Gjermund1 Startet 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2013 Hei! Vurderer å anskaffe meg båt for første gang. Tror jeg har landet på å anskaffe meg en plast snekke. Trenger litt tips til hvilke type/merke og størrelse det anbefales å kjøpe. Har følgende krav. Diesel Mulighet for overnatting for 3-4 personer. Toalett Kjøleskap Kokemuligheter. Og har satt en max pris på rundt kr 50000,- Ellers er jeg relativt lang 1.94 og det hadde vært ønskelig med mest mulig ståhøyde rundt om kring. Tips mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 (redigert) Det finnes mange snekker i 22-28 fots størrelse. Ang. soveplassen: er det 4 voksne eller er noen av dem barn? Jeg har en nidelv 24 og der er det plass til barn i køyer som lages av ryggene i sofaen. Men da bør ikke barna være eldre enn ca 10-11 år ellers blir det trangt for dem. Under køyene er det veldig god plass for 2 voksne (vi har ligget 2 voksne og 1 barn nede og 2 barn i køyene) Ang ståhøyde med 194 på stømpelesten så tror jeg du vil slite... Bruk søkemotoren her på Baatplassen så finner du mange tråder om snekkekjøp. Lykke til! Jeg ser du holder til i vakre Asker... Du kan godt komme i båten min for en titt. Kk Redigert 9.Juni.2013 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gjermund1 Svart 9.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Da er jeg så godt som eier av en Master 680. Det skjedde plutselig veldig fort. Endelig avgjørelse skjer i morgen, med en båtkyndig person til stede! Det er snakk om 2 voksne, muligens en ungdom og et lite barn på 4. så det skal vel gå. Men mye danseplass blir det nok ikke. Dette blir spennende! Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Master 680 er en finfin snekke :-) Gratulerer! Er det en av de som ligger på finn.no? Kk Sitér dette innlegget Link to post
Gjermund1 Svart 9.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Jepp, men handelen er ikke helt i boks ennå, så jeg avventer mer informasjon til i morgen ;-) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 10.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Går du for den så har du mange gode stunder foran deg vil jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
Gjermund1 Svart 10.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Kontrakten er skrevet, så da er den vel teknisk sett min. Det er denne http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42154998 Litt småting som må gjøres. Blant annet så lader den ikke. Noen som har tips til hvordan enklest å løse det? Bytte til en nyere dynamo? Noen som vet om en dynamo som passer til denne motoren. Ellers så går den litt varm lett ved full gass. Så jeg må få sjekket hva det kan skyldes. Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 10.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Ta med dynamo til et bilelektroverksted, enten har de en ladebro eller en alternativ dynamo. Problemet med varme kan være dårlig impeller eller at veksleren er på tur til å bli tett... Å rengjøre veksler er det mange gode tråder om her på BP, søk så finner du gode råd :-) lykke til Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Indy Svart 10.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Asker Elektrodiesel anbefales for sjekk av dynamo. Sitér dette innlegget Link to post
Gjermund1 Svart 10.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 (redigert) Asker Elektrodiesel anbefales for sjekk av dynamo God ide, bor i asker så det er jo et steinkast unna. Tidligere eier mente at det var noe med regulatoren, den ladet med altfor høy spenning, så han hadde koblet ut dynamoen helt! Det vil kanskje si at jeg børe sjekke regulatoren først. Dette er så gammelt at det er egen regulator. Noen som vet slike regulatorer passer om hverandre, eller må man ha en "passer" til dynamo? Evt hvor får jeg tak i en slik regulator? Redigert 10.Juni.2013 av Gjermund1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 10.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2013 Gratulerer med båt, kjøleproblemer er vanlig på eldre motorer, en må finne max rpm der motoren holder seg innenfor normal temp. Kjølevannsinntaket er det første jeg ville sjekket, ofte er det underdimensjonert og med mye gammel bunnsmøring som tetter. Vanngjennomstrømningen liter per min. har stor betydning for kjølingen, og her syndes det mye Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Ta med både generator og regulator til Asker Elektrodiesel, de sjekker begge. Sitér dette innlegget Link to post
Gjermund1 Svart 11.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Ta med både generator og regulator til Asker Elektrodiesel, de sjekker begge. Ok, da får jeg pelle ut dette og ta meg en tur til Asker Elektrodiesel. Takk for informasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.