nor star 290.. Startet 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2013 Har vært å tittet på fairline 35corsica med 300hk cummins (5,9) 1990 mod Er veldig i tvil ang rett pris på denne, da den er preget av manglende vedlikehold over litt tid Nede i motorommet flyter det av vann med olje på toppen pga lekk i begge akselhylser og oljelekkasje fra den ene sjøvanns pumpa Lukter litt brent av olja på den ene maskinen men såg grei ut ellers. Motorene startet greit med endel røyk ved oppstart. På babord side under front vindu er det en liten vannlekkasje som har ødelagt treet og lakken på hylle over bysse samt runnet langs vegg til wc nedover med følgende brun stripe. På tverrveggen i mellom salong og fremre kabin er blitt litt svarte prikker i treet bak gardinet ved skrog vindu som står åpent hele året. Putene ute bak og på fly må byttes Mangler kartplotter Radar fra båten var ny Autopilot som av å til ramler ut av kurs. Som også er båten var ny Rustmerker på stekeovn Knekkt spyledyse over vindu Spotlightr bør byttes i hele båten pga irr og manglende glass Mangler teak på akterdekk og plattform Skroget ser helt ut bortsett fra krakelering over fenderlista begge sider bak Mangler baugpropell Begge kjøleskap fra båten var ny Ankervinsj fremme fra båten var ny Ankervinsj bak fra 1998 Webasto fra 2011 Kalesjen så greii ut Syrefaste daviter Har ikke prøvd båten men den skal på slipp først og nåværende eier Skal utbedre akselhylser , sjøvannspumpe Båten selges pga lite bruk, ser tydelig at eier ikke har brydd seg så hardt om båten Den siste tiden, siden det er endel arbeid Hva mener dere denne kan være verdt ? Risiko ang motorer? Hvordan fikse skade etter lekkasje på innredning (pusse å lakke?) Setter pris på erfaringer dere andre har hatt med tilsvarende båter. Kan opplyse andre like båter er blitt omsatt for 800 000-900 000kr Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 9.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Ingen som har noen tips ang dette Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Ser at det ligger et par ute på finn. De står som 37 fot, men det er kanskje samme båt? Den billigste ligger på 980 000, men er åpen for bud: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41232737 Det er mye utstyr som er gammelt og må påregnes å byttes. Når det i tillegg er flere lekkasjer og generellt forfall/dårlig vedlikehold så ville jeg ikke tatt sjansen på en slik båt. Bare å få båten opp på "normalt" utsyrsnivå som ikke kan regnes som antikviteter koster en hel del. Sikkert et par hundre tusen + at du må regne med en del jobb. Sikkert dyrere om du leier inn folk til montering vil jeg tro. Hvis båtene går for 900 tusen for et godt holdt eksemplar ville jeg tatt bort 250k for utstyr, og 50k for lekkasje. Lekkasje er ofte vanskelig å få has på hvis du ikke vet med sikkerhet hvor vanninntrengningen kommer inn. Motorer som er dårlig vedlikeholdt er jo et sjansespill, men du kan jo være heldig... Trekk fra 100k for motorusikkerhet. Du havner da på en pris på 500k. En dårlig vedlikeholdt båt er jo vanskelig å selge. Det er langt færre som ønsker å kjøpe et prosjekt og båten er derfor tungsolgt. Det kan jo gjøre det til en kupp for den rette ved å legge inn skambud og selger bare vil bli kvitt båten. Men jeg er ingen båttakserer... :-) fordelen med å ta en oppussingsjobb selv er at du da vil sitte med en båt med mye speller nytt utsyr :-) Hva tenker du selv er en ok pris? Kk Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 10.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 tenker å gi bud på 690 000kr , men litt usikker ennå. det lekker av og til under det ene vinduet,samt at lekkasjer fra akslinger og motor skal fikses på verksted før evt overtagelse. båten som ligger på finn ringte jeg på. eier kunne opplyse at han hadde hatt båten siden august i fjord, og ønsket å selge pga det var for stor båt får han å vedlikeholde (73 år). siden det står gi bud, spurte jeg om hva han såg for seg, og fikk til svar at båten går ikke for mindre en 950 000kr. han sa at han betalte 1070 000kr i fjor, dette vet jeg er tull pga eier i fjord var jeg i kontakt med ang bytte, og da var prisen 900 000kr og båten hadde vært lenge til salgs for dette. noen tror visst vi lever i 2006-2007 ennå Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.