Albinisten Startet 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2013 Har kjøpt ny Mercury 9,9 og har så langt jeg kan se fulgt alt som står i manualen, men får ikke start på den. Er det noen "hemmeligheter" ved nye motorer som jeg ikke kjenner til og som av en eller annen grunn ikke står i manualen? Jeg får sikkert svar av forhandler når det blir hverdag igjen, men i dag er det søndag og båtværet i indre Oslofjord er på topp...! Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Mange som er blitt røde i toppen av flauhet etter å har dratt i snora mange ganger og glemt å koble til dødmanns-kabelen. Ellers vanlig å bruke for mye choke. Da drukner du pluggene i bensin. Begrens det til de første gangene så kan du heller øke gassen litt og skyve choken inn igjen. Hører du noe tenning / putring i det hele tatt? Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Mange som er blitt røde i toppen av flauhet etter å har dratt i snora mange ganger og glemt å koble til dødmanns-kabelen. Ja, mer enn en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Albinisten Svart 9.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Dødmannsknappen er på plass, bensin på tanken og drivstoffslangene er sjekka x antall ganger at sitter riktig montert. Og, ja luftinga i tanken står åpen. Det er ikke antydnig til tenning. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 (redigert) Har den gått noen gang? Er det (elektronisk) tyveri-sikring av noe slag? Har du noen gang tatt av tennplugg-kablene og satt de feil på igjen, dvs til motsatt tennplugg? Pumpen / ballongen på bensinslangen er blitt plutselig hard etter pumping? (Skal være slik!) Tennplugger: Hvis den er blitt konservert med konserveringsolje (fogging oil o.l) i sylindrene så kan tennpluggene være grisete av seig olje. Da må de renses i bensin først. Kanskje like greit å ta dem ut først som sist for å se. Redigert 9.Juni.2013 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Dødmannsknappen er på plass, bensin på tanken og drivstoffslangene er sjekka x antall ganger at sitter riktig montert. Og, ja luftinga i tanken står åpen. Det er ikke antydnig til tenning. og gearet står i fri ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Albinisten Svart 9.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Tennplugger er montert i fra fabrikk/forhandler/butikk og vi har ikke rørt de, håndpumpa på bensinslangen er hard og gearet står i fri. Kan ta en titt på tennpluggene ja... Sitér dette innlegget Link to post
SeaWizard Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Jeg opplevde det samme med en ny liten Suzuki en gang, flunk ny. Etter å ha dratt utallige ganger i snora så tok jeg en hvil. Da fikk jeg øye på en bensinkran på siden, som sto på OFF... Starta med en gang den da gitt. Er vel kanskje ikke kran på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Zarek Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Hei. Har du sjekka at du har gnist i pluggen, ta ut en plugg og sett på pluggledning og få kontakt mot jord(motor) Er det det, har du ikke et el. problem, men bensin. Mulig jeg spør dumt, men, har du sjekka at pila på håndpumpa indikerer at bensinstrømmen går riktig vei. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.