Jump to content

Skrot-nisser, SE HER

jensemann2

Recommended Posts

Er det noen i Ålesund-området her? Nede på Nørve på kystverkets sentrallager er det en diger haug med utstyr som skal kastes. Det blir kjørt bort i løpet av morgendagen. Bl.a helt ubrukt 3-sylindret vannavkjølt Lister, bensindrevet sveise-generator(wisconsin bensin) med transformator, masse hydraulikkslange, helt ny, 50 meter 3-fasekabel, kjetting, galvaniserte berg-bolter, masse masse nye Volvo penta deler( pakninger, lagerskåler, foringer, stempler, impellere, anoder, bolter, stempelringer) Husker ikke hvilken modell det var til, men dette er verdier for flere hundre tusen hvis man skulle kjøpe dem. Jeg fant en 2,5 KW bensingenerator, aluminiums-dagtank, anoder til motoren, kabel, kjølevannslange osv. Det er bare å spørre folka der nede, så er det bare å forsyne seg. Container kommer i morgen og henter alt sammen.

Det er helt jævlig at sånt kastes.

Er det noen i Ålesund-området her? Nede på Nørve på kystverkets sentrallager er det en diger haug med utstyr som skal kastes. Det blir kjørt bort i løpet av morgendagen. Bl.a helt ubrukt 3-sylindret vannavkjølt Lister, bensindrevet sveise-generator(wisconsin bensin) med transformator, masse hydraulikkslange, helt ny, 50 meter 3-fasekabel, kjetting, galvaniserte berg-bolter, masse masse nye Volvo penta deler( pakninger, lagerskåler, foringer, stempler, impellere, anoder, bolter, stempelringer) Husker ikke hvilken modell det var til, men dette er verdier for flere hundre tusen hvis man skulle kjøpe dem. Jeg fant en 2,5 KW bensingenerator, aluminiums-dagtank, anoder til motoren, kabel, kjølevannslange osv. Det er bare å spørre folka der nede, så er det bare å forsyne seg. Container kommer i morgen og henter alt sammen.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis dette er statlige eiendeler burde noen anmelde galningene for økonomisk utroskap. husk hvem som får regningen ... det er oss utplyndrete skatteflådde, det.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

<{POST_SNAPBACK}>

Dette er ren vandalisme!

Jeg kjenner til at Kystverket hadde noen fartøyer med Wichmann DCT ombord; gad vite om man også skulle ha kastet deler til disse motorene - da er det kriminelt, for vi har flere verneverdige skip i Norge som sliter for å holde disse motoren igang.

Har du en mulighet for å spørre dem?

Jeg betaler selvfølgelig med glede det som måtte være av frakt og omkostninger.

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Dette er ren vandalisme!

Jeg kjenner til at Kystverket hadde noen fartøyer med Wichmann DCT ombord; gad vite om man også skulle ha kastet deler til disse motorene  -  da er det kriminelt, for vi har flere verneverdige skip i Norge som sliter for å holde disse motoren igang.

Har du en mulighet for å spørre dem?

Jeg betaler selvfølgelig med glede det som måtte være av frakt og omkostninger.

mvh

Poseidon

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har en kompis som er lærling i kystverket. Skal høre med ham. 4DCT?

Når jeg leste overskriften, antok jeg det var søppel som skulle kastes, men det er det jo slettes ikke !!

Jeg henger meg på Poseidons utsagn, dette er vandalisme.

Det staten/kommuner snart må lære, er at det koster så det svir å kaste/deponere søppel i form av avgifter til renovasjonsanlegg samt transport. Den desidert billigste måten å rydde tomter på, er å legge ut en annonse i lokalavis, for deretter å la folk som har vett til å ta vare på ting forsyne seg....

Her på forumet eksempelvis, er det flere som har signalisert at de skal lage fortøyningspåler/brygger. Når de da kaster det istedet for å la det komme til nytte, ja da kan begynne å lure !!!!

Forsvaret hadde tidligere lagerryddinger der de lot personell få kjøpe tingene til en symbolsk pris (alle deler 10 kr uansett størrelse enten det var en motor eller en skrue) problemet var at for å slippe unødige kostnader ble disse lagertømmingene foretatt - ja nettop på lageret. Der er det begrenset adgang for de som arbeider i leiren eller på basen. Selv om dette favnet noen tusen personer f. eks på Haakonsvern i Bergen ble det for drøyt for Riksrevisjonen. Denne forbød forsvaret denne fremgangsmåten da det var et innside salg. Enten skulle det legges ut på det åpne markedet eller så skulle det kasseres. Problemet er at å legge slike ting ut på åpent marked er tredobbelt arbeid og ingen fortjeneste (rent tap) Da må tingene sorteres, pakkes, transporteres til salgsområde, pakkes ut, annonseres............

Det enkleste var å gi/selge det til forsvarets ansatte, så kunne disse formidle videre til venner og kjente.

Dette var riksrevisjonen og IKKE forsvaret selv som satte en stopper for. Tilsvarende blir det da for alle statlige institusjoner, inkludert kystverket. Forstå det den som kan (?)

Oso

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...