jepp. Startet 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2013 Hei. Jeg har en Yanmar LP 6 som ikke starter. trodde det var luft i diesel , men det var det ikke. dysene spytter diesel også inn i motoren så de skal være bra. kan det være glødepluggene? hvordan skifter jeg de og hvor på motoren sitter de. eller noen som har noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Tipper på kluss med stopp solenoiden. Motoren er selvluftende på dieselsystemet, men om den suger mye falsk luft hjelper det lite, eller om det er blokkasje i tilførselen av diesel. Disse motorene starter vanligvis bare man tøtsjer startnøkkelen. Motoren skal være rimelig herpa/defekt for og ikke starte uten gløding ( motoren har forøvrig vanlig gløding + automatisk gløding / oppvarming av innsugsluften for og minske røyk de første minuttene. Kort oppsumert, motoren får ikke diesel. Ellers ligger det manual på denne motoren her på båtplassen. Last ned, den er grei og ha. Da finner du hvor alle deler er plassert, samt El diagram osv. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Mest sannsynlig noe med dieseltilførselen. De gangene min 6LP ikke har startet har det vært luft i systemet. Prøv å lufte ordentlig på filteret, til det ikke kommer luftbobler. Sitér dette innlegget Link to post
optimax 150 Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Forøvrig er Yanmar 6lpa den samme motoren som sitter i Toyota Landcruiser 100 så trenger du evt deler gå til din lokale Toyota forhandler og be om å få deler til en 1hd-fte motor... Sitér dette innlegget Link to post
jepp. Svart 13.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Takk for hjelpen. jeg har luftet ved filteret, løsnet skruen og pumpet ut diesel. noe andre måter og lufte den ut på? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.