VetleBorgen Startet 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 9.Juni.2013 Hei! Var ute å fiska med snekka her om dagen da den plutselig stoppet, den var varm, og da jeg prøvde å starte dfen igjen satt motoren helt fast. Dagen etter var jeg nede i båten igjen og da var motoren kald, så jeg fikk løsna den, og startet den opp. Den gikk da fint & kjøla bra, men måtte stoppe den fort, for jeg oppdaget vann i olja, (grå olje). Skrudde idag av toppene, topp pakningene så hele ut for meg. det lå en del vann i den framste sylinderen over stempelet, og det var grått oppe under topplokket, der ventilløfterene sitter. Jeg tok noen bilder : jjj Er det noen som har noe forklaring på hvoirder det kommer vann inn i olja her, så hadde jeg blitt glad :) Kan det være topppakningen, selv omm den ser hel ut? Kan det være toppen som er dårlig? Har mye deler til motoren, men er det noen som vet hvor man kan få kjøpt nye pakninger, og andre deler til disse? Volvo Penta md2ber veldig takknemlig for al hjelp! :) Sitér dette innlegget Link to post
q-melk Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 På det første bildet av toppene har du svaret. Den er bra opptært. Ser det og på det andre bildet av toppakingene. :) Ny topp er sikker det beste her... Sitér dette innlegget Link to post
VetleBorgen Svart 9.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 så hvis jeg bytter begge toppene og pakningene burde problemet være løst? :) har topper liggende, mangler pakninger, har du peil på hvor man kan få kjøpt det? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 (redigert) Som overnevnte er det tæringene på toppen(e) som har gjordt dette. Ser også ut som det begynner bli en hel del tæring ved vannkanalen mot sylinder i blokka også. Men kan godt hende det varer ei god stund framover med ny topp og pakning. Når det gjelder deler så har helt sikkert den lokale Volvo Penta forhandleren dette. Jeg fikk ihvertfall pakninger til min Volvo Penta MD11c når jeg hadde toppene av. Ikke helt avskrekkende priser var det heller. Redigert 9.Juni.2013 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VetleBorgen Svart 9.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Ok, da satser jeg på å bytte begge toppene og pakningene :-) og skifte olje en del ganger, for å få ut mest mulig av det grå. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 www.norpart.no har deler. Vær obs på at sjøvannspumpa. Er simmeren dårlig og sladrehullet er tett så går sjøvannet rett i olja. Her har du et klassisk eksempel på at sjøvannskjøling er av det onde. Motoren ødelagt av rust,tæring og saltavleiring lenge før den er utslitt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.