Jump to content

Lekkasje på dieseldyse MB OM617

Sverre---

Recommended Posts

Har en MB OM617 som har begynt å lekke diesel fra en dyse. Det kommer ut i underkant av mutteren/kåpa på toppen av dysa. Har aldri skrudd på slikt, så derfor lurer jeg på om det sitter en pakning inni der som bør byttes, om hele dysa må ut eller...? Ser ikke ut som det kommer fra returslangene.

bilde

Det er neppe returslangene om det pippler opp fra toppen. Jeg regner med at dysa er tørr mellom forkammeret og returslangen. Det er veldig lite trykk i returen på disse motorene, så det er stort sett når returslangene blir morkne at det begynner å lekke fra dem.

Det sitter en tettering mellom dysa og forkammeret som har delenummer A 617 017 02 60, ta ut dysa, vipp opp tetteringen, gjør godt rent, og monter sammen igjen.

Redigert av Toroa (see edit history)

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Der er ikke pakning der. Jeg ville løsnet mutteren et halvt tørn eller så, beveget litt på røret og presset det ned mens jeg teltet mutteren igjen. Husker ikke momentet i farten men det skal ikke teites mye, noe slikt som til anslag + 1/4 tørn.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...