Figaro Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Ja, vindretningen "sloss" de om,:) men fra mandag er de ihvertfall enige om at det blir mindre av den. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
GeirFrode Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Jeg ligger nå i Moss, Er det du som ligger i Betongen? Så en stålbåt som gjest der i kveld. ----- En ting er i hvertfall ganske sikkert. Det blir en del vind i helgen. Synes tekstvarselet til Yr er greit å forholde seg til. onsdag og torsdagØstlandet: Sørlig bris, på kysten periodevis liten kuling 12 m/s, torsdag kveld sørvestlig. Skyet. Regn eller yr, som brer seg nordover. Fra utpå torsdag regnbyger og utrygt for torden. Svenskegrensa - Stavern: Sørlig periodevis liten kuling 12 m/s, torsdag kveld sørvestlig. Skyet. Regn eller yr, som brer seg nordover. Fra utpå torsdag regnbyger og utrygt for torden. fredagØstlandet: Sørvestlig bris, liten kuling på kysten. Spredte regnbyger. Fra om ettermiddagen vestlig bris, frisk bris utsatte steder, på kysten stiv kuling. Regnbyger, vesentlig øst for Mjøsa. lørdagØstafjells: Overveiende sørlig bris, kan hende kuling på kysten. Regn, lite nedbør nord på Østlandet. Omtrent uendret temperatur. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 12.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2013 Yr er vel best, men man må lese tekstvarselet. Det er mest riktig. Metrologene sier det samme, data animasjonene viser mye feil. De forandrer seg jo et par ganger for dagen. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Figaro Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Er det du som ligger i Betongen? Så en stålbåt som gjest der i kveld. ----- En ting er i hvertfall ganske sikkert. Det blir en del vind i helgen. Synes tekstvarselet til Yr er greit å forholde seg til. "Ligger i betongen" høres drastisk ut. Håper den ikke stivner:))) Ja, det er vel det denne båthavna kalles. Hyggelig sted, som er lite benyttet av gjester. Det var nok meg du så. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
sap_2000 Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Yr melder opp mot 18m/s i morgen ettermiddag nå. Hadde håpet på å få meg en rask tur ned til Østfoldtreffet fredag og tilbake lørdag morgen. (Har noe sykdom i familien som gjør at jeg ikke bør være så langt unna så lenge). Hadde tenkt til å droppe trawleren og låne meg noe planende så jeg kunne blåst ned på noen timer iom at jeg får dårlig tid med å komme tilbake, men om vinden som er meld nå slår til, går det nok like fort med trawleren, hehe. Yr.no på iPad nå for strømtangen SAP -from my iPad using Tapatalk Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Marida Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Ser nå at regnværet ifm treffet er fjernet både hos Storm og hos Yr. Da slipper vi det. Sand ligger slik til at det blir vel rimelig stille der. Nå er det ikke lenge før jeg reiser fra jobb for å komme meg sørover Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Gammelt nytt men dog. Gikk ut ved Strømmtangen med retning mot Vrengen i går ettermiddag. Endel sjø men ikke avskrekkende 1 meter(+) bølger vil jeg vurdere det til. Mitt i Oslofjorden var det nok mer enn 2 meter. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Zitt Svart 18.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 Når yr melder disse vindretningene for en to-dagers periode begynner jeg å lure! Har de mistet pilene ned på skjermen? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 18.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2013 Stoler altid på den som melder best vær jeg da Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Sydvesten Svart 19.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2013 Når yr melder disse vindretningene for en to-dagers periode begynner jeg å lure! Har de mistet pilene ned på skjermen? Er vel ganske normalt at vinden i kongeriket Norge skifter retning og styrke i løpet av en todagers periode.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bidevind Svart 19.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2013 Hvis man tar til seg den informasjonen som meterologene faktisk gir og ikke ser seg blind på noen visuelle virkemidler, så stemmer værmeldingene ganske godt. - Les den tilhørende teksten - Ikke stol på værmeldinger mer en maks to dager frem. - Ved svak vind varierer faktisk retningen mye. - Vind varierer med avstand til land og i forhold til landformasjoner. En ting som er helt sikkert: Været endrer seg ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.