spiir Startet 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2013 Jeg har en Status Marine P4-21. Det er en Peugeot XDP 4.90 motor. Impellerpumpa har tatt skikkelig kvelden og må byttes. Det er en Johnson F5B-9 10-35100-1. Men jeg klarer ikke å oppdrive en ny pumpe. Fra produsent vil det ta 4 ++ uker (Da de ikke produseres lengre?). Er det noen som har en liggende som kan brukes? Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Johnson Pump kjølevannspumpe 10-35100-1 - LaSaShop.no Sitér dette innlegget Link to post
spiir Svart 12.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 (redigert) De har den ikke på lager, så den må også bestilles fra Produsent. 4 uker ++. Men LaSaShop er kjempebra på service, så jeg kan anbefale dem på det sterkeste! Får veldig bra oppfølging ifra dem. Redigert 12.Juni.2013 av spiir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Du ser ikke for deg at det er mulig å reparere pumpa du har? Hva slags crash er det? Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Fusebox Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 (redigert) Hei, Jeg har tilfeldigvis en slik pumpe liggende i garasjen. Aldri vært brukt, men har nok ligget der ca. 5 år... Den har jeg ikke bruk for, så kanskje den er noe for deg ? Redigert : Kanskje ikke helt den samme likevel, nummeret på platen er : F5B-9 10-24228-1 (D433) Redigert 12.Juni.2013 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
spiir Svart 12.Juni.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Auda. ja det var nesten. Tror utfordringen er riktig størrelse på adapteret. Kort fortalt. lagrene har rustet helt istykker imot godset, og blitt most. Det har blitt har gjort et forsøk på å reparere pumpa men det ble vondt verre, så jeg har konkludert med at jeg trenger en ny pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
tereriks Svart 2.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2014 Hei, hvordan gikk det med denne pumpa? sitter å leter etter samme pumpa selv. Har tydligvis fått noe metall eller lignende i simmerringen ved impellerbytte så har nå fått slitt ett spor i akslingen der simmerringen er. Ser det går an å få tak i ny, men det var en heftig pris. Kanskje noen har en liggende som det går an å bruke akslingen på? Terje Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Kanskje det kan være en tanke å annonsere etter brukt pumpe på Finn.no. Jeg vil tro at der står en del utskifta MD21 rundt omkring. Får man tak i en brukbart er det bare å utstyre denne med nye lager/simmerringer og impeller. Sitér dette innlegget Link to post
tereriks Svart 3.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2014 Takker for ideen, usikker på om MD21 motoren har samme pumpa, jeg har Status Marine 52hk å tror Volvo hadde annen pumpe på sin utgave av denne blokka.. men man kan prøve finn :) har funnet den ny hos LaSaShop, men skal prøve med ny tetning på den jeg har først Sitér dette innlegget Link to post
spiir Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 ....Joda sesongen 2013 ble ikke ødelagt. Kort oppsummert: Fikk tak i en pumpe som jeg kunne benytte. Fikk hjelp av LaSa til å skifte over adapteret fra den gamle pumpa til den nye. Men den nye pumpa fungerer veldig bra. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.