Jump to content

pioner 10 ft, egnet som slepejolle til 25 ft seilbåt?

Alternes.

Recommended Posts

bilde

Har fått et godt tilbud på en slik en da jeg trenger ny slepejolle. men er usikker da denne selvsagt er i det største laget. samtidig er jo dette en mere ordentlig båt jeg vil kunne få mere igjen for siden da en gummijolle jo bare er en forbruksvare man knapt får noe igjen for når det kommer til det. holdbarheten kan jo heller ikke samenlignes og taler i pionerens favør. prisen på pioneren er samme prisen for en ny gummijolle. Valget står mellom denne og en 6-8 ft ny gummibåt.

Hva mener dere? vil denne bare bli til en plage pga størrelse/ vekt?

Redigert av Alternes. (see edit history)

KNS MEDLEM

tja, gummibåt er på ein måte forbruksvare ja men regner med du tjener på det i det lange løp med ein lett gummibåt fremfor ein tung båt, bruker jo mer drivstoff når du skal trekke rundt på denne. pluss når du seiler er det vel ikke så kjekt med ein tung klump hengende etter, gummibåt hadde eg gått for=) den kan du hive opp på dekk osv og pakke bort om du ikke vil ha den fremme osv, tror ein 10 fots pioner vil vere litt i vegen når du skal bakke osv..

Redigert av Proxor (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...