Jump to content

Hvordan skjer drifting av forumet?

Smiley

Recommended Posts

Har plutselig fått meg en liten lærepenge i dag. Er en også daglig bruker av et annet forum (www.vw2you.com), der vw-fantaster fra hele Norge tipser slik som her. Forumet har vært driftet på frivillig basis av en ild-skjel, og vært basert på frivillige donasjoner. Undertegnede har levet i den tro at enhver krone inn er en krone tjent for drifteren. Når det kom frem at vw2you vurderes lagt ned på bakgrunn av at inntekter er lavere enn utgifter samt at drifteren gjerne vil ha et liv også ble jeg kald og redd. Kan dette skje her også? Hvordan baserer baatplassen sin drift? Jeg har ikke donert noen kroner til noen her enda. Sitter noen og betaler av egen lomme for at jeg skal få gratis råd og tips?

Så vidt jeg kan skjønne må da baatplassen sitt forum også kreve sin båndvidde, og derav ha endel utgifter!

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Siden ingen andre har svart så kan jeg jo klargjøre med noen linjer. Initiativtaker og admin, Ingar, har avtale med "ISP-huset" om hosting av sidene til en relativ gunstig pris (båndbredden tatt i betraktning) - derav banneret nederst på siden. Inntektene kommer fra donasjoner og salg av vimpler og andre effekter.

I tillegg til Ingar består teamet bak Baatplassen av flere som hjelper til med selv driften og utvikling av løsninger samt annet forefallende arbeid. Disse kaller vi gjerne for "teknisk" og består av Ingar, Lasse, Andreas (og Baatdilla). Håper jeg ikke glemte noen.

I tillegg så finnes det et "Skipsraad" som tar seg av klager på andre medlemmer og forsøker å finne føringer for hva som skal være tillatt å skrive på Baatplassen - ingen enkel oppgave, det er mange hensyn å ta. Faktisk har det gått så langt at teknisk/skipsraad har fått hjelp av "Båtadvokaten" her på forumet ifm. negative ytringer om et firma. I Skipsraadet sitter for tiden Suzuki, KOB, thor, Walter_S og undertegnede.

Den aller viktigste jobben er jo den kollektive innsatsen som legges ned hver eneste dag i belyse forskjellige saker og temaer.

:flag:

GeirKS

Redigert av GeirKS (see edit history)

Har plutselig fått meg en liten lærepenge i dag. Er en også daglig bruker av et annet forum (www.vw2you.com), der vw-fantaster fra hele Norge tipser slik som her. Forumet har vært driftet på frivillig basis av en ild-skjel, og vært basert på frivillige donasjoner. Undertegnede har levet i den tro at enhver krone inn er en krone tjent for drifteren. Når det kom frem at vw2you vurderes lagt ned på bakgrunn av at inntekter er lavere enn utgifter samt at drifteren gjerne vil ha et liv også ble jeg kald og redd. Kan dette skje her også? Hvordan baserer baatplassen sin drift? Jeg har ikke donert noen kroner til noen her enda. Sitter noen og betaler av egen lomme for at jeg skal få gratis råd og tips?

Så vidt jeg kan skjønne må da baatplassen sitt forum også kreve sin båndvidde, og derav ha endel utgifter!

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant fråga !

Är det så illa att Ingar med flera får äta torrt bröd och skorpor för att hålla denna service i drift är jag den första som kommer med ett bidrag ! Servicen gör att man han större chans att komma ut på böljan blå i sommar.

mvh / Dan

Dette med økonomi og utgifter har vært oppe flere ganger tidligere. Så langt har ikke dette vært noe problem. Vi kommer nok til å varsle klart og tydlig i god tid dersom vi ser at baatplassen kan få økonomiske problemer.

Den beste måten man kan støtte baatplassen økonomisk på framover er som vanlig å bestille vimpler.

Nytt opplag med vimpler er på vei, og jeg håper vi får mange bestillinger så vi ikke blir sittende med masse vimpler og lite kroner i kassa.

Vimplene må jo betales før de er på lager, så skal det bli penger i kassa igjen er vi avhengige av et godt vimpelsalg.

:sailing:

Den beste måten man kan støtte baatplassen økonomisk på framover er som vanlig å bestille vimpler.

