler rundt på jordoverflaten.

Ut i fra hva jeg har lest og sett gir de den nye betegnelsen den oppmerksomheten den fortjener: Null & Nix.

Norske sjøfolk har nok andre og viktigere saker de trenger støtte for.

Ingen har spurt meg heller, har faktisk ikke hørt om at det har vært tema med noen forandring av Benevnelsen for yrkesgruppen,

Nå brukes vel faktisk betegnelsen Sjøfolk like ofte som Sjømann.

Sendte Visumsøknaden for nytt STV.visum til Angola i går.

I rubrikken Yrke skrev jeg som alltid "Seaman".

Fortår at jeg må skrive:"Shipsworker" eller no i den duren neste gang

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Kommer de blå-blå i regjeringsposisjon i september, har de som mål å redusere byråkratiet. En ting de kan starte med, er å permittere persomer og organisasjoner som de siste årene har fremmet totalt meningsløse forslag. Ovennevnte er et godt eksempel. Det er tydelig at en del personer ansatt i det offentlige ikke har meningsfylt arbeid. Omskolering blir nok et nøkkelord her ..

Hva med jordmor? Skal det også bli jordfar,

Siden det skal være kjønnsnøytralt, blir det nok jordforelder.

En ting de kan starte med, er å permittere persomer og organisasjoner som de siste årene har fremmet totalt meningsløse forslag.

Jeg synes mange av disse forslagene har god underholdningsverdi, og god underholdning er verdt å betale for. Så disse personene fortjener lønna si.

Jeg ser at den rabiate brune moren og blå faren skriker opp igjen om venstresiden.

Har ikke noe med det å gjøre.

Ganske langt fra faktisk.

Dette har med politisk korrekthet å gjøre. Dukker også opp som NPM. De som har tilbragt tid i USA kjenner godt til det.

Godt forklart her:

http://www.dagsavisen.no/nye-inntrykk/roversprak-for-herskerklassen/

Henger også sammen med styringsmodeller hvor alt skal målstyres. Man må sette seg mål som stort sett er meningsløse. Et godt eksempel er damen som uttalte seg for Helsedepartementet etter alt bråket der. Hun ble av journalisten spurt om hva de hadde gjort med det. Svaret var at de målte bedre på 13 av 15 parametre. Mer meningsløs målstyring.

Det er bra at landet styres av Arbeiderpartiet synes jeg , men hvor er det blitt av de , arbeiderne er byttet byttet ut med med akademikere også kalt herskerklassen slik som i dagsavisen.

Dette blir som om en har vert på supern`` og kjøpt en sekk potet , og kommet hjem og oppdaget at en har fått noe annet en det som ble valgt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...