Diddn Startet 10.Juni.2013 Del på Facebook Startet 10.Juni.2013 (redigert) Jeg har nettop solgt en motor med en tank og slange med pumpe fra biltema. Motoren går helt fint på tomgang og ellers men stopper på full gass etter ca 1 minutt. Pumpen kjennes hard ut og motor starter lett igjen. Motoren kan gå lenge på tomgang, men dør etter et minutt på fullt. Mitt spørsmål er da om de pumpene fra biltema klarer å pumpe nok bensin fra tanken og opp til pumpen på forgasseren når motoren går på fullt, eller om det er membranen i bensinpumpen på forgasseren som er gåen? Da ville den jo ikke gått lenge på tomgang hvis pumpen i forgasseren var gåen da jeg har vært borti dette problemet med samme motoren før og da døde den også på tomgang etter under et minutt. Jeg har kjørt motoren før med en biltema pumpe og da stoppet den, men det var pga dårlig membran på pumpen i forgasseren, men da var pumpen hard helt til motor stoppet. Noen andre som har erfaringer med disse pumpene? Mvh Diddn http://biltema.no/no/Bat/Motortilbehor/Drivstoff-tilbehor/Drivstoffslange-alkoholresistent-257000/ Redigert 10.Juni.2013 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 10.Juni.2013 Del på Facebook Svart 10.Juni.2013 (redigert) ikke vært borti biltema sin tank/slange, men har opplevd andre , nye slanger/koblinger som ikke har fungert som de skulle selv om de var nye. Redigert 10.Juni.2013 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Møkkalasset Svart 10.Juni.2013 Del på Facebook Svart 10.Juni.2013 Nå er vel ikke dette en bensinpumpe, men en slangepumpe. Uansett, har selv hatt blandet erfaring med Biltema sin. Men største kjente problem med biltemas tanker er plastfragmenter som blir med bensinen inn i forgasser og motor. Men det problemet du beskriver høres ut som et luftingsproblem på tanken. Sjekket dette? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 11.Juni.2013 Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 og lufteventilen står åpen på tanken ? alle tanker har vel en sil på sugerøret forresten. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Skrotnisse Svart 11.Juni.2013 Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 Eliminasjonsmetode først. Prøv annen tank, og se om det hjelper.... Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 11.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2013 (redigert) Dette har jeg foreslått for kjøper og han sa at han skulle teste motoren med en annen tank. Jeg har vel kommet frem til at det ligger ikke på motor siden, men et sted på tank siden og frem til motor. Det ville være rart om det var menbranen i pumpen på forgasseren, for da ville ikke motoren gått lenge før den hadde stoppet, enten den hadde gått på tomgang eller på fullt, eller et hvilket som helst turtall. Takk for alle svar og innspill jeg har fått så langt :-) Redigert 11.Juni.2013 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.