Engelbert Startet 9.Juni.2013 Del på Facebook Startet 9.Juni.2013 I forbindelse med litt full-gass kjøring sluttet drevtrimmingen på SB motor å fungere. Jeg mistenker at det er en av slangene for drevtrimmingen som er sprukket. Vet noen om det er omfattende jobb å bytte disse? Jeg regner vel med at drevende må demonteres - men jeg håper man slipper å flytte frem motorene. (Dessuten er det ventetid ved verkstedene) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 9.Juni.2013 Del på Facebook Svart 9.Juni.2013 Hva mener du når du sier at den sluttet å fungere? Vil den ikke bevege seg eller går den ned til full nedtilting? Hvis den ikke beveger seg er det gjerne elektrisk feil. Sjekk sikringen oppe på motoren innenfor filtrene. Kan også være reléene men da beveger den seg kun opp eller kun ned. Alternativt er det tiltsensoren som viser feil. Sitér dette innlegget Link to post
Engelbert Svart 10.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2013 Beklager en noe upresis forhistorie. Jeg merket feilen ved at trimmingen ble presset i bunn. Det var ikke mulig å trimme drevet ut igjen. Hydraulikkoljen forsvant ut av tanken og da jeg stoppet så man en tynn oljefilm rundt båten. Det kan jo være flere typer feil, men jeg antar at en av slangene sprakk da disse var av gammel type. Sitér dette innlegget Link to post
Blues Svart 10.Juni.2013 Del på Facebook Svart 10.Juni.2013 Alt tyder på at det er tiltslangene som lekker og må skiftes. Det samme skjedde meg meg ifjor. Båten må på land, for å skifte disse Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.