Jump to content

Biltema bensinpumpe, Yamaha 6 hk stopper på fullt, men ikke ellers


Diddn

Recommended Posts

Jeg har nettop solgt en motor med en tank og slange med pumpe fra biltema. Motoren går helt fint på tomgang og ellers men stopper på full gass etter ca 1 minutt. Pumpen kjennes hard ut og motor starter lett igjen. Motoren kan gå lenge på tomgang, men dør etter et minutt på fullt. Mitt spørsmål er da om de pumpene fra biltema klarer å pumpe nok bensin fra tanken og opp til pumpen på forgasseren når motoren går på fullt, eller om det er membranen i bensinpumpen på forgasseren som er gåen? Da ville den jo ikke gått lenge på tomgang hvis pumpen i forgasseren var gåen da jeg har vært borti dette problemet med samme motoren før og da døde den også på tomgang etter under et minutt. Jeg har kjørt motoren før med en biltema pumpe og da stoppet den, men det var pga dårlig membran på pumpen i forgasseren, men da var pumpen hard helt til motor stoppet.

Noen andre som har erfaringer med disse pumpene?

Mvh Diddn

http://biltema.no/no/Bat/Motortilbehor/Drivstoff-tilbehor/Drivstoffslange-alkoholresistent-257000/

Redigert av Diddn (see edit history)
Link to post

Nå er vel ikke dette en bensinpumpe, men en slangepumpe. Uansett, har selv hatt blandet erfaring med Biltema sin. Men største kjente problem med biltemas tanker er plastfragmenter som blir med bensinen inn i forgasser og motor. Men det problemet du beskriver høres ut som et luftingsproblem på tanken. Sjekket dette?

Link to post

og lufteventilen står åpen på tanken ?

alle tanker har vel en sil på sugerøret forresten.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Dette har jeg foreslått for kjøper og han sa at han skulle teste motoren med en annen tank. Jeg har vel kommet frem til at det ligger ikke på motor siden, men et sted på tank siden og frem til motor. Det ville være rart om det var menbranen i pumpen på forgasseren, for da ville ikke motoren gått lenge før den hadde stoppet, enten den hadde gått på tomgang eller på fullt, eller et hvilket som helst turtall. Takk for alle svar og innspill jeg har fått så langt :-)

Redigert av Diddn (see edit history)
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...