andersb Startet 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 11.Juni.2013 Er vel kanskje vel sossete, men opplever at teaken på badeplattformen og glassfibern generelt får gjennomgå mye mer enn alt annet som stortsett er dekket, Er det en helt fjern tankegang å få en kalesjemaker å lage lite stykke man kan feste på samme innfesting som f.eks. havnepresenning bak når man er borte for ukedagene og ikke skal bruke båten neste dag? Har noen andre gjort dette? og har evnt bilder og ideer jeg kan kopiere? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Hørtes litt fjernt ut ja.. Er det for å slippe å vaske, eller for å unngå slitasje? Ubehandlet teak på en badeplattform holder vel en 30-40 år før man kanskje må tenke på å skifte. Hvor mye tror du en slik presenning vil øke levetiden? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
All In Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Høres ganske upraktisk ut. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Ganske så vanlig på litt større og påkostede båter tror jeg. På Escada feks. fulgte det med egen plattformpressening. Den var imidlertid så dårlig at jeg aldrig tok den i bruk. Har sjekket prisen hos Fairline og jeg synes ikke det var verdt prisen å kjøpe ny. Denne preseningen gikk forøvrig inn i et sett som bestod av sete- og instrumenttrekk oppe, samt trekk for paddingen på sidene oppe. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Big Horn Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Om du dekket til badeplattformen vil det konstant være vått, enten fra sjøsprut, regn, drens eller kondens. Du vil muligens forsinke solbleking, men må trolig investere i mosefjerner. Teaken hos meg blir mosebefengt ved lengre stilleligge av regnvann som fordamper sent fordi gummibåten skjermer for sol og luft. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 11.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Takk for tips, skal sies at jeg ikke har noen voldsomt stor badeplattform, men har akkuratt slipt den, og oljer jevnlig, så den fremstår som "ny" kontinuerlig, noe jeg liker at alt treverk på båten gjør. Møkk mye jobb, men for meg er det endel av kosen. En evnt presenning, bør mao ha nok lufting, noe den forsåvidt vil ha siden den ikke vil ligge nedpå, men mer fungere som en havnepresenning, også for teaken helt bak. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Bruk Golden Teak. Da fester ikke møkka seg slik den gjør i teak olje Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 11.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Har ikke problemer med møkk, ei heller skitt (skoforbud på badeplattform) men sliter med solen bleker den, må jo olje hver 3-4 uke så ser alt nytt ut, og den får litt saltskyll på vei ut av plan. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 (redigert) Jeg oljer to ganger i sesongen med Golden Teak sealer. Da holder teaken god standard og farge. Sola tar definitivt mest - men vi får nå duppet platformen godt vi også med Williamsen bakpå Før jeg reoljer gir jeg teaken skumbad med zalo og myk børste. Hver vinter blir teaken renset med Golden Teak cleaner. Redigert 11.Juni.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Hvor finner man Golden Teak sealer nå om dagen? Har normalt kjøpt på Sea Sea på Rud, men nå hevder de at den norske importøren er tom. Skulle gjerne gitt uteplassen bak et strøk før vi drar på ferie Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.