Jump to content

Koblingsskjema til Fjord 880?

Frivakt

Recommended Posts

I min båt ser det ut til at kjernen av el-opplegg er fabrikkmontert, mens det er kommet en del i tillegg senere. Er ikke så vanskelig se forskjell, egentlig. Et koblingsskjema vil derfor være til stor hjelp. Mener jeg har sett et slikt for Fjord 880 en gang, men klarer ikke å finne det igjen ved søk. Håpet derfor at noen visste hvor jeg kan finne det.

• 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Hei

Jeg har lagt om en del elektrisk på min og begynner å få en viss oversikt.

Men jeg har ikke fått laget noe skjema på koblinger bak ratt.

Har hatt løs bryterpanelet og har notert farge på kabler som er brukt.

De fleste går fra sikringspanelet til bryter og tilbake til sukkerbitene og deretter ut til forbrukerene

Oversikt over farger på brytepaneler i Fjord 880

Gul - venstre vindusvisker

Grå/sort midt vindusvisker

Blå - høyre vindusvisker

Brun - batteri minus

Grønn - topp lanterne

Rød/gul søkelys

Hvit - kjørelys

Rød - dybdemåler

Brun - innelys

Rød - kjøleskap

Hvit - dashlys

Rød - vannpumpe

• 9 måneder senere...

Litt rart å svare på mitt eget spørsmål fra to år tilbake, men siden dette forumet er kunnskapsbank for mange, gjør jeg det.

Jeg kom over koblingskjema både for båten og for motoren (Ford Sabb 2728T). Selv om det er kommet til mye nytt utstyr og nye kabler med årene, er kjernen i el-opplegget som originalt. Derfor er koblingskjemaene svært nyttige ved feilsøking o.l.

Har lagt dem ut på dokumentarkivet her:

https://baatplassen.no/i/topic/16342-fjord/#entry1732463 (Fjord 880)

https://baatplassen.no/i/topic/16402-ford-27xx-serien/?p=1732462 (Ford Sabb 2720-serien)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...