Vimpel er kjøpt allerede. Jeg synes det holder med 1 på båten. Skal det bli en vimpel til må det bli en båt til. Hørte fra Sjøen for Alle at begrepet "Konebåt" ble brukt. Så bare jeg får aksept for det hjemme blir det en vimpel til :wink: Jeg tenkte da at Bitteliten III kunne være konebåt, og at en Windy 58 - eller kanskje den nye 52 som kommer sent i år kan være "mannebåt" :crazy:

Og trenger dere penger - bra at dere da sier i fra. Jeg bidrar gjerne

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Vimpel er kjøpt allerede. Jeg synes det holder med 1 på båten.

Og trenger dere penger - bra at dere da sier i fra. Jeg bidrar gjerne

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg må innrømme jeg nå sitter med 3 stk vimpler. Dette rett og slett fordi dette bringer inntekter til forumet. Hva jeg skal med alle, nei det aner jeg ikke enda, men kanskje plassere 1 stk på hovedskip, 1 stk på jolla, 1 stk på kano (som snart skal støpes) ? :lol:

Om ikke annet, kan det være jeg "sponser" andre, da det å føre vimpelen for baatplassen.no bare er positivt....

Dette er selvfølgelig smak og behag, men jo flere vimpler solgt, jo bedre er det for plassen vår, så derfor : løp og kjøp og monter i flaggstanga hjemme om så er :flag:

Jeg må innrømme jeg nå sitter med 3 stk vimpler. Dette rett og slett fordi dette bringer inntekter til forumet.

Hei Perlen,

Takk for sist!

Den 4. vimpelen får du så snart de er ferdige fra fabrikken; som et minne om en begivenhetsrik helg i Stavanger - men med 4 like vimpler blir det ikke godt å vite hvilken som er minne om hva :wink::wink::wink:

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Jeg må innrømme jeg nå sitter med 3 stk vimpler. Dette rett og slett fordi dette bringer inntekter til forumet. Hva jeg skal med alle, nei det aner jeg ikke enda, men kanskje plassere 1 stk på hovedskip, 1 stk på jolla, 1 stk på kano (som snart skal støpes) ?  :lol:

Om ikke annet, kan det være jeg "sponser" andre, da det å føre vimpelen for baatplassen.no bare er positivt....

Dette er selvfølgelig smak og behag, men jo flere vimpler solgt, jo bedre er det for plassen vår, så derfor : løp og kjøp og monter i flaggstanga hjemme om så er   :flag:

Hei Perlen og takk for sist.

Det er jo ikke meningen at noen skal kjøpe mange vimpler, men at mange skal kjøpe en :smiley:

Har du kjøpt 3 vimpler kan du ta det med ro i lang tid framover. Som sagt kommer vi til å si fra i god tid dersom vi skulle få økonomsike problemer - noe jeg ikke tror vi får.

:sailing: Lasse

Redigert av Lasse (see edit history)

Det er ingen tvil om at svært mange setter pris på dette forumet.

Det er heller ingen tvil om at de som administrerer siden gjør en stor og utmerket jobb. :flag:

Vimpel er på plass. :wink:

Oppfordrer derfor alle som enda ikke har anskaffet vimpel til å gjøre det.

Husk dette er viktig for driften av sidene, dessuten tar de seg utmerket ut på båten. :sailing:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Hei Perlen og takk for sist.

Det er jo ikke meningen at noen skal kjøpe mange vimpler, men at mange skal kjøpe en  :smiley:

Har du kjøpt 3 vimpler kan  du ta det med ro i lang tid framover. Som sagt kommer vi til å si fra i god tid dersom vi skulle få økonomsike problemer - noe jeg ikke tror vi får.

:sailing: Lasse

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for sist ja, det var morro :cheers:

Neida, det er selvsagt ikke meningen at enkelte skal kjøpe mange vimpler, men jeg synes det er helt greit å støtte forumet på denne måten, derfor gjør jeg det.

Som Poseidon skriver, kommer der jammen enda en vimpel. Blir kanskje litt malplassert det, men kanskje jeg skal ha en i flaggstanga på hytta langt der oppe på heia også :lol::lol:

:smiley: Da blir det snarlig bestilling av vimpel! Vimpelen er vel omtrent på størrelse med båten min den. Vet ikke helt hvor godt den vil henge i 50 knop men skal vel finne en løsning. Har ikke helse til å miste mere enn et yndlingsforum!!!! :seeya: Redigert av smiley (see edit history)

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...