eysteind Startet 8.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2005 Driver og skal lage mal til west mekan til rekken på min halco. Har tenkt å ha en ytterrekke med åpning fremme. Men hvor bred bør denne åpningen vere? Har nemlig bare 35cm mellom lukene framme.... Og så et annet spørsmål: Eg kunne velge mellom å feste rekken med karroseriskruer eller med gjennomgående bolter. Selv tror eg gjennomgående bolter vil vere best. Er dere enig? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 8.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2005 (redigert) Driver og skal lage mal til west mekan til rekken på min halco. Har tenkt å ha en ytterrekke med åpning fremme. Men hvor bred bør denne åpningen vere? Har nemlig bare 35cm mellom lukene framme.... Og så et annet spørsmål: Eg kunne velge mellom å feste rekken med karroseriskruer eller med gjennomgående bolter. Selv tror eg gjennomgående bolter vil vere best. Er dere enig? <{POST_SNAPBACK}> Bredde på åpning = bredde på bakdel av kroppen som skal passere... Redigert: Du kan jo ha smalere åpning nede og bredere oppe dersom det er dekkplasseringen som gir deg problemer med bredden.... Skruer: gjennomgående uten diskusjon, med store skiver på undersiden................. Redigert 8.Mars.2005 av bmo (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
eysteind Svart 8.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2005 takker for svar. Nå er ikke eg av den bredeste typen og tenkte kanskje noen visste sånn cirka åpning. Så på Sollux`n, men den var 70cm! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2005 takker for svar. Nå er ikke eg av den bredeste typen og tenkte kanskje noen visste sånn cirka åpning. Så på Sollux`n, men den var 70cm! <{POST_SNAPBACK}> Pleier ikke åpningen å være sånn mellom 20 og 35 cm normalt da? Pulpiten skal vel ikke være helt opp i beltehøyde... Jeg ser jo fordelen av å kunne sette seg i åpningen og hoppe ned, men jeg tror ikke det er så vanlig med 70cm åpning akkurat. Jeg har ca 20 cm, samt en "snublepinne" smart plassert mellom bøylene i ca 25-30 cm høyde.. Har holdt på å gå på trynet mer enn en gang... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Skipper Worse Svart 8.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2005 Og så et annet spørsmål: Eg kunne velge mellom å feste rekken med karroseriskruer eller med gjennomgående bolter. Selv tror eg gjennomgående bolter vil vere best. Er dere enig? <{POST_SNAPBACK}> Skruer har ingen verdens ting utvendig på en båt å gjøre!! Les litt om problemene det kan føre til her: David Pascoe ... montering av utstyr David Pascoe .. hvorfor du IKKE skal bruke skruer Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
klikk Svart 8.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2005 .... Og så et annet spørsmål: Eg kunne velge mellom å feste rekken med karroseriskruer eller med gjennomgående bolter. Selv tror eg gjennomgående bolter vil vere best. Er dere enig? <{POST_SNAPBACK}> Hvis du har sjans til å komme til på baksiden og få plass til muttere og skiver så bruk gjennomgående bolter. Jeg hadde skruer på den forrige båten. Disse løsnet og når man holdt i rekka så delaminerte dekket seg og fikk sprekkdannelser rundt festene med de problemer dette førte med seg i form av lekkasjer etc. Skruer er noe skikkelig til slik bruk!!! Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 9.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 takker for svar. Har også snakket med Westmekan og åpningen blir da 35cm. Satser på gjennomgående bolter, men vet ikke om eg kommer til helt fremme i baugen. Dette får eg studere litt på. Takker for svarene... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 9.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 takker for svar. Har også snakket med Westmekan og åpningen blir da 35cm. Satser på gjennomgående bolter, men vet ikke om eg kommer til helt fremme i baugen. Dette får eg studere litt på. Takker for svarene... <{POST_SNAPBACK}> 35 cm er vel tilsvarende baugstige såvidt jeg kan huske, da har man muligheten for å hekte stige på rekke som vil fungere som stengsel under transport og felles ned etter behov..... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 9.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2005 35 cm er vel tilsvarende baugstige såvidt jeg kan huske, da har man muligheten for å hekte stige på rekke som vil fungere som stengsel under transport og felles ned etter behov..... <{POST_SNAPBACK}> Takker for tipset! Det var ikke dumt. Blir sikkert billigere å få laget et av westmekan som passer 100%. Har også vært inne på tanken med baugspyd, men har komt fram til det at eg ikke tror det vil passe båten.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.